Demontaż kierownicy w fabii po FL
Wymieniłem zwykłą kierownicę na obszytą skórą. Oto relacja z operacji wymiany.
Najpierw narzędzia. Potrzebny jest niewielki śrubokręt płaski do demontażu poduszki, klucz XZN (nazwy są różne) rozmiar 12 do odkręcenia kierownicy, klucz 10 do odkręcenia klemy ujemnej z akumulatora.
Zacząłem od wyjęcia bezpiecznika od klaksonu aby podczas zdejmowania poduszki się nie załączył. Drugi żółty od góry.
Z tyłu kierownicy są dwa prostokątne otwory. Jak ktoś juz pisał są na godzinie 9-tej i 15-tej.
Ustawiłem kierownicę otworem u góry i odczepiłem śrubokrętem pierwszy zaczep. Następnie odwróciłem kierownicę tak aby drugi otwór był w górnym położeniu i odpiąłem drugi zaczep. Robiłem to na odpalonym silniku, żeby łatwiej było kęcić kierownicą.
Po wyłączeniu silnika wyjąłem kluczyk ze stacyjki w celu zablokowania kierownicy. Łatwiej odkrecić śrubę mocującą kierownicę i przykręcić ją po wymianie.
Zdjąłem klemę z aku. Odczekałem ok. 10 min. i odłączyłem poduszkę.
Odkręciłem kierownicę. Nie była mocno przykręcona. Ze zdjęciem nie było żadnych kłopotów ani z założeniem nowej.
Kierownica ma przy otworze cechę (nacięcie), która pomaga w ustawieniu jej na drążku kierowniczym (chyba dobrze napisałem).
Markerem zaznaczyłem sobie gdzie było nacięcie poprzedniej kierownicy.
Podłączyłem airbag i zamontowałem go na kierownicy.
Cała operacja trwała ok. 30 min.
Efekt końcowy jest taki:
[ Komentarz dodany przez: kros: 2009-09-21, 18:49 ]komentarze
tutaj