[F2] Zmiana podświetlenia wyłącznika asr i ogrzewania tylnej
opis jest wspólny z racji podobieństw obu włączników - jedyna różnica między nimi polega na obecności we wł. ogrzewania drugiej (pomarańczowej) diody, której i tak nie ruszamy.
materiały
- diody led smd w wybranym kolorze: łącznie 2 szt. na 2 włączniki
podobnie jak w odc. o regulatorze wysokości świateł, diody podświetlające płytki czołowe to 0805, zamiast nich użyłem 1206, lekko podlutowując pola lutownicze pod spodem diody.
narzędzia
- płaskownik do podważania plastików lub płaski wkrętak 5-7mm
- kostka do gitary lub b. płaski wkrętak
- wkrętaki torx
- pinceta
- reszta jak przy liczniku
demontaż
1. zdejmujemy maskownice po obu stronach płyty czołowej regulacji nawiewów podważając je płaskownikiem od spodu i od zewnątrz.
2. zdejmujemy płytę czołową regulacji nawiewów podważając ją płaskownikiem od spodu i od góry
3. podważamy delikatnie lewy i prawy zatrzask włącznika
4. wyciągamy z deski włącznik
5. to samo z drugim włącznikiem
6. zamykamy auto i idziemy modować.
mod
7. odpinamy płytkę czołową włącznika podważając ją lekko wąskim i płaskim wkrętakiem 4 rogach
8. wewnątrz mamy biały klawisz zablokowany na dwóch zatrzaskach w bokach czarnej obudowy. trzeba po obu stronach podważyć lekko obudowę odchylając ją od klawisza - nie jest to łatwe, ale cierpliwość pozwoli nie zdemolować od razu całości
9. po wyjęciu klawisza widać szarą gumkę stanowiącą zawieszenie klawisza, przez którą już widać diody - do wyjęcia gumki używamy pincety
10. po wyjęciu gumki widać już całą płytkę, niestety jeszcze przytrzymywaną przez dwa zatrzaski (oznaczone na żółto) - kolejna próba naszej cierpliwości i wyczucia
. najlepiej podważać zatrzaski na zmianę jednocześnie przyciskając od spodu włącznika (od strony kostki styków).
11. podmieniamy tę mniejszą diodę
montaż
14. składamy włącznik (p. 10 do 7 )
18. instalujemy go w aucie
20. delektujemy się zmodowanym podświetleniem