W zeszłym roku naprawiałem mechanizm recyrkulacji powietrza i myślałem, że to koniec tego typu stresów, ALE nic z tego . Zaczęło się od typowych objawów: waliło albo tylko zimne albo tylko gorące powietrze do tego zestaw "obowiązkowy" błędów 1271 i 1317- ten ostatni nie dawał się usunąć i w dodatku powodował zakłócenia w komunikacji ze sterownikiem liczników oraz ponadto pamięć sterownika licznika zapisywała mnóstwo błędów (które były bez sensu). Zgodnie z zaleceniami na www.wiki.ross-tech jedynym lekarstwem, dla opisanej powyżej sytuacji, jest usunięcie awarii regulacji temperatury (v68). Wiec do dzieła oto opis nieco różniący się od wcześniej stworzonych przez kolegów wa_ja i
Piter!!!.
Oto przepis na sukces
1. Demontaż radia fabrycznego - najpierw odłączamy aku i gałka regulacji na zimne
powietrze- nie trzeba szarpać się za nowymi wyjmakami do radia fabrycznego z
serwisu można łatwo dorobić z blachy 1mm ( oryginalny wyjmak to T30005)
następnie odpinamy kostki i antenę.
2. Lewa konsola z wyłącznikiem świateł (6 wkrętów + wyłącznik)
..odpinamy gniazdo diagnostyczne i rurę klimy schowka na napoje..
3. Prawy schowek - 6 wkrętów + odpięcie oświetlenia schowka i rury klimy.
4. Usuwamy tunel środkowy (odłączyć gniazdo zapalniczki) i siedzenie kierowcy.
5. Konsola środkowa: 9 wkrętów - nie należy zapomnieć o wkręcie w głębi konsoli i 2
przykręconych od spodu do sterownika nawiewów.
6. Odkręcmy zegary - 2 wkręty i 2 wtyczki
Żeby łatwiej wyjąć zegary odkręciłem konsolę nad kierownicą..
i wyjąłem budziki..
7. Demontujemy moduł komfortu oraz lewy nawiew na nogi (jeden wkręt).
8. Demontujemy wspornik lewy (podrapałem się jak ...)
..odpinamy kable od wspornika (w trzech miejscach: w dwóch widocznych na zdjęciu poniżej
i w jednym trochę wyżej pod deską)
Odkręcamy nieszczęsne śruby (4szt) i wkręty (4szt):
Dwie śruby tu:
Wkręty:
1 szt.
2 szt.
1 szt. (ten nie odkręcony)
Dwie - dolna wspornika deski i góra (ta przy budzikach):
9. Jak wytaszczymy wspornik to nastawnik temperatury mamy jak na dłoni:
..odpinamy wtyczkę i rozpinamy zaczepy kabli. Odpinamy zaczep nastawnika - z prawej
strony..
i mamy go na stole.
10. Demontaż i regeneracja potencjometru (niebieski):
Naprawę przeprowadziłem za pomocą Kontakt PR.- 100% sukcesu. Uwaga po zapodaniu
preparatu należy pokręcić potencjometrem i odczekać parę minut (w tym czasie są
rozkładane tlenki i siarczki), a następnie powtórzyć operację i dokonać pomiaru (zakres
0-4,8 kΩ).
11. Nastawnik temperatury składamy do kupy pamiętając o skrajnym położeniu zębatki - dla
zimnego powietrza jak na foto:
Białym markerem cechujemy dwa "niepełne" zęby na kole nastawnika.
12. Montaż nastawnika:
Zębatkę przy nagrzewnicy ustawiamy w dolnym skrajnym położeniu i także zaznaczamy
niepełne zęby markerem. Zakładamy na zaczepy zespół nastawnika temperatury
starając się aby zaznaczone wcześniej miejsca markerem zazębiły się..
..(jeśli się nie uda to demontujemy nastawnik i powtarzamy do skutku). Następnie moje
czynności są inne niż u kolegów wcześniej: nie robiłem zwary na kostce, by sprawdzić
działanie. Zgodnie z serwisówką jeśli sprawny jest potencjometr i poprawnie
zamontowany nastawnik na zębatkach - wystarczy podłączyć zasilanie i koniecznie
przeprowadzić nastawy podstawowe (adres 08 klima, nastawy gr01).
Po przeprowadzeniu nastaw - wynik 0-0.
- wszystko gra.13. Montaż wszystkich elementów w odwrotnej kolejności
Po złożeniu wszystkiego do kupy wykonałem jazdę próbną, zagrzałem silnik podpiąłem vaga - NIC, żadnych błędów i bolączek jakie wymieniłem na początku. Wszystko OK! Podrawiam mar04