Teraz jest 29.03.2024, 06:27



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
[F1-F4] Modyfikowanie silników TDI 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
Ilość powietrza ma kolosalne znaczenie a szczególnie w silnikach diesla! Ale jeszcze ważniejsze od ilości powietrza jest ważniejsza jego jakość inaczej mówiąc nasycenie powietrza tlenem. Chłodniejsze powietrze efektywniej łączy się i spala z paliwem. Można cisnąć diesla niemiłosiernie na obrotach, grzać nie wiadomo jak ale jak będzie dostawał dużo powietrza ale gorącego to na nic się to nie zda, stąd właśnie się idzie do lepszego IC-ka. Wydajniejszy IC-ek będzie dawał lepszy efekt ale przy wysokim obciążeniu motoru, przy niskim obciążeniu bądź niskiej temperaturze otoczenia będzie pracował nie wiele lepiej od seryjnego.

A teraz skąd się to bierze...
Ciśnienie powietrza doładowanego zbierane przez MAP sensor przeliczane jest przez ECU na jego gęstość i do gęstości powietrza i jego rzeczywistej ilości dobierana jest dawka paliwa żeby zapewnić najbardziej efektywne spalanie. Więc jeśli do pewnej granicznej wartości obciążenia silnika połączonej z temperaturą powietrza zewnętrznego i ciśnienia atmosferycznego seryjny IC działa dobrze to pompa /pompowtryskiwacze będą dawkować najbardziej optymalną ilość paliwa. Jeśli obciążamy silnik bardziej, lub inne parametry negatywnie wpływają na wydajność IC to dostajemy właśnie efekt zamulenia auta. Montaż dodatkowego IC owszem odmuli auto, ale szkoda zmarnować wydajności nowego IC nie przeprogramowując sterownika pod jego wyższą wydajność. Sterownik w serii zwycajnie nie puści do silnika większej ilości powietrza niż ma zakodowane w programie bo dojdzie do przesycenia mieszanki tlenem.

Niestety zgred ma racje, przy aucie pod ciągnięcie tak obciążonej przyczepy zrobienie programu który będzie brał nisko wykończy szybko sprzęgło. Jeśli chcesz możemy CI zrobić program bez FMICa pod ciągnięcie przyczepy, pojeździsz troche i zobaczysz czy daje rade. Jak nie będzie dawał, włożysz FMICa a korektę zrobimy Ci w cenie tamtego.

_________________
Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy


Niżej podpisany użytkownik dziękuje edraven za ten post:
Aposa
06.09.2012, 23:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2320
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
edraven napisał(a):
Niestety zgred ma racje,

dlaczego niestety ??? :mrgreen:
Aposa napisał(a):
Co uwazasz za dobrze zrobiony program ?

kolega zgred to fajnie wyjaśnił u mnie kryterium było : nie zabić sprzęgła.
Aposa napisał(a):
Gdzie bylo grzebane?Cisnienie w turbo?Dawka paliwa?

mysle że tak, aczkolwiek robił to człowiek, który ma już mocno ugruntowaną pozycje na tym rynku. i jemu zaufałem.
Aposa napisał(a):
Masz wiedze na ten temat ?

malutką :mrgreen: dla moich potrzeb wystarczającą. i wiem że sam bym tam nie grzebał :mrgreen:
Aposa napisał(a):
Ps: Jestem urodzony w Rudzie Sl

:browar:

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje kapi za ten post:
Aposa
07.09.2012, 08:40
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
A ja w tym roku uparłem sie ze zrobie kąt synchronizacji wałka rorządu (chyba dobrze to nazwalem) na zero (skacze od 0 do -,06) a miałem delikatnie w plusie.
Auto minimalnie lepiej zbiera się z dołu, ale też minimalnie więcej zjadło paliwka. Ale już pozostane przy tych ustawieniach.

_________________
Pozdrawiam
Paweł


07.09.2012, 09:01
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00
Lokalizacja: Europa
Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
edraven napisał(a):
Ilość powietrza ma kolosalne znaczenie a szczególnie w silnikach diesla! Ale jeszcze ważniejsze od ilości powietrza jest ważniejsza jego jakość inaczej mówiąc nasycenie powietrza tlenem. Chłodniejsze powietrze efektywniej łączy się i spala z paliwem. Można cisnąć diesla niemiłosiernie na obrotach, grzać nie wiadomo jak ale jak będzie dostawał dużo powietrza ale gorącego to na nic się to nie zda, stąd właśnie się idzie do lepszego IC-ka. Wydajniejszy IC-ek będzie dawał lepszy efekt ale przy wysokim obciążeniu motoru, przy niskim obciążeniu bądź niskiej temperaturze otoczenia będzie pracował nie wiele lepiej od seryjnego.

A teraz skąd się to bierze...
Ciśnienie powietrza doładowanego zbierane przez MAP sensor przeliczane jest przez ECU na jego gęstość i do gęstości powietrza i jego rzeczywistej ilości dobierana jest dawka paliwa żeby zapewnić najbardziej efektywne spalanie. Więc jeśli do pewnej granicznej wartości obciążenia silnika połączonej z temperaturą powietrza zewnętrznego i ciśnienia atmosferycznego seryjny IC działa dobrze to pompa /pompowtryskiwacze będą dawkować najbardziej optymalną ilość paliwa. Jeśli obciążamy silnik bardziej, lub inne parametry negatywnie wpływają na wydajność IC to dostajemy właśnie efekt zamulenia auta. Montaż dodatkowego IC owszem odmuli auto, ale szkoda zmarnować wydajności nowego IC nie przeprogramowując sterownika pod jego wyższą wydajność. Sterownik w serii zwycajnie nie puści do silnika większej ilości powietrza niż ma zakodowane w programie bo dojdzie do przesycenia mieszanki tlenem.

Niestety zgred ma racje, przy aucie pod ciągnięcie tak obciążonej przyczepy zrobienie programu który będzie brał nisko wykończy szybko sprzęgło. Jeśli chcesz możemy CI zrobić program bez FMICa pod ciągnięcie przyczepy, pojeździsz troche i zobaczysz czy daje rade. Jak nie będzie dawał, włożysz FMICa a korektę zrobimy Ci w cenie tamtego.


Za ten tekst masz u mnie piwo w naturze :browar:
Szukalem odpowiedzi na to pytanie od dluzszego czasu, a konkretnie czy doplyw(ilosc) powietrza jest ograniczany sterownikiem.
Teraz widze sens pogrzebac w mapie.
Jednakze nasuwa mi sie pytanie: co sie stanie przy teoretycznym przesyceniu mieszanki powietrzem ?,bo wydaje mi sie bardziej niebezpieczne dla silnika jest podnoszenie dawki paliwa przy ubogiej ilosci powietrza lub podnoszenie cisnienia turbiny?!
Pozdro

_________________
I jeszcze 1,9 TDI 2004 ,a teraz zamiast 1,9 SDI 1,9 TDI RS


07.09.2012, 19:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00
Lokalizacja: Europa
Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
kapi napisał(a):
edraven napisał(a):
Niestety zgred ma racje,

dlaczego niestety ??? :mrgreen:
Aposa napisał(a):
Co uwazasz za dobrze zrobiony program ?

kolega zgred to fajnie wyjaśnił u mnie kryterium było : nie zabić sprzęgła.
Aposa napisał(a):
Gdzie bylo grzebane?Cisnienie w turbo?Dawka paliwa?

mysle że tak, aczkolwiek robił to człowiek, który ma już mocno ugruntowaną pozycje na tym rynku. i jemu zaufałem.
Aposa napisał(a):
Masz wiedze na ten temat ?

malutką :mrgreen: dla moich potrzeb wystarczającą. i wiem że sam bym tam nie grzebał :mrgreen:
Aposa napisał(a):
Ps: Jestem urodzony w Rudzie Sl

:browar:

Podoba mi sie twoja szczerosc !!!
:bravo:

_________________
I jeszcze 1,9 TDI 2004 ,a teraz zamiast 1,9 SDI 1,9 TDI RS


07.09.2012, 19:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00
Lokalizacja: Europa
Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
Ale w 101 zrobionej na 140-145km i 300-330nm nawet przy upałach po 30 stopni nie widać spadku mocy ani dymy z rury.[/quote]

Zdradz mi tajemnice jaki bedzie przyrost nm przy 1800-2000, bo wyscigi na 1/4 mili mnie nie interesuja.
:czacha:

_________________
I jeszcze 1,9 TDI 2004 ,a teraz zamiast 1,9 SDI 1,9 TDI RS


07.09.2012, 19:31
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.06.2010, 14:29
Posty: 68
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FSM - 6b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
Przyrost będzie taki jaki tuner sobie ustawie w mapie ograniczenia momentu. Są rożne szkoły pisanie programów jedni walą koks od 2.0 tys obrotów bo kupujący jest zadowolony że wciska w fotel inni robią płasko narastający moment zdrowiej dla podzespołów. Niektórzy lubią ciągnąć moc do końca ogólnie robi się pod wymagania użytkownika. W seryjnym silniku 1.9PD gdzie jest VNT15 można zrobić bardzo dużo momentu z dołu ponieważ łatwo sprężarkę postawić do pełnego doładowanie, a gdy to wszystko dobrze podlejemy paliwem jest bardzo dużo momentu z dołu nawet do 400nm oczywiście z piekielna chmurą. Podałeś zakres w którym będziesz jeździł czy oczekujesz tutaj największych przyrostów? Na seryjnych elementach nie wyjdzie więcej jak 300-320nm ponieważ sprzęgło będzie się ślizgać. Masz na forum dużo wykresów przeanalizuj je i będziesz wiedział co możesz oczekiwać.


08.09.2012, 04:29
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
Aposa napisał(a):

Za ten tekst masz u mnie piwo w naturze :browar:
Szukalem odpowiedzi na to pytanie od dluzszego czasu, a konkretnie czy doplyw(ilosc) powietrza jest ograniczany sterownikiem.
Teraz widze sens pogrzebac w mapie.
Jednakze nasuwa mi sie pytanie: co sie stanie przy teoretycznym przesyceniu mieszanki powietrzem ?,bo wydaje mi sie bardziej niebezpieczne dla silnika jest podnoszenie dawki paliwa przy ubogiej ilosci powietrza lub podnoszenie cisnienia turbiny?!
Pozdro


Trzymam Cie za słowo z tym browarem;)

Co się stanie jak przesycimy mieszankę? Teoretycznie nic sie nie stanie jeśli chodzi o elementy silnika , w praktyce szkoda wysilać turbinę do pompowania zbyt dużej ilości powietrza. Auto sie troche zmuli bo nie będzie pracowało na optymalnym składzie mieszanki.

W Twoim przypadku najlepiej zrobić program z płaskim narastaniem momentu (zbliżonym kątem narastania jak w serii), ale z szeroką dostępnością maksymalnego momentu. Pozwoli Ci to na dużym zakresie obrotów korzystać z wysokich biegów.

_________________
Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy


08.09.2012, 07:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00
Lokalizacja: Europa
Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
edraven napisał(a):
Aposa napisał(a):

Za ten tekst masz u mnie piwo w naturze :browar:
Szukalem odpowiedzi na to pytanie od dluzszego czasu, a konkretnie czy doplyw(ilosc) powietrza jest ograniczany sterownikiem.
Teraz widze sens pogrzebac w mapie.
Jednakze nasuwa mi sie pytanie: co sie stanie przy teoretycznym przesyceniu mieszanki powietrzem ?,bo wydaje mi sie bardziej niebezpieczne dla silnika jest podnoszenie dawki paliwa przy ubogiej ilosci powietrza lub podnoszenie cisnienia turbiny?!
Pozdro


Trzymam Cie za słowo z tym browarem;)

Co się stanie jak przesycimy mieszankę? Teoretycznie nic sie nie stanie jeśli chodzi o elementy silnika , w praktyce szkoda wysilać turbinę do pompowania zbyt dużej ilości powietrza. Auto sie troche zmuli bo nie będzie pracowało na optymalnym składzie mieszanki.

W Twoim przypadku najlepiej zrobić program z płaskim narastaniem momentu (zbliżonym kątem narastania jak w serii), ale z szeroką dostępnością maksymalnego momentu. Pozwoli Ci to na dużym zakresie obrotów korzystać z wysokich biegów.

Mozesz wrzucic jakis przyklad? , mysle o wykresie.

_________________
I jeszcze 1,9 TDI 2004 ,a teraz zamiast 1,9 SDI 1,9 TDI RS


08.09.2012, 08:03
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2320
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
edraven napisał(a):
Teoretycznie nic sie nie stanie jeśli chodzi o elementy silnika

zastanawia mnie fakt, dlaczego każdy patrzy na silnik, a nie analizuje całego układu napędowego. ???
silnik ma zapas mocy - jak już zostało to wielokrotnie udowodnione, idąc dalej - skrzynia 5 biegowa ( oznaczenie chyba MQ250) - max moment 245 Nm , o przegubach wewn, półosiach i przegubach zewn nie wspominając.

ja miałem na prawde "delikatnie" wszystko zrobione ( program) , a mechanizm rózznicowy na skrzyni powiedział "papa" , przeguby wewn, też były słabe do przeniesienia dużego momentu....

analizujmy całość :!:

dlatego sugerowałem skrzynie z RS , gdzie moment "fabryczny" jest dużo większy, układ przeniesienia napędu jest "mocniejszy" niż standardowe TDI, - wtedy zmiana oprogramowania sterownika przyniesie wymierne korzysci.

a jak kolega bedzie jeździć z przyczepą to już wogóle tego nie widze. gdzie bedzie wykorzystywany max moment a nie moc.

:browar:

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


08.09.2012, 09:13
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00
Lokalizacja: Europa
Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
kapi napisał(a):
edraven napisał(a):
Teoretycznie nic sie nie stanie jeśli chodzi o elementy silnika

zastanawia mnie fakt, dlaczego każdy patrzy na silnik, a nie analizuje całego układu napędowego. ???
silnik ma zapas mocy - jak już zostało to wielokrotnie udowodnione, idąc dalej - skrzynia 5 biegowa ( oznaczenie chyba MQ250) - max moment 245 Nm , o przegubach wewn, półosiach i przegubach zewn nie wspominając.

ja miałem na prawde "delikatnie" wszystko zrobione ( program) , a mechanizm rózznicowy na skrzyni powiedział "papa" , przeguby wewn, też były słabe do przeniesienia dużego momentu....

analizujmy całość :!:

dlatego sugerowałem skrzynie z RS , gdzie moment "fabryczny" jest dużo większy, układ przeniesienia napędu jest "mocniejszy" niż standardowe TDI, - wtedy zmiana oprogramowania sterownika przyniesie wymierne korzysci.

a jak kolega bedzie jeździć z przyczepą to już wogóle tego nie widze. gdzie bedzie wykorzystywany max moment a nie moc.

:browar:


Moc max masz dopiero ok 3500 w zaleznosci jak Ci program skroja, co dla mnie jest sprawa drugorzedowa. Nastepna sprawa to, ze nie mam zamiaru sie z przyczepa z kims scigac( no moze LKW :eh: ) zalezy mi na stabilnej jezdzie bez mieszania w skrzynce.Napewno przeniesienia napedu gra duza role,ale ze startu zatrzymanego :lol: ,a to juz dawno mnie nie bawi.
Idealny program dla moich potrzeb powinien wygladac tak:
przy szybkosci 100km/h zn 2000o/min- Powerek jak trzeba jak nie trzeba to nie,
przy szybkosci 130-170 km/ jak najbardziej sie da -oszczedny.
Brzmi paradoksalnie ale wiem ze sie da.

:browar:

_________________
I jeszcze 1,9 TDI 2004 ,a teraz zamiast 1,9 SDI 1,9 TDI RS


08.09.2012, 15:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2320
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
w takim razie : patrząc na wykres ( obojętnie jaki) masz prędkość obrotową ~2500 i ~250Nm lub więcej , przy stałej prędkości. i nagle dochodzisz do LKW .... rozumiem że bez redukcji wciskasz gaz.... "para buch" i to jest ten moment (w czasie jazdy) o który mi chodzi....

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


08.09.2012, 15:47
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00
Lokalizacja: Europa
Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
kapi napisał(a):
w takim razie : patrząc na wykres ( obojętnie jaki) masz prędkość obrotową ~2500 i ~250Nm lub więcej , przy stałej prędkości. i nagle dochodzisz do LKW .... rozumiem że bez redukcji wciskasz gaz.... "para buch" i to jest ten moment (w czasie jazdy) o który mi chodzi....


Analizowalem Twoj wykres i musze powiedziec, ze z tych wszystkich ktore sa na Forum najbardziej mi lezy. Jedynie gore chcialbym troche zmodyfikowac tz.zrobic troche oszczedniejsza pod wzgledem zuzycia paliwa.
Niektorzy forumowicze wstawili tz. flansze w dolocie,czyli wywalili zawor doplywu powietrza,jaki to ma cel ? Logicznie myslac sterownik daje sygnal ograniczenia powietrza a mimo tego powietrze wali pelna rura, czyli sklad mieszanki zawsze jest bogatszy w ilosc powietrza,co teoretycznie doprowadza do lepszego spalania a takze oszczednosci paliwa oraz przyrostu mocy.
Czy moze sie myle ?
Niech mnie ktos oswieci.

Pozdro.

_________________
I jeszcze 1,9 TDI 2004 ,a teraz zamiast 1,9 SDI 1,9 TDI RS


09.09.2012, 14:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2320
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
Aposa napisał(a):
Niektorzy forumowicze wstawili tz. flansze w dolocie,czyli wywalili zawor doplywu powietrza,jaki to ma cel ?

koledzy zaślepiali EGR, żeby spaliny ponownie nie trafiały do komory spalania tylko czyste powietrze.
wtedy taki zabieg, tuner uwzględnia w swoim programie.
za to jak jeździsz po europie ( niemcy ) i masz nalepke EURO3 (żółta - dla ATD taką miałem) to norma emisji spada na EURO2 (czerwona )w razie kontroli.

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


09.09.2012, 16:27
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Modyfikowanie silników TDI
To i ja dodam coś od siebie.

Zrobiłem program przy 150 000 km, na ponad 130 km i 320 nm. Przyspiesznie poprawiło się niesamowicie, jadąc na 2-ce przy np 1500 obr, po wcisśnięciu gazu do dechy potrafiły piszczec koła na suchym asfalcie. Niestety po tygodniu zaczeło się sprzęgło ślizgac na 4 i 5 biegu, po wymianie na zwykłe nowe do dzisiaj chodzi ok. Skrzyni nic nie jest, przegubom też nie, niestety hamulce nie dają rady, by się przydały większe tarcze, ale to wymusza większą felgę. Gdy jest cieplej, tak powyżej 20 - 25 st totalnie brak porządnego ICKA. Teraz mam 220 000 km i coś zaczeło się dziac z turbiną, gdy dostaje największego kopa przy 1200 obr, podczas ostrego przyspieszania, buda wpada w drgawki, coś ma ciężko aż wydaje buczenie jakby z minimalnym szuraniem, po odłączeniu sterowania turbiną, czyli z zamkniętymi łopatkami wszystko jest ok, wydaje mi się że ma luzy na wirniku. Przymierzam się do regeneracji turbiny i nie wiem co zrobic. Regenerowac moją, czy zakładac większą? Koszty będą podobne, pod uwagę biorę od ASZ, dołożyc bym musiał flanszę przejściówkę na wylocie turbawki, a wlot do niej ma większą średnicę? Jak tak to trzeba by było dołożyc dolot z pokrywą filtra? A co z mapsensorem ciśnienia? Mocy mi starcza w zupełności, no, może trochę kucy u góry by się przydało :lol: Chwale sobie tą większą moc, tak dla porównania, na 5 biegu przyspiesza jak wcześniej na 3, warto było wydac kasę.

_________________
133 KM & 321 NM


09.09.2012, 17:33
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL