Teraz jest 27.04.2024, 22:05



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
[F1] Naprawa regulacji temperatury 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Naprawa regulacji temperatury
mar04 napisał(a):
W zeszłym roku naprawiałem mechanizm recyrkulacji powietrza i myślałem, że to koniec tego typu stresów, ALE nic z tego . Zaczęło się od typowych objawów: waliło albo tylko zimne albo tylko gorące powietrze do tego zestaw "obowiązkowy" błędów 1271 i 1317- ten ostatni nie dawał się usunąć i w dodatku powodował zakłócenia w komunikacji ze sterownikiem liczników oraz ponadto pamięć sterownika licznika zapisywała mnóstwo błędów (które były bez sensu). Zgodnie z zaleceniami na www.wiki.ross-tech jedynym lekarstwem, dla opisanej powyżej sytuacji, jest usunięcie awarii regulacji temperatury (v68). Wiec do dzieła oto opis nieco różniący się od wcześniej stworzonych przez kolegów wa_ja i Piter!!!.

Oto przepis na sukces :mrgreen:

1. Demontaż radia fabrycznego - najpierw odłączamy aku i gałka regulacji na zimne
powietrze- nie trzeba szarpać się za nowymi wyjmakami do radia fabrycznego z
serwisu można łatwo dorobić z blachy 1mm ( oryginalny wyjmak to T30005)
następnie odpinamy kostki i antenę.
Obrazek
Obrazek

2. Lewa konsola z wyłącznikiem świateł (6 wkrętów + wyłącznik)
Obrazek

..odpinamy gniazdo diagnostyczne i rurę klimy schowka na napoje..
Obrazek

3. Prawy schowek - 6 wkrętów + odpięcie oświetlenia schowka i rury klimy.
Obrazek

4. Usuwamy tunel środkowy (odłączyć gniazdo zapalniczki) i siedzenie kierowcy.

5. Konsola środkowa: 9 wkrętów - nie należy zapomnieć o wkręcie w głębi konsoli i 2
przykręconych od spodu do sterownika nawiewów.
Obrazek
Obrazek

6. Odkręcmy zegary - 2 wkręty i 2 wtyczki
Żeby łatwiej wyjąć zegary odkręciłem konsolę nad kierownicą..
Obrazek

i wyjąłem budziki..
Obrazek
Obrazek

7. Demontujemy moduł komfortu oraz lewy nawiew na nogi (jeden wkręt).
Obrazek

8. Demontujemy wspornik lewy (podrapałem się jak ...)
..odpinamy kable od wspornika (w trzech miejscach: w dwóch widocznych na zdjęciu poniżej
i w jednym trochę wyżej pod deską)
Obrazek

Odkręcamy nieszczęsne śruby (4szt) i wkręty (4szt):
Dwie śruby tu:
Obrazek

Wkręty:
1 szt.
Obrazek
2 szt.
Obrazek
1 szt. (ten nie odkręcony)
Obrazek

Dwie - dolna wspornika deski i góra (ta przy budzikach):
Obrazek

9. Jak wytaszczymy wspornik to nastawnik temperatury mamy jak na dłoni:
Obrazek

..odpinamy wtyczkę i rozpinamy zaczepy kabli. Odpinamy zaczep nastawnika - z prawej
strony..
Obrazek
i mamy go na stole.

10. Demontaż i regeneracja potencjometru (niebieski):
Obrazek
Obrazek

Naprawę przeprowadziłem za pomocą Kontakt PR.- 100% sukcesu. Uwaga po zapodaniu
preparatu należy pokręcić potencjometrem i odczekać parę minut (w tym czasie są
rozkładane tlenki i siarczki), a następnie powtórzyć operację i dokonać pomiaru (zakres
0-4,8 kΩ).

11. Nastawnik temperatury składamy do kupy pamiętając o skrajnym położeniu zębatki - dla
zimnego powietrza jak na foto:
Obrazek

Białym markerem cechujemy dwa "niepełne" zęby na kole nastawnika.

12. Montaż nastawnika:
Zębatkę przy nagrzewnicy ustawiamy w dolnym skrajnym położeniu i także zaznaczamy
niepełne zęby markerem. Zakładamy na zaczepy zespół nastawnika temperatury
starając się aby zaznaczone wcześniej miejsca markerem zazębiły się..
Obrazek

..(jeśli się nie uda to demontujemy nastawnik i powtarzamy do skutku). Następnie moje
czynności są inne niż u kolegów wcześniej: nie robiłem zwary na kostce, by sprawdzić
działanie. Zgodnie z serwisówką jeśli sprawny jest potencjometr i poprawnie
zamontowany nastawnik na zębatkach - wystarczy podłączyć zasilanie i koniecznie
przeprowadzić nastawy podstawowe (adres 08 klima, nastawy gr01).
Po przeprowadzeniu nastaw - wynik 0-0.
- wszystko gra.

13. Montaż wszystkich elementów w odwrotnej kolejności :crazy:

Po złożeniu wszystkiego do kupy wykonałem jazdę próbną, zagrzałem silnik podpiąłem vaga - NIC, żadnych błędów i bolączek jakie wymieniłem na początku. Wszystko OK! Podrawiam mar04


sebasuperb napisał(a):
słowa podziękowania kierujemy do kolegów mar04, wa_ja i Piter!!! za chęć dzielenia się pomocą z innymi i za wkład w powstały manual :good:



Jeśli będą jakieś niejasności, pytania to ZAPRASZAMY TUTAJ! :!:

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


Niżej 2 podpisani użytkownicy dziękują sebasuperb za ten post:
Gość, saras
11.01.2010, 12:42
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL