Teraz jest 07.05.2024, 20:36



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
[F1] Potrzebuje informacji związanych z silnikiem 1,4 16V i 1,8t 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Potrzebuje informacji związanych z silnikiem 1,4 16V i 1,8t
Wiec po kolei.

1. Zamierzam się zmierzyć z instalacją turbo w moim silniku. Potrzebuje zobrazować i wyliczyć koszta, by sie przekonać, czy warto się bawić w to czy nie.

2. Kto może mi odpowiedzić, a dokładnie sprawdzić, czy pasuje kolektor wydechowy od wersji 1,8 Turbo do 1,4 16V :?:
Może ktoś kto ma wgląd w programy serwisowe.

3. Czy wiecie gdzie dostać kolektor wydechowy od 1,4 16V, by móc do niego dołożyć turbine:?:

4. Najważniejsze.
Jak dopracować sterownie ELEKTRONICZNĄ przepustnicą, by pracowała płynie:?: Czy moze ktos wie jak to jest rozwiązane w 1,8 turbo :?:

5. Czy miska olejowa od wersji 1,8 turbo pasuje do 1,4 16V :?:
Jeżeli nie, to moze ktos wie jak dospawać wlot do orginalenej miski :?:

6. Czy wersje z turbo jak 1,8, maja metalowy kolektor dolotowy, czy będe mógł wykożystac orginalny :?:

Potrzebuje schematy rozebranego silnika i wymiary kolektora, uszczelek i inncy czesci zwiazanych do montarzu turbiny w silnku. Kto może mi to udostepnić i wysłąć na maila (major77@wp.pl) :?:

...

Jak koszta będa do wytrzymania i dokonam "tego", to objecuje pomoć w granicach rozsądku dla innych chętnych.

Pozdrawiam


24.10.2005, 09:59

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Jesli chodzi o koszty to takie uturbienie to koszt powyzej 10tysięcy.. ???


24.10.2005, 16:31

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Na temat silnika 1.4 55KW i 1.4 74KW , mam skan w pdf'ie z książki serwisowej niestety po czesku :(
Ale może się przydać klik

P.S. mam też inne (elektryka inne silniki ale niestety po czesku. jeżeli ktoś ma gdzieś jakieś miejsce to chętnie udostępnie.


24.10.2005, 17:05

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
mjr poszukaj w dziale tuningu mojego postu o uturbieniu 1.4 16V.
A najwiecej na ten temat znajdziesz na www.unitronic.pl. Gosc jest z wawy i wlasnie z miesiac temu uturbil taki motorek jaki mamy.Moc jaka uzyskasz to 120KM i 185Nm. Zracji ze sam zajmuje sie tuningiem i sam przeprowadzal projekt 1.4T powie ci najwiecej na ten temat.
Cena plasuje sie w 7 tys zl.
Wszyscy ktorzy tuninguja auta twierdza ze jest to cena umiarkowana, jesli bedziesz mial dojscie do tanszych czesci bedzie ona jeszcze nizsza.
W sprawie tuningu to w bydgoszczy firma Swiatek robila mi przyblizona wycene moda w aucie (walki+ program + korektor wydechowy) koszta takiej modyfikacji to 4000 a przyrost mocy do 20KM.
Jesli zastosujesz mod przez Swiatka + turbo od Unitronika mysle ze 120KM bedziesz mial bez problemu no i bedziesz mogl krecic fabie spokojnie do 6tys.
Taka zabawe przewiduje w swoim aucie :)
Pewnie zaraz pojawia sie glosy " sprzedaj i kup diesla", " zrob swap" tylko ze sa to puste nieprzemyslane haselka.
Swap - 5000 silnik + 2000 montaz + 2000do 3000 zawieszenie + inne nieprzewidziane wydatki.
Diesel - moje auto po roku w/g cennika warte jest 33tys. czyli zakup diesla = 20000 + 2000 wirus na 130 + inne mody ktore maja upiekszyc twoje auto :P.
Ostatnia wersja nie daje takiej satysfakcji :) zdlubania czegos z niczego :) a pozniej na trasie jedziesz SWOJA UKOCHANA FABKA i loisz dupska leszczom w modejo, vectrach i innych toczydlach :)


24.10.2005, 18:25

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Po 1

Dzieki za podpowiedzi.
Własnie dostałem najnowszyprogarm ETOS 2005 po POLSKU :!: Wiec mam wszystko jak na dłoni rozebrane.

Po 2

Nie wierze w koszta rzędu 10tys zł, a nawet 7tys zł.
Wg mnie to powinienem sie zmiescic w góra 3tys zł. Wszystko zalezy od cen na giełdzie w Poznaniu.

Po 3

Potrzebuje rozwiazac problem sterowania przepustnicy w naszej fabce. To mnie naprawde przeraża. Narazie zobacze jak to mi wyjdzie po obdzwonieniu i wizycie w ASO w czwartek, gdzie przymierze kolektor od 1,8turbo do silniczka 1,4.


24.10.2005, 21:55

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=969 tu masz wykres fabi 1.4 + soft turbo 0.4 bara!


25.10.2005, 11:38

Dołączył(a): 29.04.2005, 12:24
Lokalizacja: Lublin
Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: fabia combi elegance
Województwo: lubelskie
Post do Mayka
Masz moze jakies inne manuale, np o zawieszeniu silnika (wymiana klockow) demontarz tapicerki drzwi czy tym podobne? Chetnie bym zassal :-)

pozdr, krzysn


26.10.2005, 13:18
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.01.2005, 01:04
Lokalizacja: WGM
Posty: 1369
Zdjęcia: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Samochód: Octavia II RS
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post Re: do Mayka
krzysn napisał(a):
Masz moze jakies inne manuale, np o zawieszeniu silnika (wymiana klockow) demontarz tapicerki drzwi czy tym podobne? Chetnie bym zassal :-)

pozdr, krzysn

Widzę ze kolega nie przeglądał strony www klubowej a tam jest pare porad :)
www.fabialcub.pl -->>dział techniczny

_________________
Moje autko O2RS BLUE


26.10.2005, 14:18
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
Sebastian napisał(a):
www.fabialcub.pl -->>dział techniczny



link nie dziala Dokładnie www.fabiaclub.pl :browar:

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


26.10.2005, 15:06
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dudi jak ja mam przejsc z 4 -1 jak mam taki układ :?:

Co zrobić z katalizatorem, bo mam 2 sondy lambda.
Czy przestawić niżej :?:

Obrazek
Obrazek


26.10.2005, 21:44

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Nie ma problemu...

Wywalasz katalizator, 4-1 kolektor baranek - zrobisz go na podstawie uszczelek pod kolektor wydechowy-tokarz zrobi Ci flansze i później ładnie to pospawaćz rur i będzie grało - 1 sonda za turbiną - 2 gą trzeba odpiąć ! i teraz...

Jeżeli nie zainstalujesz jakiejś "świnki" do sterowania elektroniką która nie zemuluje 2-giej sondy to zawsze będziesz miał błąd w postaci "check engine", nie da sie tego łatwo obejść bez takiej emulacji.

Ja mam tylko jedną sondę tak więc problemu nie miałem...

Tak więc albo SMT6 www.perfectpower.com - możesz kupić w InterCarsie - jak znasz jakiegoś mechaniora co ma tam zniżki to za 600 zeta powinno dać się to od nich wyrwać :P

albo Apexi (jak masz za dużo gotówki :P) http://www.apexi-usa.com/product_electr ... &pageNum=1


27.10.2005, 07:34

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
mjr koszta uturbiania 1.4 zależą od tego czy będziesz używal nowych elementów czy używanych.
Jak już ktoś wcześniej wspomniał Andrzej Poniedziałek z Unitronica przerobił ten temat i samochód w tym wypadku Ibiza 1.4 16v zamiata jak trzeba.
Koszta wg niego na nowych podzespołach z robocizną to około 7 tysięcy.
Oczywiście możesz je zredukować wykonując prace sam, używając części nie nowych itd.
Tylko czy to wszystko później będzie działało !!!


27.10.2005, 08:48

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dudi,a co ty an to, by zostaic te 2 katalizatory :?: I 2 sondy.

Zastanawiam się na jaki duży przepływ ma układ wydechowy:?:
A ha
Ile Nm wytrzyma szprzęgło :?: Bo to tez istotne.


27.10.2005, 10:32

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
mjr napisał(a):
Dudi,a co ty an to, by zostaic te 2 katalizatory :?: I 2 sondy.

Zastanawiam się na jaki duży przepływ ma układ wydechowy:?:
A ha
Ile Nm wytrzyma szprzęgło :?: Bo to tez istotne.


Sprzęgło i skrzynka mają dość zapasu i wytrzymają możesz się nie martwić.

Układ wydechowy przy turbo musi być jak najbardziej drożny gdyż, gdy włączy się turbina i zostanie podane dodatkowe paliwo , w jednym momencie może się pojawić nawet 2 x więcej spalin niż zwykle. Katalizatory muszą wylecieć a najlepiej jak przebudujesz cały układ wydechowy na taki o większej średnicy - optimumto fi 60 mm od początku do końca tylko z jednym tłumikiem przelotowym na końcu również o takim fi.
Za głośno nie będzie gdyż turbina sama w sobie tłumi...


27.10.2005, 15:38
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL