FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1/F2] Hamulce tarczowe z tylu.
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=3&t=540
Strona 35 z 35

Autor:  piotrekkkck [ 08.05.2017, 18:04 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

Odgrzeję trochę temat przewodów. Czy przewody stalowe od golfa 4 podejdą?

Autor:  Dren [ 28.01.2018, 17:46 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

Dotyczy F1.
Odgrzeję troszeczkę kotlecika. Kompletuję cały zestaw do przejścia z bębnów na tarcze. Brakuje mi osłon tarcz hamulcowych. Czy osłony of F2 pasują do F1 ?

Autor:  weuek [ 28.01.2018, 18:19 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

Pasują. Z ibizy, polo, a2 też. Ale te osłony to najlepiej kupić w aso, bo są tanie, a podaż używanych niska.

Autor:  Dren [ 28.01.2018, 18:51 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

weuek napisał(a):
Pasują. Z ibizy, polo, a2 też. Ale te osłony to najlepiej kupić w aso, bo są tanie, a podaż używanych niska.


Dzięki za odpowiedź. Kupiłem nowe. Brakuje już tylko 4 śrub do jarzma.

Autor:  weuek [ 28.01.2018, 21:40 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

Te śruby też kupiłem w aso. W sklepie u mnie mieli tylko do twardości 8.

Autor:  arthek [ 07.06.2018, 20:26 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

W zasadzie skompletowlem caly zestaw do zmiany na tarcze.
Brakuje mi tylko srub do osi piasty N909 309 02 oraz tej duze nakretki piasty N907 403 02.
W tym celu udalem sie do aso skody i przezylem SZOK!
1szt śruby d os piasty 8,9 zl , a potrzeba 8 szt.
1 szt nakretki piasty 32 zl a potrzeba 2 szt.
Czy oni sa normalni w tym Aso ?
Po ile wy placiliscie?

Wyglada na to ze na wszystkie sruby wydam wiecej niz wydalem na kompletna belke tylną.

Pomocy!

Autor:  weuek [ 08.06.2018, 03:33 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

Chyba po tyle samo.

Twoja oryginalna belka nie miała mocowań na jarzma?

Autor:  arthek [ 11.06.2018, 06:16 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

Moja stara belka ma mocowania pod jarzma, ale kupiłem okazyjnie całką kompletną belkę od polo z tarczami, przewodami hamulcowymi, z zaciskami lucas - tłoczek 34 mm , na prowadnicach zacisku są blaszki z nierdzewki po których pracują klocki.
Czytam w wątku że macie zaciski na tłoczek 38 mm. W tej co kupiłem są zaciski -tłoczek 34 mm.

Dla pewności wymienię tylko uszczelnienia w zaciskach na nowe.

Autor:  weuek [ 11.06.2018, 09:41 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

To może klocek jest inny dla polo? Bo te 34 mm mają tłoczek z 4 wgłębieniami, a te 38 mm z fabii/ibizy (moje były z ibizy) tylko z dwoma. Taki:

Obrazek

Sprężyny do ręcznego są? Jeśli nie, to warto dokupić.

Autor:  arthek [ 11.06.2018, 10:40 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

Tłoczki w moich zaciskach mają cztery nacięcia.
Klocki pomierzę i podam wymiar , ale chyba będą takie same jak do zacisku 38 mm.
Sprężynki już kupiłem , muszę jeszcze dokupić nakrętki łożyska piasty i śruby do mocowania trzpienia piasty do belki , bo teoretycznie powinny być nowe.
Że muszą być nowe nakrętki łożyska jeszcze rozumiem bo mają zabezpieczenie plastikowe ,ale zastanawiam sie czy nie zostawić starych śrub mocowania trzpienia piasty do belki - pociągnę je niebieskim loctite'm i powinny trzymać.

Zastanawiam się nad zakupem linek ręcznego.Chcę kupić nowe , i nie wiem jakie kupić . Są na alle... po 15-30 zł /szt i trw po ~ 70 zł.
Nie wiem jak z jakością tych tańszych i czy opłaca się brać.

Autor:  arthek [ 14.08.2018, 11:58 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

Hamulce tarczowe założone na tył, ale jest "zgrzyt", tzn, w prawym zacisku nie ma ręcznego.
Jest hamulec nożny a nie ma ręcznego

Zaciski 34 mm kupiłem używane , w dobrym stanie.
Zaciski rozebrałem , są wyczyszczone, nasmarowane , wszystkie uszczelnienia autofrenu nowe.Tłoczki i cylinderki bez rys.

Zauważyłem ,że w prawym zacisku po naciśnięciu dźwigni tłoczek się wysuwa ale cofa się wraz z cofnieciem dźwigni.

Co może być nie tak ? Co sprawdzić ?

Autor:  Dawid19841016 [ 20.10.2019, 21:03 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

Ja niedawno zmieniałem bębnówki na tarcze i polecam. Zupełnie inna bajka.

Nie zmieniałem jak większość całej belki tylko skompletowałem wszystkie potrzebne rzeczy (przewody hamulcowe metalowo-elastyczne,tarcze kotwiczne,zaciski z jarzmami,cztery śruby trzymające całość z belką,linki ręcznego,tarcze i klocki). Cztery godziny później było już po robocie. Jeśli chodzi o sprawność hamulcy tarczowych nie ma co porównywać z bębnami.
Polecam taką przekładkę.

Strona 35 z 35 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/