|
|
Teraz jest 11.05.2024, 13:42
|
[F1-F4] Modyfikowanie silników TDI
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Też tak chce! A minusy tego eko?
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
02.09.2012, 08:15 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5406
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Pawko napisał(a): A minusy tego eko? Wg. mnie nie ma. Choć może jeden się znajdzie. Mianowicie, nie osiągnę takiego wyniku deptając jak szalony po pedale gazu. Aby tak mało palił w trasie to jadę około 80 km/h i na tempomacie. Po mieście poruszam się jak dawniej.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
02.09.2012, 09:20 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
To teraz coś ode mnie nt. ekotuningu. Udało mi się kiedyś zrobić program (bynajmniej nie EKO) do Audi A3 1.9TDI 90KM notabene własnego gdzie spalanie na trasie na klimie wynosiło regularnie poniżej 3.8l / 100km. Niestety auta z motorami na PD nie chcą tak ładnie tuningować się pod EKO, ale też jest sporo do osiągnięcia. Dla 1.4 TDI spokojnie na trasie mogę zrobić program na spalanie poniżej 3l przy rozsądnej jeździe. Skoro taki temat się zawiązał w tym wątku to mam dla was ciekawą promocję. Dla pierwszych trzech zgłoszonych osób EKO program w cenie 300 zł a program tuningowy 350zł dla aut na sterownikach EDC15 i EDC16!!! W cenie diagnostyka auta przed tuningiem. Liczy się kolejność zgłoszeń. Czas start!!!
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
02.09.2012, 11:19 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2008, 12:46 Lokalizacja: Łódz Posty: 152
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: GDR - 5b.
Samochód: Fabia 1,9Sdi
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
1.9 Sdi bez tuningu miasto 4.8-5.0 poza miastem 3.9-4.0 bez eko
|
02.09.2012, 15:46 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Bez urazy, ale SDI ma dynamikę na poziomie ciągnika siodłowego, a w tuningu chodzi o to żeby jeszcze coś niecoś czerpać przyjemności z jazdy...
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
02.09.2012, 15:56 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Allen napisał(a): ASZ, ARL, BPX, AWX, AVF, BTB, wejdzie też BLT i BUK jednak są małe problemy, ze względu na inne położenie podstawy filtra oleju z tego co pamiętam. Przy BLT nie ma żadnych problemów. koleś napisał(a): W trasie mogę 100 km. zrobić na 3,8 L koleś napisał(a): Aby tak mało palił w trasie to jadę około 80 km/h i na tempomacie.
To coś lipny ten program eco Ja przy takiej jeździe robiłem 3,3 l/100km na fabrycznym sofcie beż żadnych wynalazków więc albo potrenuj jeszcze albo reklamuj ten soft u tunera
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
03.09.2012, 09:00 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Zostało jeszcze miejsce dla jednego auta w promocyjnej cenie...
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
03.09.2012, 09:33 |
|
|
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Dołączył(a): 22.01.2011, 18:25 Lokalizacja: Gliwice Posty: 950 Zdjęcia: 0
Podziękował: 34
Pomógł: 40
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mondeo MK IV
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Jadę dziś do kolegi edraven na modyfikacje, po wszystkim podzielę się wrażeniami po pierwszych ok 100km Pierwsze ponad 100km za mną i muszę powiedzieć, że na początku wydawało mi się, że nie ma wielkiej różnicy, ale po wyjeździe z miasta autko pokazało swoje nowe oblicze Przyspieszenie poprawiło się, auto dużo lepiej reaguje na pedał gazu, zbiera się od niższych obrotów dużo śmielej wkręcając się na wyższe, nawet wyprzedzanie stało się przyjemniejsze Spalanie pozostało bez zmian, w obie strony trasa ponad 100km na tempomacie 110km/h momentami na klimie z trzema urządzeniami w zapalniczce, dwie osoby w samochodzie - spalanie 4,3l. Modyfikacja udana, dzięki serdeczne za wszystko edraven, pozdrawiam
_________________ Czyszczenie tapicerki w domu klienta: meble, dywany, wykładziny, materace, tapicerka samochodowa | Ozonowanie pomieszczeń - Śląsk!
|
04.09.2012, 13:24 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Ciesze się że jesteś zadowolony! Zapomniałeś dodać że w cenie jest wyborna kawa Zapraszam jak będziesz w okolicy;)
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
05.09.2012, 07:14 |
|
|
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Dołączył(a): 22.01.2011, 18:25 Lokalizacja: Gliwice Posty: 950 Zdjęcia: 0
Podziękował: 34
Pomógł: 40
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mondeo MK IV
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Nie wspomniałem o wybornej kawie bo nie wiem, czy każdy dostąpi takiego zaszczytu ale tak, w cenie jest wyborna kawa, nawet można sobie wybrać różne rodzaje
_________________ Czyszczenie tapicerki w domu klienta: meble, dywany, wykładziny, materace, tapicerka samochodowa | Ozonowanie pomieszczeń - Śląsk!
|
05.09.2012, 07:27 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
kucze troche szkoda ze kolega nie robi/nie posiada hamowni. bo niestety nie wierze w tuning bez shamowania przed i po
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
05.09.2012, 08:20 |
|
|
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Dołączył(a): 22.01.2011, 18:25 Lokalizacja: Gliwice Posty: 950 Zdjęcia: 0
Podziękował: 34
Pomógł: 40
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mondeo MK IV
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Ja też nie wierzyłem ale teraz już wierze. Postaram się namierzyć jakąś hamownie w okolicy i podjechać, zobaczymy wtedy co udało się uzyskać w liczbach i na wykresie
_________________ Czyszczenie tapicerki w domu klienta: meble, dywany, wykładziny, materace, tapicerka samochodowa | Ozonowanie pomieszczeń - Śląsk!
|
05.09.2012, 08:31 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Czy wierzyć w tuning bez hamowni czy nie? To nie jest kwestia wiary lub niewiary, trzeba rzeczowo i uczciwie do tego podejść, zbilansować zyski i straty. Zastanów się czym różni się Twoje auto od takiego samego z tymi samymi bebechami? Dostaję do zrobienia auto i wiem że są tam wtryski XXX, Turbina YYY, chłodzenie ZZZ, znam krzywe momentu i mocy dla tego auta bo nie są one tajne. Wiem ile dla danego zestawu mogę pozwolić sobie podnieść ciśnienie doładowania, gdzie przesunąć dawkę paliwa, jak ją rozciągnąć bo znam parametry pracy tego zestawu. Jedyne czego nie wiem to czy auto które do mnie przyjeżdża jest sprawne. Ale dłuższa rozmowa z klientem jest dla mnie weryfikacją czy mogę robić czy nie. Nieraz mi się zdarzało odesłać ludzi bo bił dwumas, albo zwyczajnie auto nie jeździło albo sami się przyznawali że auto więcej pali ostatnio. Nie jestem kamikaze żeby brać na klate takie niespodzianki po moim modzie;)
Umówmy się, że jak pakujesz do auta turbo wielkości talerza, IC od IVECO wtryski dwa razy wydajniejsze i parę innych zabawek to bez hamowni nie da się zrobic dobrego programu, ale jak robimy tuning na serii to dla mnie nie ma niespodzianek.
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
05.09.2012, 09:22 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
ale w dwóch takich samych seryjnych autach wykresy sie nieco róznia
jeden seryjny ktory powinien miec 105hp realnie ma 112hp, drugi 104hp. a trzeci 107hp
a Ty nie piszesz programu pod dany egzemplarz tylko wgrywasz przygotowanego gotowca pod dany model silnika
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
05.09.2012, 09:51 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
A na jakiej podstawie twierdzisz że wgrywam gotowca?!
Zapytaj voytaz 'a czy był wgrywany gotowiec?
Dla mnie bazą do zrobienia tuningu jest zgrany z Twojego auta program podstawowy a nie gotowiec!!!
Odnośnie mocy która pokazuje hamownia to jak masz kase to pojedź sobie swoim autem na trzy różne hamownie i podziel się z nami swoimi wrażeniami. Niestety okaże sie że na jednej auto ma 115KM i będą mówić że dostałeś gratis od fabryki, na drugiej będzie 105 i powiedzą, że takie młode auto a już nie trzyma serii a na trzeciej jak sie uda może będzie seria. Hamownie najczęściej nie mają nadzoru jakiejkolwiek firmy certyfikującej a jako urządzenia pomiarowe powinny być kilka razy w roku kalibrowane ze wzorcami. Stąd włąsnie pochodzą takie rozrzuty w pomiarach.
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
05.09.2012, 10:09 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|