FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1-F4] Modyfikowanie silników TDI
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=3&t=16188
Strona 4 z 8

Autor:  Pawko [ 05.09.2012, 11:41 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Moze też kiedyś się skuszę, może kiedyś przy okazji bede jechał w tamte rejony, teraz tak specjalnie to aż mi sie niechce.

Autor:  edraven [ 05.09.2012, 12:11 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Ja czasem bywam w łódzkim więc tak też można się ustawić. Będę końcem października jechał w tamte rejony.

Autor:  kornat [ 05.09.2012, 16:11 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

A jak będzie różnica KM/Nm dla seryjnego silnika a takiego samego tylko z przypuśćmy 216stkami?

Autor:  edraven [ 05.09.2012, 16:30 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

A o jakim silniku mówimy dokładnie?

Autor:  kornat [ 05.09.2012, 16:35 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

1.9TDI 110KM (AHF)

Autor:  edraven [ 05.09.2012, 17:23 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Wrzucanie 216 bez programu nie ma sensu. Efekt w zasadzie żaden. jakiś program do tego trzeba napisać bo turbina na obecnych ustawieniach nie odpowie na dawkę która od wtrysków będzie szła. Na bardzo delikatnym programie do osiągnięcia jest 20KM. Na typowym programie tuningowym jakieś 40-45KM i 65-70Nm.

Autor:  kornat [ 05.09.2012, 17:27 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Chodziło mi o to czy uzyska się więcej KM/Nm w AHF po 216 i programie czy będzie na tym samym poziomie co AHF po programie.

Autor:  edraven [ 05.09.2012, 17:45 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Rozumiem. Dla mnie montowanie wtrysków bez nowego turbo nie jest konieczne bo uzyskasz prawie to samo robiąc program bo seryjna turbina jest za słaba żeby wykorzystać potencjał tych wtrysków. Dopiero nowe turbo dla tych wtrysków zrobi robote. Coś koło 165-170KM dla turbo przykładowo z ASZ.

Autor:  kornat [ 05.09.2012, 18:46 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Ale turbo z ASZ lub ARL już by potrzebowało FMIC. Hmm trzeba to przemyśleć czy jest sens

Autor:  edraven [ 05.09.2012, 20:51 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Jeśli interesuje Cie moc na poziomie 140KM to nie warto inwestować bo to osiągasz na samym programie. Jeśli powyżej to robią się koszty: turbo, FMIC (albo lepszy SMIC) 216, a później okaże się że zawias za miękki i też trzeba usztywnić bo auto będzie tylko na prostą i hamulce jakieś lepsz by sie zdały...sam widzisz

Autor:  Havier [ 05.09.2012, 22:22 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

to pomowmy inaczej :) ile wg Ciebie potrzeba miec zeby zrobic zeby moj motor 105KM mial takie osiagi (olac predkosc maksymalna), chodzi mi glownie o przyspieszenie, takie jakie ma moj tata w octavii 2 z silnikiem 2.0 TDI 146 km ;) bo jak jezdze jego autem to ejst fajnie, pozniej sie przesiadam do mojego i jest troche wolno :)

Autor:  xtremesystems [ 06.09.2012, 07:35 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

120 - 130 HP

nie wiecej

fabia jest lekka

Autor:  edraven [ 06.09.2012, 08:06 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Program tuningowy pod Twoje auto na 25KM i 60Nm da juz tyle że będziesz octavie robił w kazdych warunkach. Na V max pewnie będą mieć zbliżone wartości, ale przyspieszenie będzie lepsze. Zdecydowanie poprawi się przyspieszenie od dołu juz przy 1500 rpm kiedy Octavia dopiero będzie się wkręcać.

Autor:  Aposa [ 06.09.2012, 17:35 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Pytanie do Edraven
Interesuje mnie przyrost mocy w przedziale 1500-2200 o/m o przynajmniej 30 %-40 %.
Ma to sluzyc ciagnieciu przyczepy na autostradach po europie bez redukcji biegow jadac na tempomacie- (zrobilem sie leniwy).
Silnik to TDI 1,9 Fabia 2004 101km.
Pytanko brzmi :
Wystarczy tylko FMIC ,czy korekta mapy lub obydwoje.

Pozdrowionko

Autor:  kapi [ 06.09.2012, 17:46 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Aposa napisał(a):
Ma to sluzyc ciagnieciu przyczepy na autostradach po europie bez redukcji biegow jadac na tempomacie

przecież to co masz "fabrycznie" jest wystarczające do tego zadania. OI z takim silnikiem ( 101-105KM) świetnie sobie radziła a jest cięższa sama w sobie.
Aposa napisał(a):
Interesuje mnie przyrost mocy w przedziale 1500-2200 o/m o przynajmniej 30 %-40 %.

ja bym się skupił na przyroście momentu. - do tego zadania.
Aposa napisał(a):
Pytanko brzmi :Wystarczy tylko FMIC ,czy korekta mapy lub obydwoje.

samo strojenie daje rade.
po wymianie FMIC najlepiej zrobić poprawki (ponowne strojenie) .

a najlepiej to zapodać skrzynie 6-ke z półosiami z RS-a , jednomasem, i mocnym sprzęgłem. wtedy zaczyna się zabawa ....

ps.
a czy jadąc z przyczepą autostradą nie masz ograniczenia prędkości ? ???

Strona 4 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/