![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 08.07.2024, 17:53
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
za bardzo odbieglismy juz od tematu, ja pasuje zeby nie robic juz OT
Choc nadal uwazam ze wskaźnik boost sie przydaje nie tylko dla lansu
Nie moge myslec inaczej skoro mi pomógł wyjsc z trudnej sytuacji bez większych strat. Nie kumam co w tym trudnego do zrozumienia.
|
27.11.2008, 00:37 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Partner FabiaClub.pl
Dołączył(a): 27.10.2006, 09:34 Lokalizacja: Poznań Posty: 51
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O2 RS fl
Rok prod.: 2011
Województwo: wielkopolskie
|
potrafi sie przydac , na codzien to jednak bajer ktory sie pokazuje kumplom kiedy fajnie wskazówka lata ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
_________________ spoty poznańskie co 2 tygodnie Parking Plaza
|
27.11.2008, 00:47 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Panowie, obaj macie racje. Obaj dłubiecie w swoich maszynach i na pewno temat ogarniacie. McsEb poszedł znacznie dalej w modach, sam też osobiście sporo dłubie przy aucie tak więc można sądzić, że wie co mówi
Wiadomo, EGT to bardzo ważny parametr do monitorowania w przypadku mocno wzmocnionych silników, ale niestety drogi i wymagajacy kolejnej ingerencji w kolektor.
Ja się na niego nie zdecydowałem jedynie ze względów finansowych i tyle. Gdyby kosztował 400 zł plus łatwiejszy montaż to pewnie wskażnik dołączyłby do kolekcji boostu i temp. oleju. Niestety budżet nie wytrzymał.
Ja też mogę dodac od siebie, że wskaźnik doładowania dwa razy wskazał mi niewłaściwą prace suszarki. Raz, gdy pękł mi wężyk na zaworze N75 i turbo nie ładowało do 2500 obr. Dwa, gdy pękł mi gumowy wąż przy turbinie i spadło cisnienie doładowania.
EGT w moim przypadku aż tak ważne nie jest, gdyż nie ścigam się notorycznie na OSach jak i nie latam po trasach z butem w podłodze.
Zestaw olej plus boost w zupełności mi wystarcza.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
27.11.2008, 10:10 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 16.07.2010, 16:57 Lokalizacja: Kraków Posty: 288
Podziękował: 7
Pomógł: 19
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Odgrzewam kotleta ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) Tak sobie myślę nad założeniem dodatkowych wskaźników. Najbardziej interesowałby mnie wskaźnik temperatury oleju. Tylko rodzi mi się pytanie jak go zamontować. Trzeba coś rzeźbić, dokładać czujnik czy normalnie da się skądś sygnał wziąć?
|
24.08.2010, 00:01 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
steven napisał(a): Odgrzewam kotleta ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) Tak sobie myślę nad założeniem dodatkowych wskaźników. Najbardziej interesowałby mnie wskaźnik temperatury oleju. Tylko rodzi mi się pytanie jak go zamontować. Trzeba coś rzeźbić, dokładać czujnik czy normalnie da się skądś sygnał wziąć?
Oj, też bym chciał. Jakiś niewielki, nierzucający się w oczy. Zachciało mi się po przeczytaniu postów wokana.
Staram się nie deptać ostro dopóki wskazówka temp. nie stoi w pionie, a nawet wtedy jeszcze parę kilometrów jadę nieprzekraczając 2000 obr/min.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
24.08.2010, 06:53 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 16.07.2010, 16:57 Lokalizacja: Kraków Posty: 288
Podziękował: 7
Pomógł: 19
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Właśnie o to mi chodzi, żeby wiadomo było co się faktycznie dzieje z temp. oleju bo jak wiadomo dłużej się nagrzewa od płynu chłodzącego. Poczekajmy, może się wypowie ktoś znający temat.
koleś napisał(a): Zachciało mi się po przeczytaniu postów wokana.
Tylko wydaje mi się, że wokan korzysta z tych wskaźników, ale na maxi-docie więc nie ma dokładek.
[ Dodano: 2010-08-25, 11:52 ]
Naprawdę nikt nie jest w stanie odpowiedzieć?
|
24.08.2010, 11:46 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Nie mam na Maxi-Docie wyświetlania wskazań temp. oleju ani innych dodatkowych. Owszem, gdzieś czytałem, że można tak zaprogramować zegary aby wyświetlały dowolne informacje np. ciśnienie doładowania korzystając z fabrycznych czujników, ale jakoś tematu nie podjąłem, chyba było z tym sporo egzorcyzmów
TU widać na fotkach jak to jest u mnie rozwiązane
Co do połączenia to sprawa nie jest zbyt skomplikowana. Czujnik (w przypadku zegarów VDO kupowany oddzielnie - chyba 70 zł) montuje się zamiast śruby spustowej w misce olejowej. Trzeba podłączyć elektrykę i poprowadzić kabelki przez gródź silnika do kabiny.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
26.08.2010, 19:20 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 16.07.2010, 16:57 Lokalizacja: Kraków Posty: 288
Podziękował: 7
Pomógł: 19
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
wokan, fajnie wyglądają te zegarki ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) Z tym, że ja aż tyle nie potrzebuje ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif) Ten na dole to jest ciśnienie doładowania? Ile płaciłeś za sam wskaźnik temp. oleju?
I jeszcze co do czujnika, jak patrzyłem w necie to znalazłem czujniki tego typu: http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-vdo-m10x1-0-do-5-barow-i1174922643.html, tylko wszystkie drogie jak cholera :/ Jaki masz zamontowany u siebie?
|
26.08.2010, 19:58 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Na dole to wskaźnik ciśnienia doładowania do 3 bar. Nie wiem ile za sam wskaźnik. Za wskaźniki doładowania i temperatury oleju wraz z czujnikiem i przesyłką zapłaciłem 330 zł.
Polecam firmę DRABPOL oddział w Pruszczu Gdańskim tel. 58 683-47-33, 662-052-393 - handlują produktami VDO i ceny mieli, przynajmniej dla mnie, bardzo atrakcyjne.
Na tej aukcji alledrogo jest czujnik ciśnienia oleju - chyba nie o to chodzi. ![zamyślony ???](./images/smilies/hmmm.gif)
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
27.08.2010, 15:50 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 16.07.2010, 16:57 Lokalizacja: Kraków Posty: 288
Podziękował: 7
Pomógł: 19
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Kurde, pomyliło mi się ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) Chodzi właśnie o czujnik temp. Obadam tą firmę, o której napisałeś. Dzięki za info ![browar :browar:](./images/smilies/564.gif)
|
27.08.2010, 17:43 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56 Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Dołączę się do dyskusji
Polecam zamontowanie woltomierza . Ale montaż w ten sposób , aby można było odczytać wskazania
-zanim przekręci się kluczyk w stacyjce ,
- po przekręceniu samego kluczyka
- po uruchomieniu rozrusznika
- w czasie pracy silnika
Można się wtedy dowiedzieć bardzo ciekawych rzeczy o kondycji akumulatora i w porę go podładować , w zimie jak znalazł . Po drugie ,można wyłapać awarię alternatora ,co miejmy nadzieję nikomu się nie zdarzy.
Ja zainstalowałem tani , elektroniczny woltomierz z dużymi cyframi i zewnętrznym 9V zasilaniem z baterii , która na długo starcza . Dobudowany został w dodatkowym panelu pod regulacja temperatury i klimatyzacji z klawiszowym wyłącznikiem i bezpiecznikiem , które są w zasadzie niepotrzebne . Panel jest niewielki i nie rzuca się w oczy .
Normalnie woltomierz jest wyłączony , a napięcie pomiaru mam wzięte z dodatkowego wyjścia z radia , chyba zasilanie do wzmacniacza . Po załączeniu radia podane zostaje napięcie na woltomierz i na przekaźnik 12 Volt , który załącza baterię 9 Volt , wszystko schowane w panelu . Acha , napięcie z radia ma tą zaletę m że po wyjęciu kluczyka radio jest wyłączane . Po drugie , jeśli używamy radia na postoju , możemy w porę go wyłączyć , by nie rozładować akumulatora na amen .
To był montaż na próbę i tak już zostało . Obecnie na allegro można kupić woltomierze które nie potrzebują dodatkowego zasilania i mają wyświetlacz podświetlany , na dodatek są już w obudowach .W cenie chyba ok. 30 złoty .
W zimie , gdy przy rozruchu rozrusznikiem napięcie spadnie do 8 Volt , to znak , by jak najprędzej naładować akumulator .
Ostatniej zimy na przykład rano , po załączeniu radia napięcie 12,3 V , po przekręceniu kluczyka ok. 11,5 V , przy rozruchu ok. 8 Volt i jeszcze odpalił . Wiem , teraz zaczynam chodzić za nowym akumulatorem - czeka następna zima
Cóż , uroki jazdy po mieście - akumulator wiecznie niedoładowany .
Pozdrawiam
|
02.10.2010, 20:30 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 29.10.2009, 20:35 Lokalizacja: Łódź Posty: 950
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: grafitowy metalic
Rok prod.: 2005
Województwo: łódzkie
|
możesz dać linka so takiego voltomierza na allegro i podać dokładny opis gdzie go podłączyć później bo w tym temacie jestem zielony
|
03.10.2010, 08:32 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56 Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Cześć
Jeśli nie wiesz jak podłączyć , to na początek przygody z tym sprzętem zrób tak :
- weź dwużyłowy przewód
- wtyczkę do zapalniczki samochodowej
Następnie odmierz tyle przewodu by starczyło od gniazda zapalniczki do miejsca , w którym będziesz umieszczał woltomierz ( najlepiej pod panelem regulacji nawiewów , na półce ) . Podłącz przewód do zapalniczki , pamiętąjąc o kolorach ( to tak dla ułatwienia - niebieski w elektryce jest jako minus lub przewód zerowy )
. Środkowy styk w wtyczce to jest chyba plus , czyli drugi przewód , najczęściej niebieski podłącz do drugiego styku ,tego sprężystego od minusa .
Dopóki nie przyjdzie ci woltomierz z allegro , mozesz podłączyć pod te przewody miernik uniwersalny ,tylko zakończ przewody wtyczkami tzw. bananki ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif) i oczywiście ustawić zakres na volty , broń Boże na Ampery
Następnie podłącz przewód do woltomierza , pamiętając o biegunowości - czyli niebieski do minusa . Można sobie jeszcze przenośnym woltomierzem sprawdzić .
Tak bez żadnych przeróbek możesz juz spokojnie obserwować w zimie stan naładowania akumulatora .
Wsiadasz do samochodu , wkładasz wtyczkę , patrzysz napięcie , przekręcasz kluczyk itd.
By sprawę usprawnić , na kabelek możesz dać wyłącznik płaski , jak do lampek na ścianę . Z uwagi na minimalny pobór prądu zupełnie wystarczy . Rozkręcasz wyłącznik , przecinasz jeden przewód i przykręcasz końcówki do styków . I już nie potrzeba wyciągać wtyczki , tylko należy pamiętać o wyłączeniu woltomierza .
Innego sposobu nie mogę podać , bo łatwo można coś spieprzyć . Tak to w pół godziny jesteś w stanie wykonać całą pracę w sposób zupełnie bezpieczny . Na początek wystarczy w zupełności .
a oto link :
http://allegro.pl/woltomierz-samochodow ... 00929.html
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy
PS. Najważniejsze jest napięcie przy rozruchu -świadczy ono o kondycji akumulatora . Mnie udało się zapalić przy prawie 6 woltach w chwili pracy rozrusznika , ale najlepiej przy 8 V już ładować akumulator.
Napięcie ładowania podczas jazdy u mnie ok. 14,3 V
|
03.10.2010, 11:45 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |