|
|
Teraz jest 11.05.2024, 09:29
|
[F1-F4] Modyfikowanie silników TDI
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Aposa napisał(a): Interesuje mnie przyrost mocy w przedziale 1500-2200 o/m o przynajmniej 30 %-40 %. też lubie ten zakres dobrze że mam jednomas
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
06.09.2012, 17:48 |
|
|
Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00 Lokalizacja: Europa Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
kapi napisał(a): Aposa napisał(a): Ma to sluzyc ciagnieciu przyczepy na autostradach po europie bez redukcji biegow jadac na tempomacie przecież to co masz "fabrycznie" jest wystarczające do tego zadania. OI z takim silnikiem ( 101-105KM) świetnie sobie radziła a jest cięższa sama w sobie. Aposa napisał(a): Interesuje mnie przyrost mocy w przedziale 1500-2200 o/m o przynajmniej 30 %-40 %. ja bym się skupił na przyroście momentu. - do tego zadania. Aposa napisał(a): Pytanko brzmi :Wystarczy tylko FMIC ,czy korekta mapy lub obydwoje. samo strojenie daje rade. po wymianie FMIC najlepiej zrobić poprawki (ponowne strojenie) . a najlepiej to zapodać skrzynie 6-ke z półosiami z RS-a , jednomasem, i mocnym sprzęgłem. wtedy zaczyna się zabawa .... ps. a czy jadąc z przyczepą autostradą nie masz ograniczenia prędkości ?
_________________ I jeszcze 1,9 TDI 2004 ,a teraz zamiast 1,9 SDI 1,9 TDI RS
|
06.09.2012, 17:57 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Aposa o co chodzi ?
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
06.09.2012, 18:03 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Sama wymiana FMIC nic nie da! Strojenie z FMIC lepiej, ale Czy jest sens wymieniać FMIC? Z jakimi prędkościami jeździsz po tej autostradzie i z jakim obciążeniem?
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
06.09.2012, 18:10 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
edraven napisał(a): Czy jest sens wymieniać FMIC? sens jest zawsze - po to sie "tuninguje" auta jest to pierwszy krok w przepaść ...... finansową >klik< link do fabki RS od kolegi. ( FCP )
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
06.09.2012, 18:32 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Czy jest sens wymieniać FMIC...i nic więcej? Od samego FMICa mocy nie przybywa! Jedyne co się zmienia to dynamika auta przy bardzo dużych upałach albo jak się pocisnęło auto ostro! FMIC i Turbo już tak, ale sam FMIC naprawdę nie wiele zmienia. Zgodzę się że jest to wstęp do tuningu, ale na pewno nie cel sam w sobie.
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
06.09.2012, 18:38 |
|
|
Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00 Lokalizacja: Europa Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
kapi napisał(a): Aposa o co chodzi ? Auto jest zony i sluzy mi tylko do ciagniecia przyczepy ktora wazy 1T. Zdycha powyzej 5% na autostradzie. Jezdze tylko latem i w cieplych krajach pow 35 st. Jest ograniczenie do 100km/h Pozdrowienia
_________________ I jeszcze 1,9 TDI 2004 ,a teraz zamiast 1,9 SDI 1,9 TDI RS
|
06.09.2012, 18:40 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
edraven napisał(a): Czy jest sens wymieniać FMIC...i nic więcej? no a strojenie ? tego kolega nie bierze pod uwage ? poźniej turbinka.... i znów strojenie .... aż sie dojdzie do etapu ..... zmiany auta na mocniejsze Aposa napisał(a): Jezdze tylko latem i w cieplych krajach pow 35 st. no, to większy IC czyli FMIC zapewni zimniejsze powietrze w dolocie i powinno być lepiej. oczywiscie ze strojeniem. a w takim przypadku do jakiego dążysz : ciągnięcie przyczepy w upalnych krajach, spowoduje że szybciej silnik bedzie sie nagrzewać, fabryczny IC zacznie "puchnąć" i moc odleci ... zobacz mój wykres w dziale "wykresy on". wtedy złapiesz o co mi chodzi.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
06.09.2012, 18:41 |
|
|
Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00 Lokalizacja: Europa Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
edraven napisał(a): Czy jest sens wymieniać FMIC...i nic więcej? Od samego FMICa mocy nie przybywa! Jedyne co się zmienia to dynamika auta przy bardzo dużych upałach albo jak się pocisnęło auto ostro! FMIC i Turbo już tak, ale sam FMIC naprawdę nie wiele zmienia. Zgodzę się że jest to wstęp do tuningu, ale na pewno nie cel sam w sobie. Hmmm... wydawalo mi sie ze ilosc powietrza do spalania gra duza role, a co za tym idzie ma to zwiazek z kunmi i momentem ? Pozdro
_________________ I jeszcze 1,9 TDI 2004 ,a teraz zamiast 1,9 SDI 1,9 TDI RS
|
06.09.2012, 18:48 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Aposa napisał(a): wydawalo mi sie ze ilosc powietrza do spalania gra duza role, dobrze ci się wydawało - diesel jeździ na powietrze. ON to tylko dodatek.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
06.09.2012, 18:53 |
|
|
Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00 Lokalizacja: Europa Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
kapi napisał(a): edraven napisał(a): Czy jest sens wymieniać FMIC...i nic więcej? no a strojenie ? tego kolega nie bierze pod uwage ? poźniej turbinka.... i znów strojenie .... aż sie dojdzie do etapu ..... zmiany auta na mocniejsze Aposa napisał(a): Jezdze tylko latem i w cieplych krajach pow 35 st. no, to większy IC czyli FMIC zapewni zimniejsze powietrze w dolocie i powinno być lepiej. oczywiscie ze strojeniem. a w takim przypadku do jakiego dążysz : ciągnięcie przyczepy w upalnych krajach, spowoduje że szybciej silnik bedzie sie nagrzewać, fabryczny IC zacznie "puchnąć" i moc odleci ... zobacz mój wykres w dziale "wykresy on". wtedy złapiesz o co mi chodzi. Ladnie wyglada przy 2000 o/m , ale ssales powietrze o temp 12 St Jestem ciekaw ten przyrost przy 30 St ? Masz FMIC-a ?
