Na wstępie szczerze powiem że jest to tylko i wyłącznie mój przepis na montaż , jest on niestety bardzo pracochłonny , być może ktoś znajdzie prostszą drogę niż ja obrałem.
Wszystkich wymiarów już niestety nie posiadam także musicie sobie sami wszystko pomierzyć ale to nie jest trudne i na pewno dacie sobie radę
Są dwie możliwości
1) to zakup oryginalnego mocowania , i obudowy podłokietnika
, poniżej podaje nr. części i rysunek.
18- 5J0 864 279 - zaślepka do podłokietnika str. LEWA
19- 5J0 864 280 - zaślepka podłokietnika str. PRAWA
06- 5J0 864 273 – uchwyt podłokietnika
2) Do drugiej możliwości potrzebujemy:
Nie będę pisał że potrzebujemy podłokietnika bo to chyba wiemy .
Łapa (mocowanie) od Golfa IV od wewnętrznej strony przy otworach na śruby ma takie dwa ząbki ( przy każdym z otworów po jednym ząbku ) , które najlepiej będzie obciąć żeby nam nie przeszkadzały ( zaznaczyłem je na czerwono już obcięte ) .
Płaskownik o wymiarach szer.40mm gr. 2mm
Materiał ( metal) nie róbcie z ALUMINIUM tudziesz innego stopu bo nie będzie sztywno zamontowane.
Zdjęcia przedstawiają aluminium ale lepiej zróbcie to z metalu.
Ceowonik 20x20x20 gr. 1,4 do 1,5 mm
Materiał ( metal) nie róbcie z ALUMINIUM tudziesz innego stopu bo nie będzie sztywno zamontowane.
Zdjęcia przedstawiaja aluminium ale lepiej zróbcie to z metalu.
Śruby M6 cztery sztuki ( długość około 12-16 mm potrzebne do przykręcenia ceownika do miejsc montażowych w samochodzie)
Śruby M6 3-4 sztuki z nakrętkami samokontrującymi do przykręcenia płaskownika do ceownika.
Śruby M8 - 3 sztuki z nakrętkami samokontrującymi dł.20 -25 mm , oraz jedną dłuższą tak z ( nie pamiętam dokładnie ale coś koło 40-60 mm zawsze można później ją przyciąć )
Śruba M8 do przykręcenia podłokietnika do mocowania około dł. 20-30 mm
No i zaczynamy
Demontujemy tunel środkowy by było łatwiej i do dzieła
Musimy sobie dokładnie wymierzyć miejsce przy mocowaniu podłokietnika , zmierzyć odległość od śrub ( około 120 mm ).
Po zrobieniu pomiarków obcinamy ceownik , tak aby zmieścił się nam pomiędzy wykładziną.
Odznaczamy na nim gdzie mają być otwory pod śruby mocujące i nawiercamy w ceowniku otwory ( można je jeszcze troszkę rozpiłować żeby śruba łatwiej wchodziła ).
Przykręcamy ceownik do nadwozia.
Jak mamy już tak przygotowaną bazę możemy przyłożyć płaskownik ( oczywiście wcześniej uciąć na mniejszy kawałek ) i położyć na ceownikach po obydwu stronach linki od ręcznego.
Na płaskowniku położyć łapę ( mocowanie ) od podłokietnika , założyć cały tunel środkowy aby wiedzieć w którym miejscu ma być łapa i odmierzyć otwory mocujące łapę.
Po nawierceniu otworów rozpiłujmy je trochę żeby można było łatwiej ustawić podłokietnik, UWAGA: Dobrze wszystko wymierzcie aby nie robić tego dwa razy.
Na koniec trzeba jeszcze nawiercić otwory pod śruby aby przykręcić płaskownik do ceownika.
Jedna noga Łapy ( mocowania ) podłokietnika jest krótsza więc trzeba do płaskownika dorobić kilka podkładek , ja zrobiłem to z tego samego płaskownika ( u mnie były 4 lub 5 podkładek po 2 mm ).
I jak już mamy wszystkie otworki powiercone bierzemy się za przykręcanie.
Jak mamy przykręcone już płaskowniki to możemy zacząć przykręcać łapę ( mocowanie ) podłokietnika , zaczynamy od tej krótszej nogi , przykręcamy ( śrubą M8 – ta długa , musi być idealnie wymierzona bo nakrętka samokątrująca u mnie wypadła w ceowniku ).
Następnie przekręcamy całą łapę i przykręcamy dwie pozostałe śruby M8 te krótkie 20-30 mm od spodu przy płaskowniku dajemy nakrętkę samokontrującą.
Dokręcamy wszystko mocno i ŁAPA ( mocowanie ) gotowe
Teraz zakładamy tunel środkowy
Jeżeli nie mamy oryginalnej obudowy boków podłokietnika , to możemy wykorzystać do tego celu obudowy z golfa , oraz nasz mały schowek w którym wycinamy spód i można tak jak u mnie okleić go skórą , ( z mieszka gałki samochodowej ).
Zakładamy zmodyfikowany schowek i przykręcamy podłokietnik do łapy ( mocowania )
Następnie zakładamy obudowy podłokietnika
I GOTOWE
edit:
rozmowa na jego temat została w dziale Forum techniczne Podłokietnik od Golfa IV