Teraz jest 19.04.2024, 20:23



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
[F1-F4] Modyfikowanie silników TDI 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
Też tak chce!
A minusy tego eko?

_________________
Pozdrawiam
Paweł


02.09.2012, 08:15
Zobacz profil Album osobisty
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
Pawko napisał(a):
A minusy tego eko?

Wg. mnie nie ma. Choć może jeden się znajdzie. Mianowicie, nie osiągnę takiego wyniku deptając jak szalony po pedale gazu.

Aby tak mało palił w trasie to jadę około 80 km/h i na tempomacie.

Po mieście poruszam się jak dawniej.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


02.09.2012, 09:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
To teraz coś ode mnie nt. ekotuningu. Udało mi się kiedyś zrobić program (bynajmniej nie EKO) do Audi A3 1.9TDI 90KM notabene własnego gdzie spalanie na trasie na klimie wynosiło regularnie poniżej 3.8l / 100km. Niestety auta z motorami na PD nie chcą tak ładnie tuningować się pod EKO, ale też jest sporo do osiągnięcia. Dla 1.4 TDI spokojnie na trasie mogę zrobić program na spalanie poniżej 3l przy rozsądnej jeździe.

Skoro taki temat się zawiązał w tym wątku to mam dla was ciekawą promocję.
Dla pierwszych trzech zgłoszonych osób EKO program w cenie 300 zł a program tuningowy 350zł dla aut na sterownikach EDC15 i EDC16!!! W cenie diagnostyka auta przed tuningiem. Liczy się kolejność zgłoszeń. Czas start!!! :D

_________________
Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy


02.09.2012, 11:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.06.2008, 12:46
Lokalizacja: Łódz
Posty: 152
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: GDR - 5b.
Samochód: Fabia 1,9Sdi
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
1.9 Sdi bez tuningu miasto 4.8-5.0 poza miastem 3.9-4.0 bez eko


02.09.2012, 15:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
Bez urazy, ale SDI ma dynamikę na poziomie ciągnika siodłowego, a w tuningu chodzi o to żeby jeszcze coś niecoś czerpać przyjemności z jazdy...

_________________
Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy


02.09.2012, 15:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
Allen napisał(a):
ASZ, ARL, BPX, AWX, AVF, BTB, wejdzie też BLT i BUK jednak są małe problemy, ze względu na inne położenie podstawy filtra oleju z tego co pamiętam.


Przy BLT nie ma żadnych problemów.

koleś napisał(a):
W trasie mogę 100 km. zrobić na 3,8 L

koleś napisał(a):
Aby tak mało palił w trasie to jadę około 80 km/h i na tempomacie.


To coś lipny ten program eco :mrgreen:
Ja przy takiej jeździe robiłem 3,3 l/100km na fabrycznym sofcie beż żadnych wynalazków :mrgreen: więc albo potrenuj jeszcze albo reklamuj ten soft u tunera :lol:

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


03.09.2012, 09:00
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
Zostało jeszcze miejsce dla jednego auta w promocyjnej cenie...

_________________
Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy


03.09.2012, 09:33
Zobacz profil
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.01.2011, 18:25
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 950
Zdjęcia: 0
Podziękował: 34
Pomógł: 40

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mondeo MK IV
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
Jadę dziś do kolegi edraven na modyfikacje, po wszystkim podzielę się wrażeniami po pierwszych ok 100km :)



Pierwsze ponad 100km za mną i muszę powiedzieć, że na początku wydawało mi się, że nie ma wielkiej różnicy, ale po wyjeździe z miasta autko pokazało swoje nowe oblicze :) Przyspieszenie poprawiło się, auto dużo lepiej reaguje na pedał gazu, zbiera się od niższych obrotów dużo śmielej wkręcając się na wyższe, nawet wyprzedzanie stało się przyjemniejsze :) Spalanie pozostało bez zmian, w obie strony trasa ponad 100km na tempomacie 110km/h momentami na klimie z trzema urządzeniami w zapalniczce, dwie osoby w samochodzie - spalanie 4,3l.

Modyfikacja udana, dzięki serdeczne za wszystko edraven, pozdrawiam :browar:

_________________
Czyszczenie tapicerki w domu klienta: meble, dywany, wykładziny, materace, tapicerka samochodowa | Ozonowanie pomieszczeń - Śląsk!


04.09.2012, 13:24
Zobacz profil

Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
Ciesze się że jesteś zadowolony! :)
Zapomniałeś dodać że w cenie jest wyborna kawa :P

Zapraszam jak będziesz w okolicy;)

_________________
Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy


05.09.2012, 07:14
Zobacz profil
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.01.2011, 18:25
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 950
Zdjęcia: 0
Podziękował: 34
Pomógł: 40

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mondeo MK IV
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
Nie wspomniałem o wybornej kawie bo nie wiem, czy każdy dostąpi takiego zaszczytu ;) ale tak, w cenie jest wyborna kawa, nawet można sobie wybrać różne rodzaje :)

_________________
Czyszczenie tapicerki w domu klienta: meble, dywany, wykładziny, materace, tapicerka samochodowa | Ozonowanie pomieszczeń - Śląsk!


05.09.2012, 07:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
kucze troche szkoda ze kolega nie robi/nie posiada hamowni.
bo niestety nie wierze w tuning bez shamowania przed i po

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


05.09.2012, 08:20
Zobacz profil
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.01.2011, 18:25
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 950
Zdjęcia: 0
Podziękował: 34
Pomógł: 40

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mondeo MK IV
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
Ja też nie wierzyłem :D ale teraz już wierze.
Postaram się namierzyć jakąś hamownie w okolicy i podjechać, zobaczymy wtedy co udało się uzyskać w liczbach i na wykresie

_________________
Czyszczenie tapicerki w domu klienta: meble, dywany, wykładziny, materace, tapicerka samochodowa | Ozonowanie pomieszczeń - Śląsk!


05.09.2012, 08:31
Zobacz profil

Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
Czy wierzyć w tuning bez hamowni czy nie?
To nie jest kwestia wiary lub niewiary, trzeba rzeczowo i uczciwie do tego podejść, zbilansować zyski i straty.
Zastanów się czym różni się Twoje auto od takiego samego z tymi samymi bebechami? Dostaję do zrobienia auto i wiem że są tam wtryski XXX, Turbina YYY, chłodzenie ZZZ, znam krzywe momentu i mocy dla tego auta bo nie są one tajne. Wiem ile dla danego zestawu mogę pozwolić sobie podnieść ciśnienie doładowania, gdzie przesunąć dawkę paliwa, jak ją rozciągnąć bo znam parametry pracy tego zestawu. Jedyne czego nie wiem to czy auto które do mnie przyjeżdża jest sprawne. Ale dłuższa rozmowa z klientem jest dla mnie weryfikacją czy mogę robić czy nie. Nieraz mi się zdarzało odesłać ludzi bo bił dwumas, albo zwyczajnie auto nie jeździło albo sami się przyznawali że auto więcej pali ostatnio. Nie jestem kamikaze żeby brać na klate takie niespodzianki po moim modzie;)

Umówmy się, że jak pakujesz do auta turbo wielkości talerza, IC od IVECO wtryski dwa razy wydajniejsze i parę innych zabawek to bez hamowni nie da się zrobic dobrego programu, ale jak robimy tuning na serii to dla mnie nie ma niespodzianek.

_________________
Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy


05.09.2012, 09:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
ale w dwóch takich samych seryjnych autach wykresy sie nieco róznia

jeden seryjny ktory powinien miec 105hp realnie ma 112hp, drugi 104hp. a trzeci 107hp

a Ty nie piszesz programu pod dany egzemplarz tylko wgrywasz przygotowanego gotowca pod dany model silnika

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


05.09.2012, 09:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
A na jakiej podstawie twierdzisz że wgrywam gotowca?!

Zapytaj voytaz 'a czy był wgrywany gotowiec?

Dla mnie bazą do zrobienia tuningu jest zgrany z Twojego auta program podstawowy a nie gotowiec!!!

Odnośnie mocy która pokazuje hamownia to jak masz kase to pojedź sobie swoim autem na trzy różne hamownie i podziel się z nami swoimi wrażeniami. Niestety okaże sie że na jednej auto ma 115KM i będą mówić że dostałeś gratis od fabryki, na drugiej będzie 105 i powiedzą, że takie młode auto a już nie trzyma serii a na trzeciej jak sie uda może będzie seria.
Hamownie najczęściej nie mają nadzoru jakiejkolwiek firmy certyfikującej a jako urządzenia pomiarowe powinny być kilka razy w roku kalibrowane ze wzorcami. Stąd włąsnie pochodzą takie rozrzuty w pomiarach.

_________________
Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy


05.09.2012, 10:09
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL