Teraz jest 28.03.2024, 16:19



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
[F1] Mr T. 
Autor Wiadomość
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post [F1] Mr T.
Witam. Dziś pomierzyłem auto. Wszystko jak na razie seria:

Obrazek

Zmierzone dość ciekawą hamownią montowaną na kole auta. Czyli można by rzec, pomiary w warunkach bojowych. Przy takim silniku, warunki atmosferyczne raczej nie będą grały znaczącej roli.
Parametry jak widać. Moc deklarowana została potwierdzona, chociaż w trochę innym przedziale obrotów. Niutków raptem o 2 mniej niż podaje Skoda. Człowiek, który dokonał pomiarów, czyli Wojtek Sarnowski udzielił mi też kilku istotnych rad w kwestii dokonywania modów w silniku. Polecam go, gdyby ktoś chciał mierzyć auta w Poznaniu.
Przy okazji obejrzałem jego auto czyli Hondę Civic 1.6, która została wykręcona na grubo ponad 200KM :shock: dzięki zamontowaniu mechanicznego kompresora i generalnie zwija asfalt. Coś takiego jest dla mnie marzeniem (raczej mało realnym) ponieważ generalnie daje power już na biegu jałowym ;-) zatem ciąg od dołu obrotów urywa łeb.

Tak w sumie patrząc na przebieg momentu można by powiedzieć, że silnik wygląda na dość elastyczny ;-)


Ostatnio edytowano 15.03.2007, 17:55 przez Mr T., łącznie edytowano 3 razy



11.07.2006, 20:48
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Wygląda całkiem całkiem :good:

Jakby fabia była moja to bym trochę ją podkręcił i tez pojechał na hamownię :devil:


26.07.2006, 23:26

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
A pytałeś go co to za dzióbek w okolicach 3500 obrotów? Wygląda dziwnie, czy seria tez tak ma (może niech ktoś wrzuci wykres serii wg. skody dla porównania)?


27.07.2006, 09:26
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
rybeusz napisał(a):
Wygląda dziwnie, czy seria tez tak ma

ale generalnie to właśnie jest seria :mrgreen: . Jeśli chodzi o silnik to nie ma żadnego grzebnięcia. Wkładka sportowa filtra to jest na razie pomysł, zobaczymy czy się zrealizuje. Robiliśmy trzy pomiary i za każdym razem wychodził taki "dziubek" jak to ładnie ująłeś ;-) . Wygląda tak, jakby silnik chciał "zaczerpnąć" drugiego oddechu zanim się porządnie weźmie do roboty.


27.07.2006, 09:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Bardzo fajny przebieg momentu, zwłaszcza miedzy 4000-6000RPM, różnica jest spora w porównaniu do wersji 75KM konnej która przy 5000RPM przestaje jechać. Na prawdę jestem pod wrażeniem. Ten dołek przy 4000 to prawie jakby Vtec się załączał ;)


29.07.2006, 20:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Dla mnie nawet i bez tego wykresu ten silnik byl i bedzie elastyczny. :good:


04.08.2006, 14:15
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.10.2005, 08:22
Lokalizacja: WU
Posty: 591
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: mazowieckie
Post 
super motorek - popieram :p


08.08.2006, 18:28
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam wszystkich :lustro:

Dodam tylko od siebie, że ( w prawdziwych warunkach, nie na hamowni) czwarty bieg konczy sie (odciecie) gdy wskazowka predkosciomierza osiaga 190km/h.

Nie miałem okazji testować ile na 5 pojedzie (jeszcze ciagnal) ale silniczek pierwsza klasa (jak na 1.4L ) :hurra:


09.08.2006, 12:35

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
No tak. 101 KM ale przy jakich obrotach - silnik chce urwać. :eek:
Szkoda ze nie ma tej max mocy przy obrotach do około 4500


31.08.2006, 10:41

Dołączył(a): 18.10.2005, 08:22
Lokalizacja: WU
Posty: 591
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: mazowieckie
Post 
Buu napisał(a):
Nie miałem okazji testować ile na 5 pojedzie (jeszcze ciagnal) ale silniczek pierwsza klasa (jak na 1.4L )


max 215 km/h


31.08.2006, 11:37
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Wykres z hamowni fabii 1.4 101KM (mojej)
Mr T. napisał(a):
Tak w sumie patrząc na przebieg momentu można by powiedzieć, że silnik wygląda na dość elastyczny ;-)


W klasycznym ujęciu elastyczność silnika to co-nieco inna jego cecha. Chodzi o to, aby (po osiągnięciu obrotów max. momentu) tenże moment spadał aż do obrotów max.mocy.

Przykład: samochód jedzie z określoną prędkością a obroty silnika są większe od obrotów max. momentu (czyli silnik w tej chwili dysponuje momentem mniejszym niż maksymalny).
Pojawia się wzniesienie, czyli rosną opory. Prędkość spada o obroty też. Jednak w miarę spadku obrotów rośnie moment obrotowy, co przeciwdziała spadkowi prędkości.

I ta cecha jest rozumiana jako klasyczna elastyczność silnika. Duża rozpiętość obrotów pomiędzy obrotami max. momentu a obrotami max. mocy jest świadectwem dużej elastyczności silnika. Ma to ograniczyć konieczność zmian biegów podczas jazdy w różnych sytuacjach drogowych.

Taki wykres jaki był tu podany to wykres tzw. płaskiej biegunowej momentu obrotowego. Jeśli dysponowana moc silnika w danej sytuacji drogowej będzie znacznie przekraczać potrzeby samochodu (będzie duży tzw. zapas mocy) to silnik taki dla użytkownika okaże się elastyczny, bo wystarczy również głębiej wcisnąć gaz, a silnik bez redukcji biegu "pociągnie" bo nadmiar mocy mu na to pozwoli.

Jednak nie należy tego utożsamiać z klasycznym pojęciem elastyczności zespołu napędowego.


31.08.2006, 12:01
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
Post 
LUKI napisał(a):
Buu napisał(a):
Nie miałem okazji testować ile na 5 pojedzie (jeszcze ciagnal) ale silniczek pierwsza klasa (jak na 1.4L )


max 215 km/h


Niezłą górkę musiałeś znaleźć...

_________________
. Jarek


01.09.2006, 18:38
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Yarek napisał(a):
LUKI napisał(a):
Buu napisał(a):
Nie miałem okazji testować ile na 5 pojedzie (jeszcze ciagnal) ale silniczek pierwsza klasa (jak na 1.4L )


max 215 km/h


Niezłą górkę musiałeś znaleźć...


Przepaść... :mrgreen: To w takim przypadku RS bez wirusa powinna jechać grubo ponad 240 :mrgreen: A na serio to aż taka jest różnica w V max między 75 i 101? I przy jakich obotach ma odcięcie ten mocniejszy silniczek??


01.09.2006, 20:29

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Widać na wykresie :eh: 6600-6700 gdzies w tej okolicy.

Btw:
Baaardzo mnie zdziwilo z jaka "latwoscia" przyspieszyl do tych 190km/h na 4 biegu naprawde ten silniczek jest kozacki, ciesze sie że go wybralem (salon namawial mnie na 75KM).


04.09.2006, 10:05
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL