Teraz jest 08.05.2024, 12:53



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
[F1] Sprężyny obniżające 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post [F1] Sprężyny obniżające
Chciałem zglebic troche swoją Fabie i mam problem ze sprężynami. Jakie wybrac? Nie chce płacic 600 zł za nowe Eibachy albo Koni. Myślałem nad używkami ale nie moge nic znaleźc. I tu pojawia sie pytanie czy spreżyny firmy Jamex są jako takiej jakości i czy są bezpieczne? Oraz czy można zastosowac sprężyny z Polo bo może od Polo lub Ibizy bedzie łatwiej dostac używki?? Please HELP!


22.09.2008, 20:22

Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14
Lokalizacja: łodz
Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
Witam Jeśli chodzi o Polskie drogi to raczej nie polecam obniżania bo można sobie popsuć podwozie. Jeśłi chodzi o Polo lub seata to mogą Pasować tylko spytaj sie od którego modelu ( roku).

_________________
:o)


23.09.2008, 11:28
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Jak chcesz zglebić to polecam tylko zglebienie za pomocą - amor sportowy + sprężyna -30mm, ale tu rodzą się koszty rzędu 2000pln.
PS: Harry sprzedaje gwint w podobnej cenie, warto się tym zainteresować. A nie muszę opisywać zalet gwintu...


24.09.2008, 10:27
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Jakbym miał 2000 zł na zawieszenie to bym nie kupował Fabii. Myślałem raczej o kwocie 300-400 zł.


24.09.2008, 17:39
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
w tej cenie to polecam Blistein B4 - zmiana amorów na 100% pomoże fabce :] a sprężyny sobie odpuść.. Obniżając auto bez utwardzenia lub wymiany na nowe amorów możesz bardzo szybko obudzić się z ręką w nocniku zbierając olej z drogi...


25.09.2008, 10:07
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.02.2006, 15:25
Lokalizacja: Brzeg
Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: opolskie
Post 
darecki, nie wiem skad takie wnioski..


25.09.2008, 10:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14
Lokalizacja: łodz
Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
Takie wnioski że jeszcze dużo dróg w Polsce a zwłaszcza w miastach jest rozkopane i dzurawe :)

_________________
:o)


25.09.2008, 10:44
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Ludzie, ogarnijcie się, przecież tu chodzi o wasze życie! Ile można wałkować temat że samym sprężyn się nie zmienia, trzeba to robić razem z odpowiednimi do tego amortyzatorami - o innej charakterystyce niż seryjne - i tu nie chodzi o to czy one są zużyte czy nie, po prostu inaczej pracują.
Ale zaraz pewnie kolejny napisze ze on ma seryjne amory na obniżanych sprężynach i wszystko jest ok i jeździ się wspaniale, cud, miód i orzeszki.
Miałem możliwość przejechania się taką fabią na sprężynach -40mm vogtland z seryjnymi amorkami - to była masakra, na równej drodze ok, jak wpadło się w dziurę auto nurkowało i tańczyło jakby się siedziało na łóżku wodnym. Gorzej niż na całkowitej serii. Jazda z dużą prędkością (>160km/h) to już w ogóle igranie z życiem kiedy wpadniesz po drodze w jakiś większy dołek. Tuning chyba nie polega na pogarszaniu parametrów jezdnych auta tylko na poprawianiu ?
Albo ma się kasę na tuning (obojętnie czy to fabia czy maluch czy carrera GT) albo się nie ma, ważniejszy jest wygląd auta czy własne albo czyjeś życie ?


25.09.2008, 14:23
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Amor seryjny ma inną charakterystykę pracy - powiedzmy ma ugięcie 100mm - takie ugięcie zapewnia mu jego długowieczność i chroni resztę konstrukcji zawieszenia przed uszkodzeniami. Wsadzając sprężyny obniżające - amor traci część ze swojej charakterystyki.Nie został on zaprojektowany do sprężyn obniżających. Ja wiem, że są "tuningowcy" którzy pakują sprężyny obniżające do seryjnych amorów- latają na tym 100kkm i mówią że jest OK... ale to jest tak jak założyć se końcówkę na tłumik i mówić - mam sportowy wydech... prócz pierdzenia nic nam to nie daje..
Niestety w tuningu nie ma pojęcia TANIO - tanio to jest w Biedronce..


26.09.2008, 08:08
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.09.2007, 17:01
Lokalizacja: Płońsk
Posty: 159
Zdjęcia: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
Cytuj:
Jak chcesz zglebić to polecam tylko zglebienie za pomocą - amor sportowy + sprężyna -30mm, ale tu rodzą się koszty rzędu 2000pln.

hehe dobre dobre ;P
zawieszenie gwintowane kosztuje 1200zl a Ty amorki i sprzyny za 2000zl wymysliles ;P
ja mam u siebie amorki seryjne i sprezyny obnizajace o 40mm. Jest efekt kolysanki na duzych dolach w trasie ale bez tragedi. samochd jest twardy dobrze trzyma sie w zakretach. teraz bede zakladal amorki sportowe ( koszt 600zl) za sprzyny dalem 200zl za nowe 4szt firmy Platimex.

