FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=3&t=19969
Strona 1 z 2

Autor:  Fablos [ 14.02.2014, 01:10 ]
Tytuł:  Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?

Witam mam Fabię I Combi silnik 1.2 HTP 75 KM wersja FLASH czymkolwiek to się charakteryzuje.
Z racji małego unfalu z mojej winy i zmęczenia całości auta też przez czas użytkowania i przebieg 200 tyś od nowości chciałbym w końcu trochę dopieścić auto w sensie bieżące wymiany swoją drogą ale jeszcze drobne pierdoły których brakuje a są w innych wersjach. Otóż mam małą listę elementów które chciałbym zaadoptować do swojego modelu których nie mam albo są w wersjach ubogich danej rzeczy. Tu jest moje pytanie proszę osoby które poszczególne elementy zakładała u siebie albo wie jakie są koszta nie wszystko niestety można znaleźć w necie niektóre poszukałem (orientacyjne) więc też wypiszę.:

- błotniki lewy/prawy przód 120 zł sztuka bez malowania
- przeciwmgielne przód z gen I lub II z oryginalną wiązką najlepiej dla I (60 zł zamiennik) dla II (zamiennik 60 zł oryginał 130)
- włącznik świateł z bogatszej wersji z regulacją podświetlenia zegarów (bynajmniej to mi przypomina ikona) i halogenów przód i tył (tutaj brak ceny nigdzie nie podane ale pewnie około 200-300)
- wymiana lusterek z asymetrycznych na symetryczne dwa duże lewe prawe najlepiej podgrzewane i z elektryczną regulacją. 100 zł sztuka
- siłowniki klapy przedniej - 180 zł
- nowy grill - 200-300 zł zależy od wersji
- znaczki z octavii RS (srebrna kura) - 70 zł za sztuke
- oświetlenie w drzwiach -150 zł komplet
- wymiana oświetlenia przy lusterku na wersje bogatszą + oświetlenie części pasażerskiej z tyłu
- migacze led dymione - 80 zł komplet
- komplet zderzaków podobają mi się czyste tzn te body kity z tymi szerokimi i niskimi zderzakami z okrągłymi halogenami lub seryjne tylko że polift. Tutaj nie wiem jak ceny stoją ale za te tuningowe 1000 zł komplet
- nie wiem czy są wogóle dostępne ale panele drzwi tylnych z miejscem na głośniki i elektronika do szyb (jeszcze na korbkę)
- polerka lamp 150 zł usługa + kupno zestawu który starczy na 40 operacji w czym jedna starcza na 3 lata garażowania pod chmurką 100 zł .


Silnik:
- Wymiana seryjnej obudowy 1.2 na wersję z osobnym filtrem z tą skrzynką przy akumulatorach . Nie jestem pewien czy występowały w tej wersji silnika lub podobnym o tym samym oznaczeniu. Ale w necie znalazłem ten sam silnik i taka rzecz była.
- Założenie turbiny (producent podał że nie możliwe w tym wariancie) jak to jest w praktyce czy sie da ??
- Oczywiście filtry
- I pare innych usprawnień o których zapomniałem lub nie myślałem więc sugestie i propozycje.


Czekam na opinie czy warto się w to bawić oczywiście stopniowo wszystko będzie ale mam czas zacząć prace jak tylko zrobi się cieplej i znajdę fundusz oraz zaczerpnę języka od bardziej zaawansowanych użytkowników Fabii.
* jeśli nie odpowiedni dział to proszę przenieść tam gdzie trzeba.

Autor:  Mat [ 14.02.2014, 01:47 ]
Tytuł:  Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?

Turbo do HTP? :D byłbyś pionierem. Ale ja nie polecam tego rozwiązania. Te silniki same w sobie sie rozpadają, a z turbem to juz w ogole. :D

A, w jedynce HTP nigdy nie miało 75 km. W F2 12v dokrecili do 70. :D

Autor:  Fablos [ 14.02.2014, 02:32 ]
Tytuł:  Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?

Możliwe nie mam dowodu przy sobie pewnie jest dycha mniej na motorze . Czyli turbo sobie darować . A jeśli można to co by podniosło lekko moc gdzieś było że po przełożeniu paru gratów moc wzrasta , silnik się odmula.

Autor:  Mat [ 14.02.2014, 03:11 ]
Tytuł:  Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?

Ktos kiedyś zrobił custom wydech, custom dolot, gdzies to wystroił, za wszystko zapłacił ~2500 zł i zyskał 5 KM.

Uwierz mi, ten silnik jest nietuningowalny. Też na początku miałem gorącą głowę, że co to ja z nim nie zrobię. Życie zweryfikowało. A wiem co mowie, bo miałem jeszcze rok temu pod maską identyczny. ;)

Autor:  2.0-16v Michał [ 14.02.2014, 08:12 ]
Tytuł:  Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?

