Na wstępie szczerze powiem że jest to tylko i wyłącznie mój przepis na montaż , jest on niestety bardzo pracochłonny , być może ktoś znajdzie prostszą drogę niż ja obrałem.
Wszystkich wymiarów już niestety nie posiadam także musicie sobie sami wszystko pomierzyć ale to nie jest trudne i na pewno dacie sobie radę
Są dwie możliwości
1) to zakup oryginalnego mocowania , i obudowy podłokietnika
, poniżej podaje nr. części i rysunek.
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/108/3e2cc2ab60881f9cmed.jpg)
18- 5J0 864 279 - zaślepka do podłokietnika str. LEWA
19- 5J0 864 280 - zaślepka podłokietnika str. PRAWA
![Obrazek](http://images36.fotosik.pl/140/5328ea0913e83265.jpg)
06- 5J0 864 273 – uchwyt podłokietnika
2) Do drugiej możliwości potrzebujemy:
Nie będę pisał że potrzebujemy podłokietnika bo to chyba wiemy .
Łapa (mocowanie) od Golfa IV od wewnętrznej strony przy otworach na śruby ma takie dwa ząbki ( przy każdym z otworów po jednym ząbku ) , które najlepiej będzie obciąć żeby nam nie przeszkadzały ( zaznaczyłem je na czerwono już obcięte ) .
![Obrazek](http://images44.fotosik.pl/253/3574b27abc20dd8cmed.jpg)
Płaskownik o wymiarach szer.40mm gr. 2mm
Materiał ( metal) nie róbcie z ALUMINIUM tudziesz innego stopu bo nie będzie sztywno zamontowane.
Zdjęcia przedstawiają aluminium ale lepiej zróbcie to z metalu.
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/245/df0a167230fe4e24med.jpg)
Ceowonik 20x20x20 gr. 1,4 do 1,5 mm
Materiał ( metal) nie róbcie z ALUMINIUM tudziesz innego stopu bo nie będzie sztywno zamontowane.
Zdjęcia przedstawiaja aluminium ale lepiej zróbcie to z metalu.
![Obrazek](http://images36.fotosik.pl/137/426cd036edad9d84med.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/246/814057b740c3190dmed.jpg)
Śruby M6 cztery sztuki ( długość około 12-16 mm potrzebne do przykręcenia ceownika do miejsc montażowych w samochodzie)
Śruby M6 3-4 sztuki z nakrętkami samokontrującymi do przykręcenia płaskownika do ceownika.
Śruby M8 - 3 sztuki z nakrętkami samokontrującymi dł.20 -25 mm , oraz jedną dłuższą tak z ( nie pamiętam dokładnie ale coś koło 40-60 mm zawsze można później ją przyciąć )
Śruba M8 do przykręcenia podłokietnika do mocowania około dł. 20-30 mm
No i zaczynamy
Demontujemy tunel środkowy by było łatwiej i do dzieła
Musimy sobie dokładnie wymierzyć miejsce przy mocowaniu podłokietnika , zmierzyć odległość od śrub ( około 120 mm ).
Po zrobieniu pomiarków obcinamy ceownik , tak aby zmieścił się nam pomiędzy wykładziną.
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/244/b1fd5a767a3d8360med.jpg)
Odznaczamy na nim gdzie mają być otwory pod śruby mocujące i nawiercamy w ceowniku otwory ( można je jeszcze troszkę rozpiłować żeby śruba łatwiej wchodziła ).
Przykręcamy ceownik do nadwozia.
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/248/a66f57634efa8924med.jpg)
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/103/e21b5ba37d327414med.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/244/2c45bf76e7f8fbffmed.jpg)
Jak mamy już tak przygotowaną bazę możemy przyłożyć płaskownik ( oczywiście wcześniej uciąć na mniejszy kawałek ) i położyć na ceownikach po obydwu stronach linki od ręcznego.
Na płaskowniku położyć łapę ( mocowanie ) od podłokietnika , założyć cały tunel środkowy aby wiedzieć w którym miejscu ma być łapa i odmierzyć otwory mocujące łapę.
Po nawierceniu otworów rozpiłujmy je trochę żeby można było łatwiej ustawić podłokietnik, UWAGA: Dobrze wszystko wymierzcie aby nie robić tego dwa razy.
Na koniec trzeba jeszcze nawiercić otwory pod śruby aby przykręcić płaskownik do ceownika.
Jedna noga Łapy ( mocowania ) podłokietnika jest krótsza więc trzeba do płaskownika dorobić kilka podkładek , ja zrobiłem to z tego samego płaskownika ( u mnie były 4 lub 5 podkładek po 2 mm ).
I jak już mamy wszystkie otworki powiercone bierzemy się za przykręcanie.
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/248/a3a1529c737f1343med.jpg)
![Obrazek](http://images36.fotosik.pl/135/af690504b1734fd9med.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/244/2c45bf76e7f8fbffmed.jpg)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/248/8be1033dde11a84amed.jpg)
![Obrazek](http://images36.fotosik.pl/135/562e737dea91ce99med.jpg)
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/248/931df0ccfff302dfmed.jpg)
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/244/d4200cfda3be8454med.jpg)
Jak mamy przykręcone już płaskowniki to możemy zacząć przykręcać łapę ( mocowanie ) podłokietnika , zaczynamy od tej krótszej nogi , przykręcamy ( śrubą M8 – ta długa , musi być idealnie wymierzona bo nakrętka samokątrująca u mnie wypadła w ceowniku ).
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/103/58fd1ac6c4e78a0fmed.jpg)
Następnie przekręcamy całą łapę i przykręcamy dwie pozostałe śruby M8 te krótkie 20-30 mm od spodu przy płaskowniku dajemy nakrętkę samokontrującą.
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/244/5adf4e45128fa73dmed.jpg)
Dokręcamy wszystko mocno i ŁAPA ( mocowanie ) gotowe
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/248/95500ab8909193e7med.jpg)
![Obrazek](http://images44.fotosik.pl/248/d37db7a3f51baa14med.jpg)
![Obrazek](http://images48.fotosik.pl/248/822ecae8950a5234med.jpg)
Teraz zakładamy tunel środkowy
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/103/c50e606b20d87ff8med.jpg)
Jeżeli nie mamy oryginalnej obudowy boków podłokietnika , to możemy wykorzystać do tego celu obudowy z golfa , oraz nasz mały schowek w którym wycinamy spód i można tak jak u mnie okleić go skórą , ( z mieszka gałki samochodowej ).
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/244/9ea3f4a87d4852eemed.jpg)
Zakładamy zmodyfikowany schowek i przykręcamy podłokietnik do łapy ( mocowania )
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/249/4e547d59bc0189cbmed.jpg)
Następnie zakładamy obudowy podłokietnika
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/248/eddacf7444007a73med.jpg)
I GOTOWE
![Obrazek](http://images42.fotosik.pl/160/b330fb1ad5a68b15med.jpg)
![Obrazek](http://images44.fotosik.pl/248/136bfc34362092d9med.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/247/2f0585ca8e24f1b9med.jpg)
edit:
rozmowa na jego temat została w dziale Forum techniczne Podłokietnik od Golfa IV