![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif)
[F1] 1.4 MPI 60 KM zmiana podzespołów z 1.4 16V 100KM
Mam pytanie czy to co jest napisane w linku
viewtopic.php?t=5411&highlight=1.4+mpi dotyczące zmiany przepustnicy, kolektora i komputera jest prawdą?
Fragment
McsEb napisał(a):
topic jest dosyć obszerny ale wkleje najważniejsza moim zdaniem w temacie wypowiedź Tarlosza. Koleś na tym silniku przerobił chyba już wszystkie mody jakie się da (wycisnął z niego 130KM bez turbo)
cyt:"
generalnie BBY i BBZ roznia sie:
walkami rozrzadu
kolektorem ssacym
przepustnica
komputerem
mapsensorem
rurka EGR
sprzeglem
skrzynia biegow
licznikiem
blokiem silnika (to ciekawe)
ale zeby bylo wesolo wystarczy wymienic przepustnice i kolektor ssacy na te z BBZ (lub BCB, ew. AZD, AUB) i wgrac program od setki i bedzie w okolicy 100 KM.
"
I moje dalsze pytania są takie:
- Czy to nie jest zbyt mało jak na 8V?
- Jakie koszta tej zabawy uzyskamy?
- I co można zrobić żeby podnieść chociaż do 100 KM ten czeski silnik?
Liczą się dla mnie normalnie i sensowne odpowiedzi, wiem ze swap wchodzi w grę, oraz zmiana na mocniejszy model i nie musicie o tym pisać. Chcę po prostu na dzień dzisiejszy się dowiedzieć co można powiedzieć w tym temacie. Oczekuje sensownych odpowiedzi.