[F1] Wymiana paska wielorowkowego alternatora
Witam,
Wymiana paska wielorowkowego to czynność którą każda osoba może wykonać samodzielnie. Potrzebne do tego celu będą klucze:
- 2x klucz 13
- 2x klucz 16
oraz pasek wielorowkowy. Trzeba jednak pamiętać aby dobierać części do konkretnego modelu auta, jego wyposażenia oraz wersji silnika. Ja zakupiłem taki oto pasek do mojej Skody Fabia Kombi 1.4MPi 8V AME
BOSCH1 987 946 084 Pasek klinowy wielorowkowy
Numer EAN 3165143344453
Numery użytkowe 5 PK 1219, 5PK1219
do roku prod. 05/2003
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez klimatyzacji
Długosć [mm] 1219
Ilożć żeber 5
Cena 47zł
Średni koszt wymiany paska w warsztacie to 30-50zł.
Zdjęcie przedstawiające alternator w Fabii. Zaznaczone miejsca to mocowania.
Na czerwono oznaczyłem miejsce gdzie są śruby 16, natomiast na zielono to 13.
Pierwsza czynność to spamiętanie jak jest założony stary pasek. Następnie luzujemy te śruby które zaznaczyłem. Jest jeszcze jedna śruba też numer 13, znajduje się ona na końcu łączenia ze śrubą oznaczoną na zielono, trzyma jakby alternator od góry. Kiedy wszystkie śruby są już lekko odkręcone można przystąpić do zmiany paska. Trzeba pamiętać o poprawnym ułożeniu paska na rolkach prowadzących (to te z wyżłobieniami). Po założeniu nowego napinamy pasek tak aby pomiędzy dwoma górnymi kółkami po środku luz wynosił 10-15mm.
Pozdrawiam Damian
edit:
rozmowa na jego temat została w dziale Forum techniczne Wymiana paska napędzającego alternator,pompe wodną,klimę itp