Don Corleone jakie masz felgi? przy 16" 30mm obnizenia nic nie daje. wtedy trzeba skracac sprezyny albo zaciski zakladac jesli sie da.

na samych sprezynach przejachalem juz ponad 15 000 km i oprocz kolyski na dolach nic sie nei dzieje.

do fabi pasuja sprezyny od Polo 9N. ja mam u siebie takie i na dodatek jeszcze od diesla.

:browar:

_________________
Obrazek


26.09.2008, 10:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
gilo_fabia1.4 napisał(a):
przy 16" 30mm obnizenia nic nie daje. wtedy trzeba skracac sprezyny albo zaciski zakladac jesli sie da.

Skróć sobie mózg, to może nie przyjdzie Ci więcej do głowy pisanie taki bredni, jesteś świadom w ogóle tego że doradzasz komuś zrobienie rzeczy które mogą doprowadzić do wypadku w czasie jazdy ?
A gwint za 1200zł z allegro ma tyle wspólnego z gwintem co twoje zawieszenie z normalnym sportowym zawieszeniem.


26.09.2008, 10:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 17.05.2005, 15:27
Lokalizacja: Premium-Car-Care.pl
Posty: 219
Podziękował: 0
Pomógł: 8

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: byÂła Fabia MR`05
Rok prod.: `04
Województwo: mazowieckie
Post 
wiesz Seba, jak ktoś uważa, że gwint MTS Technix, Jamex, najtańsze FK na amorkach ALKO, Raceland, czy Supersport to świetnie działający zawias, głównie dlatego, bo jest tani i jest tani, to raczej nie ma co dyskutować...

_________________
Premium-Car-Care
mobile: +48 505 904 409
http://Premium-Car-Care.pl
mail: biuro@Premium-Car-Care.pl


26.09.2008, 11:05
Zobacz profil WWW GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
gilo_fabia1.4 napisał(a):
hehe dobre dobre ;P
zawieszenie gwintowane kosztuje 1200zl a Ty amorki i sprzyny za 2000zl wymysliles ;P

Jakie zawieszenie????

Cytuj:
trzeba skracac sprezyny albo zaciski zakladac jesli sie da.

:sciana: brawo, skracać to można se spodnie lub pasek do spodni..

Amortyzatory "sportowe" za 600zł?? :sciana:.
Sprężyny "sportowe" 200zł ?? :sciana:

Pogratulować wydatków.. brawo oszczedziłeś na "sportowym" zawieszeniu... Rodzina odpłaci Ci pięknym wieńcem na grobie...


AHA, jeszcze dla Tuningowców : Link


26.09.2008, 11:18
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.09.2007, 17:01
Lokalizacja: Płońsk
Posty: 159
Zdjęcia: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
mam juz troche doswiadczenia i nie opieram sie o teorie ale o praktyke. jesli boisz sie ingerowac w zawieszenie wlasnorecznie to McsEb kup zawiach za 2000zl a ja zrobie za 800zl i bede mial ten sam efekt hahah nie wszystko co drogie i ma ladna naklejke firmowa jest dobre.
wyciecie jednego zwoju sprezyny nic nie zmienia !!! to jest to samo co bys z 30mm zrobil 40mm. potem palnik w dlon i wykanczasz ja jak orginal. jesli tego nie robiliscie to nie piszcie glupot !!!!!
to jest moje zdanie i bede robil tak jak uwazam. a Ty McsEb odzywaj sie troche !!!
znasz lepsze rozwiazanie w nieduzych pieniadzach to opisz to. i do tego prosze o oparcie o praktyke. czekam. jesli bedzie ok to i w to wchodze.
:censored: kupe kasy kazdy potrafi ale sztuka jest w tym zeby bylo w normalnych pieniadzach i zeby bylo dobrze!!! chlopak napisal zeby bylo w malych pieniadzach i zeby ladnie wygladalo i bylo dosc funkcjonalne.

juz sobie wyobrazam co odp ;P hahah

_________________
Obrazek


26.09.2008, 11:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.05.2005, 15:27
Lokalizacja: Premium-Car-Care.pl
Posty: 219
Podziękował: 0
Pomógł: 8

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: byÂła Fabia MR`05
Rok prod.: `04
Województwo: mazowieckie
Post 
zaraz się zaczną wycieczki osobiste, kto ile zarabia i kogo na co stać... :sciana:

_________________
Premium-Car-Care
mobile: +48 505 904 409
http://Premium-Car-Care.pl
mail: biuro@Premium-Car-Care.pl


26.09.2008, 11:31
Zobacz profil WWW GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL