Teraz jest 04.05.2024, 09:32



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F1] Kilka słow na temat turbinki w Fabii... 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Bo nie trzeba kombinować z założeniem stożka a ja nie chciałem stracić plastiku który zakrywa silnik.


21.04.2005, 11:58

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dudi.

Czy rozwiązałeś sprawe sterownia przepustnicy :?:
Bo ponac długo auto jedzie jeszcze z włąsnym "dotlenienim" i obroty nie spadają :?:
A następne pytanie.

Czy możesz mi na maila przesłać zdjęcia kolektora wydechowego, jak i gdzie wspawałes turbine :?:
Co zrobiłes z przednim katalizatorem :?: Może u ciebie niema :?:


25.10.2005, 09:55

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
A więc odświeżamy kotleta :D

Przepustnica u mnie jest po staremu - obroty nie spadają przez ok 0,5 sekundy-da się przeżyć...
Nadal czekam na przypływ gotówki aby wysterować smt6-ką + nowy MAP sensor

Fotki zaraz wyślę tylko proszę o adres email :?: - co do kata. to umnie był tylko jeden - niestety się zezłomował :wink: i obecnie normy spalin jak w Kamazie...

Do turbiny dorobiliśmy nowy kolektorek wydechowy ot... cała filozofia - najtrudniej i najwięcej czasu pochłonęło dorobienie flansz... (qna prawie 3 tygodnie czekałem :evil: )

A co ? Kolega przymierza się do projektu :twisted: :?:


25.10.2005, 13:25

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Nawet wiecej. Przymierza sie do montarzu.

Najpierw na kilku dobrych forach zbieram dane, potem podzwonie i pojerzdze za czesciami, a nastepnie spróbuje cos z tym zrobić.

...

Marti mnie to pół sekundowe opadanie obrotów. Bo jak wsiadzei moja żona (a od czasu do czasu jeździ sama), to może się to dla mnie żłe skończyć (ble nie rozwodem :D ).

A czy jest szansa by to jakos wyregulowac.

Ja kombinuje z projektem sterowani tak jak jest w 1,8 turbo. Bo tam wszystko działa bez problemu.

..

mail: major77@wp.pl

...

Powiedz jak jedzisz tak normalnie po miescie i puszczasz gaz to długo jedzie jeszcz na podwyższonych obrotach :?:
A jak długo jedzie jak dajesz obroty na maxa i nagle ostre hamowanie z załaczonym biegiem :?:

Musze to przeanalizować.

...

Tak wg po co mi w instalcji:
Regulator ciśnienia paliwa
wskaźnik
wtrysk od Audi V6
listwa wtryskowa od Felicji 1.3


25.10.2005, 14:18

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
1. Na początk ważna uwaga :) ja mam jednostkę 8 zaworową silnik czeski-Ty masz (w/g opisu) już niemiecki silniczek.

Ok, oto odpowiedzi :

-obroty rosną jedynie przy nagłym wysprzęgleniu, pod obciążeniem zachowują się normalnie btw: chyba w 1.4 16v przepustnica jest na "lince" :roll: :?:

-jak żona będzie jeździć to proponuję otworzyć całkiem wastegate i będzie seria :mrgreen:

-o co chodzi z tym projektem sterowania - sam potrafisz napisać odpowiednie mapy paliwowe na seryjnym komputerze tak, aby w zależności od obrotów/obciążenia/ciśnienia doładowania były podawane odpowiednie dawki paliwa + był odpowiedni kąt zapłonu ? Bez szerokopasmowej sondy Lambda - nie obędzie się bez spalania stukowego podczas strojenia, a wiadomo czym to się kończy :roll:

-Regulator ciśnienia paliwa - jest potrzebny aby podnieść ciśnienie paliwa na listwie - ten najpopularniejszy w "taningach" jest od Lancii Delta Integrale - zakres regulacji od 2-8 barów - dawniej można było sobie zamówić w każdym z aso Fiata - teraz nie wiem jak to jest-podobno zapasy się wyczerpały w Turynie :mrgreen: Ciśnienie bezwzględnie musisz podnieść aby "wykarmić" te dodatkowe stada koni :wink:
No chyba , że założysz wtryski "jop twoja mać" ale wtedy znów będziesz musiał obniżyć ciśnienie-tak czy siak jest to potrzebne.

-wskaźnik abym wiedział jakie jest ciśnienie

-listwa wtryskowa of Felki dlatego, że ma powrót paliwa, w Fabiach 1.4 mpi 8v nie ma powrotu paliwa i nie byłoby możliwości zamontowania regulatora i nie byłoby możliwości sterowania ciśnieniem paliwa. U Ciebie w 16 zaworówce powrót paliwa zapewne istnieje.

-wtrysk dodatkowy uruchamia się w momencie zaistnienia nadciśnienia w kolektorze ssącym inaczej seryjne wtryski na których teraz jeżdżę nie wykarmiłyby wiele :roll: Gdyby nie dodatkowy wtrysk to po wciśnieniu gazu silnik gaśnie- a EGT skacze do maksimum :roll:

Niestety wtrysk ten działa w dwóch pozycjach on/off :roll:
Jest to poważny minus gdyż auto jedzie od 3 tys rpm nizej jest zalane i potrafi zgasnąć. Dlatego mam dodatkowy pstryczek w kabinie do "uzbrajania" tego wtrysku :wink: Jeżdżę powoli w podciśnieniu, to jest wyłączony, chcę depnąć to włączam. Wyrobiłem sobie już taki odruch i nie myślę o tym.
Po zamontowaniu 2 barowego MAP sensora i smt6 nie będzie potrzebne uzbrajanie wtrysku gdyż dodatkowy wtrysk będzie lał tyle ile potrzeba a nie pełną parą przez cały czas...


25.10.2005, 16:20

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Mazy mi sie turbo. Znam tylko praktyke.. Nie potrafie nic zrobic z silnikiem i chcialem dac Fabie do jakiejs firmy tuningowej zeby mi wsadzila turbo i te wszystkie bajery tak zeby bylo okolo 130 - 140 KM .. Orientujecie sie moze ile to by kosztowalo w takiej firmie mniej wiecej ??


25.10.2005, 16:49

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
hypson napisał(a):
Mazy mi sie turbo. Znam tylko praktyke.. Nie potrafie nic zrobic z silnikiem i chcialem dac Fabie do jakiejs firmy tuningowej zeby mi wsadzila turbo i te wszystkie bajery tak zeby bylo okolo 130 - 140 KM .. Orientujecie sie moze ile to by kosztowalo w takiej firmie mniej wiecej ??


Jeżeli tak stawiasz sprawę to proponuję profi firmę www.promotormocy.pl myślę , że soft turbo do 10 tysięcy zł zrobią...

Mistrz Polski w wyścigach ma 1/4 mili w klasie Turbo - btw: jest z Częstochowy :lol: oni mu to auto zbudowali i jest po prostu bombowe 8) Jeżeli masz odpowiednią gotówkę to wstawiaj auto do nich...

Oto zdjęcia z ostatniego spotu pod Częstochową - lightowe nastawy 0,8 bara i 350 koni :twisted:

Silnik:
Obrazek

A tu jedyny godny adwersarz na spocie motorek 600-ka :twisted:

Obrazek


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


25.10.2005, 22:00

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dzieki .. a jaka Ty teraz masz moc?? około .. zmieniałeś hamulce?? jest to konieczne?? i zawieszenie?? Idzie zmienic Bębnowe hamulce w tyłu na tarcze ??


25.10.2005, 22:15

Dołączył(a): 28.04.2005, 10:49
Lokalizacja: Białystok
Posty: 191
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia 84kW
Województwo: podlaskie
Post 
hypson napisał(a):
Idzie zmienic Bębnowe hamulce w tyłu na tarcze

Z tego co wiem to wymiana bębnów na tarcze nie jest trudna (miejsce montażu jest takie same) tylko nie wiem czy nie trzeba wstawić lepszej pompy hamulcowej ???


26.10.2005, 06:40
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Tomasz ST napisał(a):
hypson napisał(a):
Idzie zmienic Bębnowe hamulce w tyłu na tarcze

Z tego co wiem to wymiana bębnów na tarcze nie jest trudna (miejsce montażu jest takie same) tylko nie wiem czy nie trzeba wstawić lepszej pompy hamulcowej ???


Zależy o której budzie jest mowa - jeżeli o 6Y to konieczna będzie wymiana całego tylniego zawieszenia :cry: Wynika to z różnicy w piastach - temat przerabiałem i powiem, że się nie opłaca lepiej zainwestować ok 1000 zeta w porządne hamulce na przodzie i porządne szczęki na tył a będzie ok. Np. zestawik EBC - tarcze wentylowane/nawiercane turbogroove + klocki greenstuff i płyn dot 5.1


26.10.2005, 12:57

Dołączył(a): 28.04.2005, 10:49
Lokalizacja: Białystok
Posty: 191
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia 84kW
Województwo: podlaskie
Post 
która to jest buda 6Y


26.10.2005, 14:03
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
ta ktora widzisz codziennie przed domem :-)


26.10.2005, 18:55

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Czyli 6Y to wersja po FL ?? To ja nie bede mial problemow w tej starszej wersji ze zmiana ?? Dudi jaka masz teraz moc ??


26.10.2005, 20:18

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
hypson napisał(a):
Czyli 6Y to wersja po FL ?? To ja nie bede mial problemow w tej starszej wersji ze zmiana ?? Dudi jaka masz teraz moc ??


Moc jest :) ... odpowiednia :lol:


26.10.2005, 21:18

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Pisalem do VTG .. napisali mi ze tuning na 130 KM wynioslby okol 22 000 zl ??? Tyle to ja nie wydam :P a Promotora jeszcze nie sprawdzalem .. a ten CRX ma 550 KM :P Petarda !!!!


01.11.2005, 23:07
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL