|
|
Teraz jest 24.04.2024, 11:47
|
[F1-F4] Modyfikowanie silników TDI
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00 Lokalizacja: Europa Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
kapi napisał(a): Aposa napisał(a): Niektorzy forumowicze wstawili tz. flansze w dolocie,czyli wywalili zawor doplywu powietrza,jaki to ma cel ? koledzy zaślepiali EGR, żeby spaliny ponownie nie trafiały do komory spalania tylko czyste powietrze. wtedy taki zabieg, tuner uwzględnia w swoim programie. za to jak jeździsz po europie ( niemcy ) i masz nalepke EURO3 (żółta - dla ATD taką miałem) to norma emisji spada na EURO2 (czerwona )w razie kontroli. W silnikach tłokowych problemem jest proces spalania paliwa przy nadmiarze tlenu i w szczególnie wysokiej temperaturze, bo to on powoduje reakcje, których rezultatem jest tworzenie znacznych ilości NOx. Jak z kolei wiadomo, wysiłki w kierunku zmniejszenia zużycia paliwa prowadzą wprost do stosowania ubogich mieszanek, czyli właśnie do nadmiaru tlenu w wysokotemperaturowym procesie spalania paliwa. Dotyczy to zarówno silników wysokoprężnych jak i benzynowych, w obu przypadkach przede wszystkim przy niewielkich obciążeniach jednostki napędowej. W rezultacie powstał dylemat; albo konstruować silnik (przede wszystkim jego układ zasilania) o dużej sprawności, a więc ekonomiczny, albo emitować mniej tlenków azotu. Redukcja NOx w odpowiednim konwerterze katalitycznym w układzie wydechowym jest co prawda możliwa, ale dość skomplikowana i nie tak skuteczna jak w przypadku katalizatora do redukcji CO i HC. Powstała więc potrzeba zmniejszenia emisji NOx inną drogą. Na szczęście dość szybko wymyślono szczególne rozwiązanie, które stosowane jest już od co najmniej kilkunastu lat. Chodzi o recyrkulację spalin, określaną angielskim skrótem EGR (Exhaust Gas Recirculation). Jej istotą jest zastępowanie części powietrza zasysanego do silnika, niepalnymi gazami pobieranymi z układu po stronie wydechu. Wbrew powszechnemu przekonaniu nie oznacza to że spaliny są w silniku „dopalane”. Wręcz odwrotnie, służą one jako gaz pozbawiony już tlenu i jakiegokolwiek paliwa, a więc jako pewnego rodzaju wypełniacz przestrzeni w komorze spalania. W określonych warunkach (przy małym obciążeniu silnika) ma pozostać w komorze spalania tylko tyle tlenu, ile potrzeba do spalenia konkretnej dawki paliwa. W ten sposób nadmiar tlenu nie łączy się z cząsteczkami azotu. Oczywiście, do sprawnego działania EGR potrzebne jest odpowiednie sterowanie. System nie może być aktywny przy pełnych obciążeniach silnika - wtedy potrzebna jest maksymalna dawka czystego powietrza z odpowiednią zawartością tlenu. Z kolei przy bardzo niskich obciążeniach silnika, dawka niepalnych spalin mogłaby być stosunkowo bardzo duża, ale są w tym względzie pewne ograniczenia. We wczesnych układach EGR, gdy spaliny pobierano wprost z kanału wylotowego i kierowano do dolotowego, podnosiło to temperaturę ładunku, gdyż "świeże" spaliny są zawsze dość gorące. A zatem aby uniknąć (w silnikach z zapłonem iskrowym) spalania stukowego po zwiększeniu obciążenia jednostki, maksymalna dawka spalin była bardzo ograniczona. Nowoczesne układy recyrkulacji spalin zastępują spalinami w pewnych warunkach nawet kilkadziesiąt proc. ładunku w cylindrze. Wymaga to precyzyjnego sterowania, a także wydajnego chłodzenia wykorzystywanych do tego spalin. Obecnie w wielu silnikach spaliny pobierane przez EGR są chłodzone np. w przewodach otoczonych płynem chłodniczym klasycznego układu chłodzenia, a dopiero potem kierowane do kolektora dolotowego. Takie rozwiązanie ma dodatkową zaletę - tuż po uruchomieniu silnika, gdy potrzebne jest jego szybkie nagrzanie, możliwe jest przyspieszenie tego procesu przez częściowe odebranie ciepła spalin. Znaczny udział spalin w zasysanym ładunku stworzył kolejną możliwość ograniczenia zużycia paliwa silników benzynowych. Jak wiadomo ograniczanie momentu obrotowego silnika z zapłonem iskrowym dokonuje się poprzez przymykanie przepustnicy powietrza w kanale dolotowym. To jednak powoduje istotne straty pompowania czynnika - powstaje wtedy w kolektorze znaczne podciśnienie, które silnik, pompując powietrze, musi pokonać. Okazało się, że doprowadzenie do kanału dolotowego znacznych ilości względnie chłodnych spalin może zmniejszać wydajność (a więc moment obrotowy) silnika mniej więcej tak, jakby chwilowo zmniejszyć jego pojemność skokową. Oczywiście wymaga to takiego skonfigurowania procesów w komorze spalania, aby w ogóle następował zapłon wtryskiwanych małych dawek paliwa. To okazało się jednak możliwe. W rezultacie funkcjonowanie EGR powoduje, że nie tylko wytwarza się mniej tlenków azotu NOx, ale też ograniczenie mocy chwilowej silnika (czyli mówiąc prościej - spokojna jazda bez wykorzystywania pełnej mocy) nie wymaga mocnego dławienia przepustnicą zasysanego ładunku, a więc jest trochę bardziej ekonomiczna. Co powiesz na to ? To nie moj tekst.
_________________ I jeszcze 1,9 TDI 2004 ,a teraz zamiast 1,9 SDI 1,9 TDI RS
|
09.09.2012, 17:48 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2320 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Aposa udało mi się to przeczytać, i proszę, nie wklejaj takich rzeczy, bo wielu wogóle tego nie przeczyta. jak pisałem wcześniej - moja wiedza nie obejmuje termodynamiki, a w tych silnikach jest ona bardzo zaawansowana, >klik< to udał omi się znaleźć i napiszę to jeszcze raz : Twój samochód - Twoja decyzja.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
10.09.2012, 16:54 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
W związku z wycofaniem się jednej osoby z planowanej modyfikacji w promocyjnej cenie 350zł jedno miejsce wciąż pozostaje wolne. Zainteresowane osoby które kontaktowały się ze mną po terminie 01.09.2012 w tej sprawie proszę ponownie o kontakt. Kto pierwszy ten lepszy;)
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
13.09.2012, 10:10 |
|
|
Dołączył(a): 20.11.2012, 20:10 Lokalizacja: CWL/PK Posty: 465
Podziękował: 14
Pomógł: 5
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F1
Rok prod.: 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
POLECAM TEGO PANA ! Z FABII 101KM ZROBIŁ SIĘ BIAŁY POTWOREK
|
06.12.2012, 12:42 |
|
|
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Dołączył(a): 22.01.2011, 18:25 Lokalizacja: Gliwice Posty: 950 Zdjęcia: 0
Podziękował: 34
Pomógł: 40
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mondeo MK IV
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Byłem u kolegi edraven początkiem września, od tego czasu zrobiłem ok 10 tys. km. po mieście i w trasie, Auto nadal sprawuje się wybornie, brak jakichkolwiek usterek mogących wynikać z modyfikacji mapy.
_________________ Czyszczenie tapicerki w domu klienta: meble, dywany, wykładziny, materace, tapicerka samochodowa | Ozonowanie pomieszczeń - Śląsk!
|
16.01.2013, 11:56 |
|
|
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
na OCP troszkę o tym pisze
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
16.01.2013, 19:49 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Witam wszystkich
Od jutra do soboty jestem na pomorzu (Koszalin). Zapraszam zainteresowanych modyfikacją (tuning/dpf off) do skorzystania z usługi.
W promocji dla kolegów z północy, modyfikacja softu w cenie 400zł
Kontakt
793 642 574
Możliwość dojazdu!
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
28.05.2013, 17:37 |
|
|
Dołączył(a): 21.05.2012, 19:50 Lokalizacja: Łubowo(PL) Oberursel(DE) Posty: 576
Podziękował: 16
Pomógł: 8
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: NUC - 7b.AUT
Samochód: Monte Carlo
Rok prod.: 2011/MY2012
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
no nie denerwuj mnie czlowieku :/ teraz jak ja nie moge byc na pomorzu to Ty, prawie pod moj dom podjezdzasz? to smutne ale nic... bede musial Cie odwiedzic w malopolsce xD
_________________ Lepiej, twierdze, jest prosic o przebaczenie niz pozwolenie.
Fabia MonteCarlo
|
28.05.2013, 21:07 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Facet, spokojna głowa:D W lipcu znowu będę bo często mam takie wyjazdy, także ogarniemy temat. No chyba że MŁP. Daj znać...
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
31.05.2013, 21:21 |
|
|
Dołączył(a): 21.05.2012, 19:50 Lokalizacja: Łubowo(PL) Oberursel(DE) Posty: 576
Podziękował: 16
Pomógł: 8
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: NUC - 7b.AUT
Samochód: Monte Carlo
Rok prod.: 2011/MY2012
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
w lipcu nie bedzie mnie stac na takie zabawy po za tym.. skoro robisz to "na wyjezdzie" to ewnie bez hamowni? a tak to ja bym nie chcial ciagle sie zastanawiam czy czekac do konca gwarancji czy juz modzic motorek wiec jak oficjalnie podejme decyzje to dam znac
_________________ Lepiej, twierdze, jest prosic o przebaczenie niz pozwolenie.
Fabia MonteCarlo
|
31.05.2013, 21:28 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Temat na forum trochę ucichł, więc postanowiłem go ożywić:)
UWAGA!! Promocja do końca miesiąca marca, cena za podniesienie mocy to 400zł Każda inna modyfikacja (EGR, dawki startowe, DPF/FAP off) 350zł
Każde auto przed modyfikacją jest poddawane diagnostyce co gwarantuje bezpieczeństwo tuningu!!
Zapraszamy
Krzysiek 793 642 574
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
27.02.2014, 16:53 |
|
|
Dołączył(a): 20.11.2012, 20:10 Lokalizacja: CWL/PK Posty: 465
Podziękował: 14
Pomógł: 5
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F1
Rok prod.: 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Polecam gorąco !!!
|
27.02.2014, 18:41 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
wow havier będziesz robił CAYC bez hamowania i z gotowca. nie szkoda ci auta
Wysłane z mojego GT-I9001 przy użyciu Tapatalka
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
27.02.2014, 18:48 |
|
|
Dołączył(a): 21.05.2012, 19:50 Lokalizacja: Łubowo(PL) Oberursel(DE) Posty: 576
Podziękował: 16
Pomógł: 8
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: NUC - 7b.AUT
Samochód: Monte Carlo
Rok prod.: 2011/MY2012
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
poki co nic nie robie budzet postanowilem przeznaczyc na cos innego i poki co nie planuje podnoszenia mocy, przynajmniej nie w 2014 roku.
_________________ Lepiej, twierdze, jest prosic o przebaczenie niz pozwolenie.
Fabia MonteCarlo
|
27.02.2014, 21:01 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
xtremesystems napisał(a): wow havier będziesz robił CAYC bez hamowania i z gotowca. nie szkoda ci auta
nie przypominam sobie bys robił u mnie program, więc polecam się nie wypowiadać o "gotowcach" z mojej ręki. Wszystkie softy robię przy klientach na ich oczach!
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
28.02.2014, 15:12 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|