Pomaluj zaciski na czerwono to już zyskasz 10 koni :mrgreen:

Autor:  Fablos [ 14.02.2014, 11:06 ]
Tytuł:  Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?

Nie no pytam sie serio najbardziej mi zależy na gratach do wnętrza do silnika jedynie ten filtr skoro mówicie że to toporny silnik na takie modyfikacje . Znalazłem pare tematów odnośnie moich przyszłych modów więc na pewno będę coś w tą stronę działał.

Nie jestem pewien czy to ten sam silnik znaczy konkretny sprawdzając symbole na stronie producenta znalazłem 2-3 silniki 1.2 HTP o tej samej mocy . A interesuje mnie właśnie ta obudowa filtra czy ktoś poprostu sobie ją dołożył z wyższych modeli silnikowych .

http://www.youtube.com/watch?v=IcWvLFL1SCc

Autor:  Mat [ 14.02.2014, 12:20 ]
Tytuł:  Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?

Najlepiej by było gdybys podał nam tu chociaż oznaczenie silnika a najlepiej to opisał auto, dał foty. Wtedy cos podpowiemy. ;)

Autor:  Mat [ 14.02.2014, 12:48 ]
Tytuł:  Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?

Dobra. Pomęczę się. :mrgreen:

Fablos napisał(a):
- błotniki lewy/prawy przód 120 zł sztuka bez malowania


Po co? :mrgreen:

Fablos napisał(a):
- przeciwmgielne przód z gen I lub II z oryginalną wiązką najlepiej dla I (60 zł zamiennik) dla II (zamiennik 60 zł oryginał 130)


Potrzebujesz PINy (wsuwki), dużo kabla, podejrzewam że halogeny i kostki do nich. I jeśli masz trochę umiejętności, podłączysz sobie to sam. Może jeszcze być potrzebny przekaźnik, ale pewien nie jestem. Wszystko zależy od tego, czy włącznik świateł obsłuży taką moc. Ja nie zakładałem halogenów tylko dzienne i mam na przekaźniku. Hula od 3 lat bezawaryjnie. Po graty odezwij się do kolegi o nicku koleś.

Fablos napisał(a):
- włącznik świateł z bogatszej wersji z regulacją podświetlenia zegarów (bynajmniej to mi przypomina ikona) i halogenów przód i tył (tutaj brak ceny nigdzie nie podane ale pewnie około 200-300)


Pytaj kolesia, albo poluj na allegro. Czasem można taniej wyrwać. A, uważaj na Angole, nie będą pasować do europejskiej deski.

Fablos napisał(a):
- wymiana lusterek z asymetrycznych na symetryczne dwa duże lewe prawe najlepiej podgrzewane i z elektryczną regulacją. 100 zł sztuka


Odnośnie elektryki, gdzieś chyba na forum jest schemat jak to połączyć. Również PINy potrzebne, włącznik, lusterka, dużo kabla. kostki. Jeśli chodzi o prawe duże, trzeba kupić angielskie kompletne i przełożyć stelaż do europejskiego trójkąta. Cięzko, ale idzie zrobić. Jak założysz angola żywcem, będziesz miał inny kąt i kij w nim zobaczysz. :mrgreen:

Fablos napisał(a):
- siłowniki klapy przedniej - 180 zł
- nowy grill - 200-300 zł zależy od wersji
- znaczki z octavii RS (srebrna kura) - 70 zł za sztuke


Nie wypowiem się, nie robiłem. ;) Ale ceny grilla to chyba niższe są. ;)

Fablos napisał(a):
- oświetlenie w drzwiach -150 zł komplet


Do kolesia. Zrobił nawet manual.

Fablos napisał(a):
- wymiana oświetlenia przy lusterku na wersje bogatszą + oświetlenie części pasażerskiej z tyłu


Jw.

Fablos napisał(a):
- migacze led dymione - 80 zł komplet


Które? :mrgreen:

Fablos napisał(a):
- komplet zderzaków podobają mi się czyste tzn te body kity z tymi szerokimi i niskimi zderzakami z okrągłymi halogenami lub seryjne tylko że polift. Tutaj nie wiem jak ceny stoją ale za te tuningowe 1000 zł komplet


Pakiet RS? ;)

Obrazek

Fablos napisał(a):
- nie wiem czy są wogóle dostępne ale panele drzwi tylnych z miejscem na głośniki i elektronika do szyb (jeszcze na korbkę)


Na duże nie ma miejsca. Są na gwizdki obok klamki. Wersje pod elektryke też są, ale może być ciężko dostać taki wzór, jak masz. Też o tym myślę.

Fablos napisał(a):
- polerka lamp 150 zł usługa + kupno zestawu który starczy na 40 operacji w czym jedna starcza na 3 lata garażowania pod chmurką 100 zł .


Da radę samemu, jest na forum manual i jakiś o tym temat.

Fablos napisał(a):
Silnik:
- Wymiana seryjnej obudowy 1.2 na wersję z osobnym filtrem z tą skrzynką przy akumulatorach . Nie jestem pewien czy występowały w tej wersji silnika lub podobnym o tym samym oznaczeniu. Ale w necie znalazłem ten sam silnik i taka rzecz była.
- Założenie turbiny (producent podał że nie możliwe w tym wariancie) jak to jest w praktyce czy sie da ??
- Oczywiście filtry
- I pare innych usprawnień o których zapomniałem lub nie myślałem więc sugestie i propozycje.


Naprawdę odpuść tuningi tego silnika, bo to nic nie da. ;)

Autor:  Fablos [ 14.02.2014, 16:49 ]
Tytuł:  Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?

Otóż lewy blotnik porysowany a prawy spotkanie z focusem . Martwe pole prawe lusterko . Więc te dwie kwestie wyjaśniłem.

Migacze led znalazłem w internecie fajnie wyglądają więc czemu by nie zmienić takie o :

Zderzaki nie wiedziałem że to wersja rs a nie tylko lift. Drugie które mi się podobają to takie coś : Obrazek

Auto ogólnie służyło wiadomo do jazdy więc się tankowalo i wymienialo to co potrzeba nic na wyrost . Z zewnątrz trochę słabo bo tu dotknięta praktycznie każda strona auta miała jakieś przygody . Kolor auta to typowy modry niebieski kolor tak jak tu. http://m.youtube.com/watch?v=RN5ikeo_E8E

Autor:  zmstr [ 14.02.2014, 16:52 ]
Tytuł:  Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?

Tak w skrócie:
Łatwiej i taniej (i to nie jest ironia, tylko prawda) podkręcić silnik w maluchu o kilka koni niż 1,2 HTP. Takim samym kosztem finansowym podniesienia mocy o 10KM jest swap na mocniejszą jednostkę.

O polerce lamp było dużo:
viewtopic.php?f=68&t=18917&start=15
Chcesz środki, wal do mnie na PW :)

Znaczki kury, grill (byle nie jakiś siatex), lifty maski - jak najbardziej na tak

Co do zderzaków to nie kupuj wiejskich laminatów tylko jak już chciałbyś się szarpnąć to na RS-a

Autor:  Mat [ 14.02.2014, 16:53 ]
Tytuł:  Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?

Dla mnie ten zderzak jest nie do przyjęcia. Ale to nie moj samochod. ;)

No to wszystko masz do ogarnięcia. :D

Autor:  rafalkrol [ 14.02.2014, 21:33 ]
Tytuł:  Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?

Sprzedaj tego, kup nowego z obecnymi wymaganiami :) podobnie powinno cie wyjsc.

Autor:  Fablos [ 14.02.2014, 22:48 ]
Tytuł:  Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?

Niestety auto nie jest moje znaczy nie zapracowałem sobie na własne . I od razu myśl dzieciak dostał auto od ojca to od razu ma wyglądać jak ferrari i jeździć jak porsche. Otóż był plan kupna drugiego wozu ale nie miało by sensu . Ojciec zawodowy drajwer więc i tak skoda by stała i niszczala .

Co do polerki lamp jakieś 300 metrów mam auto-szyby i też robią polerki a pod blokiem samemu nie mam jak prądu wziąść a ręcznie mi się nie chce machać więc wolę wyłożyć trochę ale na porządnie zrobione .

Co do laminatu w sumie fakt nawet zwykły krawężnik i tworzywo się rozdziera . Ten pakiet RS na oko z 1500 pewnie trzeba dać . czy ten pakiet RS pasował by do combi w sensie czy nie jest jakoś tylny zderzak zmieniony w wersji hatchback i będzie pasować tak samo progi .

Zobaczymy na razie czekam na papiery z ubezpieczalni i będę działał z nadkolami . Ale środek będę grzebal na świeżo jak tylko jakąś kasę wygrzebie .

Autor:  Tofik [ 14.02.2014, 23:56 ]
Tytuł:  Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?

Bodykit mozesz mu zrobic ze stylu GT Tylny zderzak ci nie podjdzie bo RS byl tylko w Hatchbacku. Chcesz w kombi - szpachla gwarantowana. Zderzaki ogolnie nie sa drogie jak tafisz na okazjinalna cene w dobrym stanie. Lakier tez nie jest zbytnio wielkim problemem wiec sadze ze do 1000 bys sie zmiescil

Obrazek

lampy mozesz kupic tutaj nawet w LEDami do jazdy dziennej nie wiem czy jeszcze sa

Silnika nie rob, bo juz 200 tys. to duzo... najlepiej skombinuj 1.4 16V 75 KM to juz wystarczy

Autor:  Mat [ 15.02.2014, 00:04 ]
Tytuł:  Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?

Ta. 1.4. :D To już lepiej trochę dołożyć i zrobić 20v-turbo. :mrgreen:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/