FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1-F4] Modyfikowanie silników TDI
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=3&t=16188
Strona 3 z 8

Autor:  Pawko [ 02.09.2012, 08:15 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Też tak chce!
A minusy tego eko?

Autor:  koleś [ 02.09.2012, 09:20 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Pawko napisał(a):
A minusy tego eko?

Wg. mnie nie ma. Choć może jeden się znajdzie. Mianowicie, nie osiągnę takiego wyniku deptając jak szalony po pedale gazu.

Aby tak mało palił w trasie to jadę około 80 km/h i na tempomacie.

Po mieście poruszam się jak dawniej.

Autor:  edraven [ 02.09.2012, 11:19 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

To teraz coś ode mnie nt. ekotuningu. Udało mi się kiedyś zrobić program (bynajmniej nie EKO) do Audi A3 1.9TDI 90KM notabene własnego gdzie spalanie na trasie na klimie wynosiło regularnie poniżej 3.8l / 100km. Niestety auta z motorami na PD nie chcą tak ładnie tuningować się pod EKO, ale też jest sporo do osiągnięcia. Dla 1.4 TDI spokojnie na trasie mogę zrobić program na spalanie poniżej 3l przy rozsądnej jeździe.

Skoro taki temat się zawiązał w tym wątku to mam dla was ciekawą promocję.
Dla pierwszych trzech zgłoszonych osób EKO program w cenie 300 zł a program tuningowy 350zł dla aut na sterownikach EDC15 i EDC16!!! W cenie diagnostyka auta przed tuningiem. Liczy się kolejność zgłoszeń. Czas start!!! :D

Autor:  BLACKMANGRZES [ 02.09.2012, 15:46 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

1.9 Sdi bez tuningu miasto 4.8-5.0 poza miastem 3.9-4.0 bez eko

Autor:  edraven [ 02.09.2012, 15:56 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Bez urazy, ale SDI ma dynamikę na poziomie ciągnika siodłowego, a w tuningu chodzi o to żeby jeszcze coś niecoś czerpać przyjemności z jazdy...

Autor:  wokan [ 03.09.2012, 09:00 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Allen napisał(a):
ASZ, ARL, BPX, AWX, AVF, BTB, wejdzie też BLT i BUK jednak są małe problemy, ze względu na inne położenie podstawy filtra oleju z tego co pamiętam.


Przy BLT nie ma żadnych problemów.

koleś napisał(a):
W trasie mogę 100 km. zrobić na 3,8 L

koleś napisał(a):
Aby tak mało palił w trasie to jadę około 80 km/h i na tempomacie.


To coś lipny ten program eco :mrgreen:
Ja przy takiej jeździe robiłem 3,3 l/100km na fabrycznym sofcie beż żadnych wynalazków :mrgreen: więc albo potrenuj jeszcze albo reklamuj ten soft u tunera :lol:

Autor:  edraven [ 03.09.2012, 09:33 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Zostało jeszcze miejsce dla jednego auta w promocyjnej cenie...

Autor:  Voytaz [ 04.09.2012, 13:24 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Jadę dziś do kolegi edraven na modyfikacje, po wszystkim podzielę się wrażeniami po pierwszych ok 100km :)



Pierwsze ponad 100km za mną i muszę powiedzieć, że na początku wydawało mi się, że nie ma wielkiej różnicy, ale po wyjeździe z miasta autko pokazało swoje nowe oblicze :) Przyspieszenie poprawiło się, auto dużo lepiej reaguje na pedał gazu, zbiera się od niższych obrotów dużo śmielej wkręcając się na wyższe, nawet wyprzedzanie stało się przyjemniejsze :) Spalanie pozostało bez zmian, w obie strony trasa ponad 100km na tempomacie 110km/h momentami na klimie z trzema urządzeniami w zapalniczce, dwie osoby w samochodzie - spalanie 4,3l.

Modyfikacja udana, dzięki serdeczne za wszystko edraven, pozdrawiam :browar:

Autor:  edraven [ 05.09.2012, 07:14 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Ciesze się że jesteś zadowolony! :)
Zapomniałeś dodać że w cenie jest wyborna kawa :P

Zapraszam jak będziesz w okolicy;)

Autor:  Voytaz [ 05.09.2012, 07:27 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Nie wspomniałem o wybornej kawie bo nie wiem, czy każdy dostąpi takiego zaszczytu ;) ale tak, w cenie jest wyborna kawa, nawet można sobie wybrać różne rodzaje :)

Autor:  xtremesystems [ 05.09.2012, 08:20 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

kucze troche szkoda ze kolega nie robi/nie posiada hamowni.
bo niestety nie wierze w tuning bez shamowania przed i po

Autor:  Voytaz [ 05.09.2012, 08:31 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Ja też nie wierzyłem :D ale teraz już wierze.
Postaram się namierzyć jakąś hamownie w okolicy i podjechać, zobaczymy wtedy co udało się uzyskać w liczbach i na wykresie

Autor:  edraven [ 05.09.2012, 09:22 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

Czy wierzyć w tuning bez hamowni czy nie?
To nie jest kwestia wiary lub niewiary, trzeba rzeczowo i uczciwie do tego podejść, zbilansować zyski i straty.
Zastanów się czym różni się Twoje auto od takiego samego z tymi samymi bebechami? Dostaję do zrobienia auto i wiem że są tam wtryski XXX, Turbina YYY, chłodzenie ZZZ, znam krzywe momentu i mocy dla tego auta bo nie są one tajne. Wiem ile dla danego zestawu mogę pozwolić sobie podnieść ciśnienie doładowania, gdzie przesunąć dawkę paliwa, jak ją rozciągnąć bo znam parametry pracy tego zestawu. Jedyne czego nie wiem to czy auto które do mnie przyjeżdża jest sprawne. Ale dłuższa rozmowa z klientem jest dla mnie weryfikacją czy mogę robić czy nie. Nieraz mi się zdarzało odesłać ludzi bo bił dwumas, albo zwyczajnie auto nie jeździło albo sami się przyznawali że auto więcej pali ostatnio. Nie jestem kamikaze żeby brać na klate takie niespodzianki po moim modzie;)

Umówmy się, że jak pakujesz do auta turbo wielkości talerza, IC od IVECO wtryski dwa razy wydajniejsze i parę innych zabawek to bez hamowni nie da się zrobic dobrego programu, ale jak robimy tuning na serii to dla mnie nie ma niespodzianek.

Autor:  xtremesystems [ 05.09.2012, 09:51 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

ale w dwóch takich samych seryjnych autach wykresy sie nieco róznia

jeden seryjny ktory powinien miec 105hp realnie ma 112hp, drugi 104hp. a trzeci 107hp

a Ty nie piszesz programu pod dany egzemplarz tylko wgrywasz przygotowanego gotowca pod dany model silnika

Autor:  edraven [ 05.09.2012, 10:09 ]
Tytuł:  Re: Modyfikowanie silników TDI

A na jakiej podstawie twierdzisz że wgrywam gotowca?!

Zapytaj voytaz 'a czy był wgrywany gotowiec?

Dla mnie bazą do zrobienia tuningu jest zgrany z Twojego auta program podstawowy a nie gotowiec!!!

Odnośnie mocy która pokazuje hamownia to jak masz kase to pojedź sobie swoim autem na trzy różne hamownie i podziel się z nami swoimi wrażeniami. Niestety okaże sie że na jednej auto ma 115KM i będą mówić że dostałeś gratis od fabryki, na drugiej będzie 105 i powiedzą, że takie młode auto a już nie trzyma serii a na trzeciej jak sie uda może będzie seria.
Hamownie najczęściej nie mają nadzoru jakiejkolwiek firmy certyfikującej a jako urządzenia pomiarowe powinny być kilka razy w roku kalibrowane ze wzorcami. Stąd włąsnie pochodzą takie rozrzuty w pomiarach.

Strona 3 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/