FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Sprężyny obniżające
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=3&t=6363
Strona 4 z 6

Autor:  weuek [ 25.02.2010, 23:40 ]
Tytuł: 

Bleee... uczepiliście się niewinnego zwierzaka a opisu/zdjęcia fabii wyglądającej jak koza nadal nie zobaczyłem (głowa to najwyżej pewnie kozia zmieściłaby się).

Autor:  JSM [ 28.02.2010, 15:10 ]
Tytuł: 

Ty się czepiłeś tego porównania. Mogę zastąpić to stwierdzeniem że Fabia na 16" bez -40 mm wygląda tragicznie, o.

Autor:  Goryl_25 [ 07.03.2010, 01:16 ]
Tytuł: 

Podepnę się pod temat bo mam podobny problem co JSM a mianowicie 16 czekaja juz na moja fabiane w piwnicy i tez wlasnie mysle cos ja troche obnizyc zeby nie zrobic z niej "wozu drabiniastego" jak założe te felgi a dokładnie mysle cos z 30mm zblizyc ja do gleby.... Tylko teraz sie zastanawiam jakie sprężyny wybrać.....
Wypatrzylem u siebie w okolicy za całkiem przyzwoita cene nowe sprężyny MERWEDE 30/30 - miał ktoś styczność z czyms takim? Da się na tym jeździć?
A i jak się w końcu ma sprawa z zakładaniem krótszych sprężyn do amorów seryjnych? Jedni twierdzą że można a drudzy znowu że to szczyt głupoty. Z kolei wielu znanych producentów zawieszeń sportowych (np. koni, weitec) pisze na swoich stronach że sprężyny które obniżają o 30-35-40 można zakładać do seryjnych amorków i tworzą one dobre połączenie (ale zaznaczają ze optymalną wydajność uzyskuje sie dopiero po założeniu sportowych amortyzatorów) a myśle że tacy producenci nie piszą tak tylko dlatego zeby sobie nakrecac sprzedaż tylko faktycznie takie połączenie jest akceptowalne i pewnie jakos to testowali. Wiec moze sie ktoś wypowiedzieć kto ma taki setup u siebie czyli jakies spreżyny z zakresu 30-40 i seryjne amory - jak sie taki komplet sprawuje?

Autor:  cosmos [ 07.03.2010, 19:37 ]
Tytuł: 

Goryl_25, ja od niedawna śmigam na pro kicie -30mm eibacha i seryjnych amorach. muszę stwierdzić, że różnica jest kosmiczna na plus nowego setupu. autko wpasowuje się w łuki jak gokart, nie ma opcji żeby cokolwiek bujało czy przechylało :twisted:. fakt, że razem ze springami zmieniłem wszystkie elementy zawiechy na te od cupry r (poza wahaczami), ale wiem, że to głównie zasługa sprężyn :good:. natomiast unikałbym tanich i nieznanych marek, nigdy nie wiesz kiedy ci taka sprężyna wyjdzie nadkolem :shock:
więcej info + foty w moim wątku

Autor:  Goryl_25 [ 09.03.2010, 20:07 ]
Tytuł: 

cosmos, dzięki trochę mnie uspokoiłeś ;-) Kolejna teraz sprawa jakbym samemu chciał zmienić te sprężyny to dam rade? Wiem że na bank jest potrzebny ściągacz do sprężyn, garaż i kanał też posiadam więc z tym tez bez problemu, coś jeszcze oprócz tego i kilku kluczy? Aaa i gdzieś słyszałem że po zmianie sprężyn rozjeżdża się zbieżność, wiec po zmianie bede musiał też podskoczyć na diagnostykę żeby mi zbieżność poprawili? Rozumiem że tylko z przodu muszą mi to ustawić bo z tyłu to tam za bardzo nie ma co wiec tył od razu nadaje się do jazdy? Ogólnie ktoś zmieniał samemu i ma jakieś przydatne rady?

Autor:  mss [ 15.03.2010, 12:30 ]
Tytuł: 

wymiana nie jest problematyczna. przy prawym kole bedziesz musial odkrecic dolny sworzen bo nie wyjmiesz amora ze zwrotnicy z powodu polosi opierajacej sie o sanki. na zbieznosc bedziesz musial jechac.

Autor:  Goryl_25 [ 28.03.2010, 14:55 ]
Tytuł: 

Jestem już po wymianie, więc się pochwale :smile: Udało się bez żadnego odkręcania wahaczy itd a efekt moim zdaniem jest zaje...fajny - niżej bym nie chciał za nic bo z jednej strony ma taki trochę rasowy wygląd a jednak jest dalej cywilna czyli da się tym jeździć po polskich drogach. Fakt jest twardo i trzeba się troche od nowa przyzwyczaić do autka ale nie muszę znowu zapierać się kolanami o drzwi i tunel środkowy bo tak telepie czy też jeździć z duszą na ramieniu bo najmniejsza dziura może się dla mnie skończyć drastycznym pozbyciem się misy :smile: Wrzucam też fotkę z wstępnej przymiarki alusków jeszcze na ori sprężynach dla porównania i tak wam powiem ktoś tu gdzieś pisał że obniżenie o 30mm przy 16stkach nic nie daje to stwierdzam z pewnością że ten ktoś nie wiedział co gada :smile:

PRZED:
Obrazek

PO:
ObrazekObrazek

Autor:  mss [ 28.03.2010, 15:32 ]
Tytuł: 

ustaw zbieznosc koniecznie ;D

Autor:  Goryl_25 [ 28.03.2010, 17:41 ]
Tytuł: 

Spoko loko :crazy: sprężyny powędrowały do auta w piątek wieczorem a w sobotę przed południem byłem już na zbieżności ale odesłali mnie z kwitkiem bo okazało się że mam troche już kiepskie tuleje tylne wahaczy więc umówiłem się na poniedziałek i mają mi wsio zrobic ;-)

Autor:  Irving [ 28.03.2010, 19:09 ]
Tytuł: 

Goryl_25 napisał(a):
Spoko loko :crazy: sprężyny powędrowały do auta w piątek wieczorem a w sobotę przed południem byłem już na zbieżności ale odesłali mnie z kwitkiem bo okazało się że mam troche już kiepskie tuleje tylne wahaczy więc umówiłem się na poniedziałek i mają mi wsio zrobic ;-)


Wstawiaj od ibizy cupry poprawisz hamowanie i przyspieszanie

Autor:  cosmos [ 28.03.2010, 19:48 ]
Tytuł: 

Goryl_25, gratki moda - z każdym kilometrem będziesz coraz bardziej zadowolony :good:. co do tulei to tak jak pisze Irving, wrzuć te z cupry (najlepiej przód + tył) - naprawdę czuć różnicę w "jędrności" całej zawiechy. nie wiem też czy zmieniłeś odboje na amorkach na krótsze - jeśli nie to przy krótszych springach może ci czasem "dobić". a w ogóle zmieniając amorki gdzieś tam w przyszłości rozważ jakieś dedykowane do obniżonego setupu.

imho -30@16" to minimum, dzięki któremu fabia zaczyna wyglądać normalnie. porównywałem kiedyś tam seryjnego golfa IV ze swoją (jeszcze seryjną) fabią i nie mogę za chiny dojść czemu skoda seryjnie stoi tak wysoko :-/

Autor:  Goryl_25 [ 28.03.2010, 21:56 ]
Tytuł: 

Irving napisał(a):
Wstawiaj od ibizy cupry poprawisz hamowanie i przyspieszanie

Irving, hmm możesz mi objaśnić jaki sposób wpływają te tuleje na hamowanie i przyspieszanie? Bo jeszcze nie słyszałem takich opinii, jedynie ze jeszcze usztywniają zawieszenie a nic o przyspieszaniu i hamowaniu?

cosmos, dzięki za uznanie, a co do plusow to juz lekko to przetestowalem - auto wchodzi w zakrety jak glupie :crazy: malo tego jeszcze mam 195 opony na tych felgach i brak ABSu wiec na suchym (bo jeszcze nie mialem okazji testowac na deszczu) staje pion w miejscu jak depne pedal w porownaniu do tego co bylo wczesniej (wczesniej od razu blokowalo kola i jechało do przodu z piskiem opon a teraz mozna dusic pedal i nic kół nie blokuje tylko zatrzymuje sie w miejscu :smile: )

A co do tych tulei to właśnie sam o tym pomyślałem niestety już po tym jak się umówiłem na tą jutrzejszą wizytę.... Nic im nie mówiłem o jakichś wzmacnianych więc pewnie mi zamówili te standardowe a teraz już nie chce mieszać. Trudno się mówi może następnym razem skuszę się na te od cupry :smile: A odbojniki zostały te standardowe bo i amory ori. A co do sportowych amortyzatorów to jak się z $ odrobię w wakacje to nie wiem czy sobie nie kupie calego kita Weitec albo chociaz same amorki przod + spręzyny, ale to się wszystko zoabczy poki co zostaje to co jest

Autor:  Gobla [ 29.03.2010, 16:03 ]
Tytuł: 

Goryl_25 napisał(a):
Irving napisał(a):
Wstawiaj od ibizy cupry poprawisz hamowanie i przyspieszanie

Irving, hmm możesz mi objaśnić jaki sposób wpływają te tuleje na hamowanie i przyspieszanie? Bo jeszcze nie słyszałem takich opinii, jedynie ze jeszcze usztywniają zawieszenie a nic o przyspieszaniu i hamowaniu?



poprawiają przyspieszanie i hamowanie
w ten sposób ze nie masz ruchu wahaczy do przodu i do tylu
niweluje się ich ruch co wpływa pozytywnie na hamowanie i przyspieszanie
fabiana wyraźnie mniej pływa przy hamowaniu a w trakcie przyspieszania jest bardzie przewidywalna

tu masz filmik http://www.youtube.com/watch?v=WJaZ4yLCTeg
z elementem whiteline-a do polo fabi na tulejach z cupry
efekt i porównanie powinno być podobne może nie jest aż tak sztywno
ale różnica w ruchu wahacza jest znacząca i widoczna gołym okiem :good:

Autor:  Irving [ 29.03.2010, 23:17 ]
Tytuł: 

Gobla napisał(a):
Goryl_25 napisał(a):
Irving napisał(a):
Wstawiaj od ibizy cupry poprawisz hamowanie i przyspieszanie

Irving, hmm możesz mi objaśnić jaki sposób wpływają te tuleje na hamowanie i przyspieszanie? Bo jeszcze nie słyszałem takich opinii, jedynie ze jeszcze usztywniają zawieszenie a nic o przyspieszaniu i hamowaniu?



poprawiają przyspieszanie i hamowanie
w ten sposób ze nie masz ruchu wahaczy do przodu i do tylu
niweluje się ich ruch co wpływa pozytywnie na hamowanie i przyspieszanie
fabiana wyraźnie mniej pływa przy hamowaniu a w trakcie przyspieszania jest bardzie przewidywalna

tu masz filmik http://www.youtube.com/watch?v=WJaZ4yLCTeg
z elementem whiteline-a do polo fabi na tulejach z cupry
efekt i porównanie powinno być podobne może nie jest aż tak sztywno
ale różnica w ruchu wahacza jest znacząca i widoczna gołym okiem :good:


lepiej bym tego nie opisał :good:

Autor:  Goryl_25 [ 30.03.2010, 00:28 ]
Tytuł: 

Aha teraz już łapie mniej wiecej o co chodzi, dzieki za male doksztalcenie :browar: A tak juz oreintacyjnie to gdzie mozna dostac cos takiego bo na allegro juz patrzylem i jakos nie znalazlem, dużo te od cupry sa droższe od zwykłych?

Strona 4 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/