_________________ I jeszcze 1,9 TDI 2004 ,a teraz zamiast 1,9 SDI 1,9 TDI RS
|
06.09.2012, 18:58 |
|
|
Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00 Lokalizacja: Europa Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Gdzies tu na Forum wyczytalem ze tylko wymiana IC na FMIC w RS-ce bez korekty ze 130 podbilo do 155 kuni.
_________________ I jeszcze 1,9 TDI 2004 ,a teraz zamiast 1,9 SDI 1,9 TDI RS
|
06.09.2012, 19:05 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Aposa moja F1 chodziła na fabrycznym IC który stracił szczelność , auto sprzedałem w zeszłym roku, na ustawieniach fabrycznych, z przebiegiem ~240kkm i oryginalną nieruszaną turbosprężarką. jak jest program dobrze i z głową zrobiony, to wystarcza, ale jak masz temp. na zewnątrz wysokie, to zwykły IC ci nie wystarczy. przez pierwsze pare km bedzie dobrze, ale im dalej tym bedzie gorzej. Aposa napisał(a): Gdzies tu na Forum wyczytalem ze tylko wymiana IC na FMIC w RS-ce bez korekty ze 130 podbilo do 155 kuni. pare postów wyżej podałem linka do FCP. pamiętaj - Twój samochód - Twój wybór .....
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
06.09.2012, 19:11 |
|
|
Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00 Lokalizacja: Europa Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
kapi napisał(a): Aposa moja F1 chodziła na fabrycznym IC który stracił szczelność , auto sprzedałem w zeszłym roku, na ustawieniach fabrycznych, z przebiegiem ~240kkm i oryginalną nieruszaną turbosprężarką. jak jest program dobrze i z głową zrobiony, to wystarcza, ale jak masz temp. na zewnątrz wysokie, to zwykły IC ci nie wystarczy. przez pierwsze pare km bedzie dobrze, ale im dalej tym bedzie gorzej. Aposa napisał(a): Gdzies tu na Forum wyczytalem ze tylko wymiana IC na FMIC w RS-ce bez korekty ze 130 podbilo do 155 kuni. pare postów wyżej podałem linka do FCP. pamiętaj - Twój samochód - Twój wybór ..... Czytalem ten watek od dechy do dechy. Co uwazasz za dobrze zrobiony program ? Gdzie bylo grzebane? Cisnienie w turbo? Dawka paliwa? Masz wiedze na ten temat ? Ps: Jestem urodzony w Rudzie Sl
_________________ I jeszcze 1,9 TDI 2004 ,a teraz zamiast 1,9 SDI 1,9 TDI RS
|
06.09.2012, 19:28 |
|
|
Dołączył(a): 18.06.2010, 14:29 Posty: 68
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FSM - 6b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Ogólnie robiąc program rusza się mapy powyżej 1.9 tys obrotów ponieważ z dołu szkoda silnika korby tłoki dostają strasznie jak dowalimy momentem z dołu bo taka mała sprężarka jaka jest montowana w silniku 101 km pompuje już od 1,5tys obrotów. Pierwsze co zawsze się poddaje to sprzęgło pewnie już lekko nie ma jak ciągasz przyczepy dołożysz program to powinno szybko paść skoro chcesz mieć dużo momentu na dole, to jest właśnie najgorszy zakres dla sprzęgła 1,5-2.2 tys obrotów. Fmic nie pomoże ponieważ w dolnym zakresie obrotów temperatura w dolocie nie jest duża piekło robi się po przekroczeniu 3,5 tys w upalni dzień. Ale w 101 zrobionej na 140-145km i 300-330nm nawet przy upałach po 30 stopni nie widać spadku mocy ani dymy z rury.
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje zgred za ten post:
Aposa
|
06.09.2012, 22:30 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|