Teraz jest 29.06.2024, 01:40



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
wieksza moc diesel 101 km 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 16.09.2008, 11:30
Lokalizacja: Wegry
Posty: 270
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
aha czyli intercooler...dzieki


02.12.2009, 17:27
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.05.2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 211
Podziękował: 0
Pomógł: 13

Silnik: inny silnik
Samochód: Seat Leon 2.0 TDI
Rok prod.: 2008
Województwo: dolnośląskie
Post 
http://www.206club.net/showthread.php?t=52081&page=2

polecam wypowiedź użytkownika goodhope, co prawda mowa tu o spalaniu po chipie, ale nie tylko. Gość wie co pisze, wiele osób z 206club poleca jego modyfikacje.

oto jego stronka www.goodhope.pl

nie chcę robić tu żadnej reklamy, chcę jedynie polecić, zakład zajmujący się chip tuningiem z którego niejedna osoba wyjechała zadowolona

_________________
simply clever zostało zamienione na auto emocion, czyli Leon 2.0 TDI Spirit Turbo S


02.12.2009, 20:04
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
kokos83 napisał(a):
aha czyli intercooler...dzieki

tak, ale tylko montowany z przodu. oprócz tego masz jeszcze:
SMIC - side mount intercooler (taki jak w fabiach, czyli upchnięty gdzieś z boku komory silnika)
TMIC - top mount intercooler (np. impreza sti)
VMIC - vertical mount intercooler (zdaje się mazda rx-7)
HMIC - hybrid mount intercooler (kombinacja powyższych + chłodzenie powietrza cieczą)
.. i pewnie kilka innych mniej znanych rozwiązań :czytaj:

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


02.12.2009, 23:12
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
cosmos napisał(a):
kokos83 napisał(a):
aha czyli intercooler...dzieki

tak, ale tylko montowany z przodu. oprócz tego masz jeszcze:
SMIC - side mount intercooler (taki jak w fabiach, czyli upchnięty gdzieś z boku komory silnika)
TMIC - top mount intercooler (np. impreza sti)
VMIC - vertical mount intercooler (zdaje się mazda rx-7)
HMIC - hybrid mount intercooler (kombinacja powyższych + chłodzenie powietrza cieczą)
.. i pewnie kilka innych mniej znanych rozwiązań :czytaj:


Jest jeszcze CEPIK - Centralna baza danych o kierowcach i pojazdach, niestety nie wiem jak montowana :mrgreen:

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


03.12.2009, 08:00
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
wokan napisał(a):
Jest jeszcze CEPIK - Centralna baza danych o kierowcach i pojazdach, niestety nie wiem jak montowana

ztcw działa inaczej niż to do czego ją zaprojektowano i jest wiecznie w fazie beta testów - zatem ni ziębi ni grzeje :hysterical:

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


03.12.2009, 08:57
Zobacz profil WWW GG Album osobisty

Dołączył(a): 09.06.2009, 21:35
Lokalizacja: R-M/WWA
Posty: 210
Podziękował: 0
Pomógł: 12

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Samochód: RS
Województwo: mazowieckie
Post 
MartinezTychy napisał(a):
Modyfikacja programu sterującego silnikiem pozwala zwiększyć moc do maksymalnie 160 - 165 KM.Moment obrotowy wzrasta odpowiednio do 360 - 380 Nm.

Większy przyrost przy pomocy samego programu ze względu na mały fabryczny intercooler są trudne do osiągnięcia.Wymieniając chłodnicę powietrza doładowanego na większą przykładowo z wersji 150 konnej możliwe jest zastosowanie innego intercoolera można losiągnąć 175 - 185 KM i 370 - 400 Nm.

Mając zamontowany większy intercooler należy wymienić turbosprężarke na więkaszą np:150 KM.Przy okazji wymiany sprężarki należy zamontować przelotowy układ wydechowy o średnicy min 2,5 cala pomijając katalizator Moc okło 200 do 210 KM oraz moment obrotowy 400 Nm.

Po montażu większej turbosprężarki oraz przelotowego układu wydechowego należy założyć wyczynowe wałki rozrządu otrzymamy wtedy 220 - 235 KM i moment obrotowy prawie 450 Nm.

Możliwości silnika 1,9 TDi kończą się około 300 KM i 500Nm.Wydajne wtryskiwacze sportowe Bosch lub równie dobrej klasy zamienniki wtrysk podtlenku azotu lub kombinacja podtlenku i wody lub gazu LPG.

Warto pamiętać o mocniejszym sprzęgle zawieszeniu utwardzonym i bardziej wydajnym układzie hamulcowym.

Kupując tanie chipy tuningowe za około 450 - 500 zł bywały przypadki że niewłąściwe oprogramowanie powodowało znaczny wzrost tem w komorze spalania co w efekcie deformowało denka tłoków jak również ich wypalenie.

Pozdrawiam.


Jesteś mistrzem!!!!!!!!! O jakim dokładnie silniku 1.9 TDI tu jest napisane? 101 , 105, 115,130 ,150?

Tak jak tu piszą nie które osoby, jeśli chcesz mieć więcej mocy to robisz program i na tym kończysz to brak FMCI przeżyjesz. Jeśli Twoje plany mają wybiegać dalej to podstawą jest FMCI!!!!!!!! potem :
Turbo+ program
Turbo+program+wtryski
Turbo+program+wtryski+wydech
Turbo+prpgram+wtryski+wydech+wałek
Nie wolno też zapomnieć o zawieszeniu i zmianie układu hamulcowego co by taką bestię zatrzymać.

_________________
Fabia RS 190/400 ....


03.12.2009, 13:11
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
mss napisał(a):
Andja napisał(a):
chyba że zrobi program hard i będzie miał wymarzone ponad 150KM

na papierze.. :D


nie na papierze tylko na hamowni tyle wyskoczylo tylko suszarka krecila sie o wiele za szybko

_________________
Obrazek


03.12.2009, 21:08
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
znam ludzi ktorym raz wyszlo tyle, raz tyle. roznica miedzy hamowniami nawet 10-15 koni.
po drugie, najdokladniejsza i najlepsza w tym momencie hamownia jest dynomet. dobrze wprowadzone parametry i dokladnosc pomiaru jest niczym szwajcarski zegarek.
ja w rolki srednio wierze :D

_________________
1.8T 301HP


03.12.2009, 22:48
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.12.2009, 17:13
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: inne___
Województwo: wielkopolskie
Post 
mss napisał(a):
znam ludzi ktorym raz wyszlo tyle, raz tyle. roznica miedzy hamowniami nawet 10-15 koni.
po drugie, najdokladniejsza i najlepsza w tym momencie hamownia jest dynomet. dobrze wprowadzone parametry i dokladnosc pomiaru jest niczym szwajcarski zegarek.
ja w rolki srednio wierze :D


witam.
Ktoś zaintrygowany Twoim spostrzeżeniem podał mi link do tego wątku.


Co ci tak zaimponowało w dynomecie ?

Posiadam tą magiczną walizkę, posiadam także obciążeniową hamownię 4x4, jedyną póki co w Polsce z systemem mechanicznego spinania osi.

Dla mnie to dwa różne światy.
Używając obciążeniowe hamowni podwoziowej:

*Nie martwię się o to że będzie zakręt,
*nie martwię się że mi w "plecy" zawieje,
*że będzie lekkie wzniesienie.
*mogę dowolnie wydłużać czas pomiaru
*mierzyć moc w trybie zmiennego obciążenia i stałej prędkości obrotowej

Nie muszę celować w mniejsze natężenie ruchu, ani też modlić się, czy przed najbliższym ostrym zakrętem zdążę się rozpędzić na tym 4 biegu, bo okazuje się że na trzecim rozpędzanie jest zbyt krótkie A moment obrotowy wychodzi przy 2300obr, zamiast przy rzeczywistym 1800.

Używając dynometa
*muszę poobklejać komuś auto taśmą modląc się o to by lakier dobrze trzymał i nie odpadł przy jej zrywaniu, aby jakoś zamocować pręt ustalający kółko miernicze
*mieć dobrego laptopa i żelazne nerwy. Czasem wykonanie dwóch sensownych pomiarów zajmuje pół godziny. Jeśli zdarzą się ze dwie korekty softu, to z bani cały dzień.
*umiejętnie łamać przepisy, bo rozpędzanie do 100 na godzinę, daje niepełny 3 bieg, który w przypadku diesla jest zbyt niskim biegiem do w miarę rzeczywistego pomiaru
*wykonywać kilka pomiarów w te i z powrotem, z wiatrem pod wiatr, by wreszcie uśrednić jeden wynik z 4. Bo o pokrywaniu się dwóch następujących po sobie nie ma mowy.
*jeździć do Pana Stasia na skład opału, zważyć auto, bo dobra waga samochodowa najazdowa, kosztuje drugie tyle co "hamownia drogowa".

Jedynym pozytywem jaki dostrzegam w dynomecie to ... cena.
Kosztował 1/40 tego ile obecna hamownia.


pozdro ;)

_________________
__________________________________
www.goodhope.pl


05.12.2009, 17:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 05.11.2009, 12:11
Lokalizacja: RKL
Posty: 65
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: brak...
Województwo: podkarpackie
Post 
goodhope napisał(a):
*mierzyć moc w trybie zmiennego obciążenia i stałej prędkości obrotowej

Moglbys to rozwinac?

Pozdr.

_________________
...


05.12.2009, 17:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 05.12.2009, 17:13
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: inne___
Województwo: wielkopolskie
Post 
*kamil napisał(a):
goodhope napisał(a):
*mierzyć moc w trybie zmiennego obciążenia i stałej prędkości obrotowej

Moglbys to rozwinac?

Pozdr.


oczywiście.

Hamownia obciążeniowa w takim trybie pozwala płynnie zadać obciążenie przy dowolnej prędkości obrotowej silnika tak, by silnik przy swoim pełnym obciążeniu ani się nie rozpędzał ani zwalniał.
W ten sposób można określić dokładną moc nie w fazie rozpędzania, ale jaką generuje silnik w jednym określonym punkcie obrotów silnika. Z zastrzeżeniem, że ilość takich punktów pomiarowych jest dowolna i swobodnie określana przez tunera.
Znakomita funkcja, która wybitnie sprawdza się w strojeniach "online" jakie udostępniają stosowne przystawki i urządzenia, oraz niektóre piggy packi.

W podobny sposób można także stroić wszelkiej maści power boxy i inne świństwa tego typu ;).
Dzięki takiemu pomiarowi w tej samej chwili widać na żywo efekt jaki niesie za sobą wniesiona modyfikacja.

Pragnę nadmienić tylko, że korzystanie z takich funkcji przeznaczone jest raczej dla zaawansowanych tunerów. Nie dotyczy ono typowego chiptuningu seryjnej "setki" na przysłowiowe 130 czy 140 PS ;)

_________________
__________________________________
www.goodhope.pl


05.12.2009, 18:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
goodhope napisał(a):
witam.
Ktoś zaintrygowany Twoim spostrzeżeniem podał mi link do tego wątku.

tylko po to sie zarejestrowales :P ?
ok, niech bedzie. po Twoich argumentach jestem w stanie przyznac Ci racje.
ale..
skad sie bierze ta roznica w pomiarach na rolkach ?
stacjonarki owszem sa coraz lepsze w "tworzeniu" warunkow, ale to tylko symulacja.
auto bedzie przeciez jezdzic na ulicy..

_________________
1.8T 301HP


06.12.2009, 00:28
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Zależy o jakiej różnicy mówimy. Ale generalnie (na tej samej hamowni) różnice biorą się z niepowtarzalności warunków pomiaru. Na rolkach szczególnie ważna jest temperatura otoczenia i temp. w dolocie. Drugi pomiar może wykazać niższe wartości z powodu wyższej temp. w dolocie (szczególnie jak nie zachowamy odpowiednio długiej przerwy na ostudzenie). Z tego samego powodu różnice mogą wystąpić pomiędzy pomiarami wykonanymi na różnych biegach (czas trwania pomiaru i wzrost temp w dolocie!).
Różnice w pomiarach wykonanych na różnych hamowniach? - To jest temat rzeka :mrgreen:

A co do dymometa to ja mam niezbyt pozytywne nastawienie i wspomnienia. Wszystkie wady jakie wymienił goodhope to prawda. Uciążliwy montaż czujników, szukanie odpowiedniego odcinka, strach przed niespodziewaną sytuacją na drodze i przede wszystkich ZERO POWTARZALNOŚCI WYNIKÓW. Takich cudów jakie pokazywał dymomet dawno nie widziałem (parametry wprowadzone prawidłowo, auto zważone na dobrej wadze).

Ja jednak wole dobrze skalibrowaną hamownie obciążeniową.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


06.12.2009, 10:10
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.12.2009, 17:13
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: inne___
Województwo: wielkopolskie
Post 
mss napisał(a):
goodhope napisał(a):
witam.
Ktoś zaintrygowany Twoim spostrzeżeniem podał mi link do tego wątku.

tylko po to sie zarejestrowales :P ?
..


tak, trwało 15 sekund. Sporo dłużej zajęło pisanie każdego z postów.

_________________
__________________________________
www.goodhope.pl


06.12.2009, 11:54
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post 
A jaki jest koszt takiego programiku gdybym chciał z mojej fabi wyciagnać max te 130km?

_________________
Pozdrawiam
Paweł


06.12.2009, 12:51
Zobacz profil Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL