FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Mr T. http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=26&t=2079 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mr T. [ 11.07.2006, 20:48 ] |
Tytuł: | [F1] Mr T. |
Witam. Dziś pomierzyłem auto. Wszystko jak na razie seria: Zmierzone dość ciekawą hamownią montowaną na kole auta. Czyli można by rzec, pomiary w warunkach bojowych. Przy takim silniku, warunki atmosferyczne raczej nie będą grały znaczącej roli. Parametry jak widać. Moc deklarowana została potwierdzona, chociaż w trochę innym przedziale obrotów. Niutków raptem o 2 mniej niż podaje Skoda. Człowiek, który dokonał pomiarów, czyli Wojtek Sarnowski udzielił mi też kilku istotnych rad w kwestii dokonywania modów w silniku. Polecam go, gdyby ktoś chciał mierzyć auta w Poznaniu. Przy okazji obejrzałem jego auto czyli Hondę Civic 1.6, która została wykręcona na grubo ponad 200KM dzięki zamontowaniu mechanicznego kompresora i generalnie zwija asfalt. Coś takiego jest dla mnie marzeniem (raczej mało realnym) ponieważ generalnie daje power już na biegu jałowym zatem ciąg od dołu obrotów urywa łeb. Tak w sumie patrząc na przebieg momentu można by powiedzieć, że silnik wygląda na dość elastyczny |
Autor: | Gilu [ 26.07.2006, 23:26 ] |
Tytuł: | |
Wygląda całkiem całkiem Jakby fabia była moja to bym trochę ją podkręcił i tez pojechał na hamownię |
Autor: | rybeusz [ 27.07.2006, 09:26 ] |
Tytuł: | |
A pytałeś go co to za dzióbek w okolicach 3500 obrotów? Wygląda dziwnie, czy seria tez tak ma (może niech ktoś wrzuci wykres serii wg. skody dla porównania)? |
Autor: | Mr T. [ 27.07.2006, 09:31 ] |
Tytuł: | |
rybeusz napisał(a): Wygląda dziwnie, czy seria tez tak ma ale generalnie to właśnie jest seria . Jeśli chodzi o silnik to nie ma żadnego grzebnięcia. Wkładka sportowa filtra to jest na razie pomysł, zobaczymy czy się zrealizuje. Robiliśmy trzy pomiary i za każdym razem wychodził taki "dziubek" jak to ładnie ująłeś . Wygląda tak, jakby silnik chciał "zaczerpnąć" drugiego oddechu zanim się porządnie weźmie do roboty. |
Autor: | McsEb [ 29.07.2006, 20:12 ] |
Tytuł: | |
Bardzo fajny przebieg momentu, zwłaszcza miedzy 4000-6000RPM, różnica jest spora w porównaniu do wersji 75KM konnej która przy 5000RPM przestaje jechać. Na prawdę jestem pod wrażeniem. Ten dołek przy 4000 to prawie jakby Vtec się załączał |
Autor: | superstone [ 04.08.2006, 14:15 ] |
Tytuł: | |
Dla mnie nawet i bez tego wykresu ten silnik byl i bedzie elastyczny. |
Autor: | LUKI [ 08.08.2006, 18:28 ] |
Tytuł: | |
super motorek - popieram :p |
Autor: | Buu [ 09.08.2006, 12:35 ] |
Tytuł: | |
Witam wszystkich Dodam tylko od siebie, że ( w prawdziwych warunkach, nie na hamowni) czwarty bieg konczy sie (odciecie) gdy wskazowka predkosciomierza osiaga 190km/h. Nie miałem okazji testować ile na 5 pojedzie (jeszcze ciagnal) ale silniczek pierwsza klasa (jak na 1.4L ) |
Autor: | akolo [ 31.08.2006, 10:41 ] |
Tytuł: | |
No tak. 101 KM ale przy jakich obrotach - silnik chce urwać. Szkoda ze nie ma tej max mocy przy obrotach do około 4500 |
Autor: | LUKI [ 31.08.2006, 11:37 ] |
Tytuł: | |
Buu napisał(a): Nie miałem okazji testować ile na 5 pojedzie (jeszcze ciagnal) ale silniczek pierwsza klasa (jak na 1.4L ) max 215 km/h |
Autor: | Tomasz [ 31.08.2006, 12:01 ] |
Tytuł: | Re: Wykres z hamowni fabii 1.4 101KM (mojej) |
Mr T. napisał(a): Tak w sumie patrząc na przebieg momentu można by powiedzieć, że silnik wygląda na dość elastyczny W klasycznym ujęciu elastyczność silnika to co-nieco inna jego cecha. Chodzi o to, aby (po osiągnięciu obrotów max. momentu) tenże moment spadał aż do obrotów max.mocy. Przykład: samochód jedzie z określoną prędkością a obroty silnika są większe od obrotów max. momentu (czyli silnik w tej chwili dysponuje momentem mniejszym niż maksymalny). Pojawia się wzniesienie, czyli rosną opory. Prędkość spada o obroty też. Jednak w miarę spadku obrotów rośnie moment obrotowy, co przeciwdziała spadkowi prędkości. I ta cecha jest rozumiana jako klasyczna elastyczność silnika. Duża rozpiętość obrotów pomiędzy obrotami max. momentu a obrotami max. mocy jest świadectwem dużej elastyczności silnika. Ma to ograniczyć konieczność zmian biegów podczas jazdy w różnych sytuacjach drogowych. Taki wykres jaki był tu podany to wykres tzw. płaskiej biegunowej momentu obrotowego. Jeśli dysponowana moc silnika w danej sytuacji drogowej będzie znacznie przekraczać potrzeby samochodu (będzie duży tzw. zapas mocy) to silnik taki dla użytkownika okaże się elastyczny, bo wystarczy również głębiej wcisnąć gaz, a silnik bez redukcji biegu "pociągnie" bo nadmiar mocy mu na to pozwoli. Jednak nie należy tego utożsamiać z klasycznym pojęciem elastyczności zespołu napędowego. |
Autor: | Yarek [ 01.09.2006, 18:38 ] |
Tytuł: | |
LUKI napisał(a): Buu napisał(a): Nie miałem okazji testować ile na 5 pojedzie (jeszcze ciagnal) ale silniczek pierwsza klasa (jak na 1.4L ) max 215 km/h Niezłą górkę musiałeś znaleźć... |
Autor: | kmaniac [ 01.09.2006, 20:29 ] |
Tytuł: | |
Yarek napisał(a): LUKI napisał(a): Buu napisał(a): Nie miałem okazji testować ile na 5 pojedzie (jeszcze ciagnal) ale silniczek pierwsza klasa (jak na 1.4L ) max 215 km/h Niezłą górkę musiałeś znaleźć... Przepaść... To w takim przypadku RS bez wirusa powinna jechać grubo ponad 240 A na serio to aż taka jest różnica w V max między 75 i 101? I przy jakich obotach ma odcięcie ten mocniejszy silniczek?? |
Autor: | Buu [ 04.09.2006, 10:05 ] |
Tytuł: | |
Widać na wykresie 6600-6700 gdzies w tej okolicy. Btw: Baaardzo mnie zdziwilo z jaka "latwoscia" przyspieszyl do tych 190km/h na 4 biegu naprawde ten silniczek jest kozacki, ciesze sie że go wybralem (salon namawial mnie na 75KM). |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |