Teraz jest 27.04.2024, 21:16



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
[F1] [Manual] Sposób naprawy regulacji temperatury 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post [F1] [Manual] Sposób naprawy regulacji temperatury
Witam

W zasadzie nie jest to skomplikowane, ale trzeba miec duzo cierpliwosci, mi cala operacja zajeła jakies 6 godz. strasznie sie przy tym namordowałem, teraz wiem dlaczego w serwisie wołaja za to tyle kasy.

u mnie objawy były takie że nie reagował na pokretło regulacji temp. lub robił to po kilku, kilkunastu minutach i wiało tylko gorace lub zimne powietrze. I nie pomagają tu żadne nastawy początkowe itp. Wina leży w mechanizmie reg. położenia klapki od zimnego/ciepłego powietrza.

Żeby dobrac się do tego mechanizmu, który znajduję się po stronie kierowcy trzeba wymontowac całą dolną częśc deski rożdzielczej(po stronie kierowcy, pasażera, i częśc srodkową, wszystko na klucz torx.)
Następnie demontuje się moduł komfortu po stronie kierowcy, następnie odkręcasz aluminiowy wspornik po stronie kierowcy który wspiera się od podłogi do górnej częsci pulpitu(należy odkecic licznik żeby dostac sie do śruby z kluczem 10) po rozkręceniu tego wszystkiego masz dostęp do mechanizmu reg. temp. Jest on identyczny jak mechanizm obiegu wew.(różni się jedynie jedną zębatką która przekazuje napęd albo do otwierania obiegu wew. albo do reg, temp. wygląda to tak(jak było opisane o naprawie obiegu wew. w dziale sam naprawiam:

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... wn%EAtrzny

W tym wszystkim chodzi o ten niebieski element(regulowny potencjometr który informuje komputer o położeniu klapki), to on on jest wszystkiemu winien. Po długim czasie użytkowania wycierają się w nim ścieżki przez co zaczyna się zacinac w tych miejscach w których są ubytki tej ścieżki, ewentualne drgania auta lub wpadnięcie w dziure powoduje delikatne ruchy tego elemetu i gdy załapie zdrową ścieżke to się przestawia w krańcowe położenie.(gdy miałem to na wierzchu kręciłem regulacją temperatury i właśnie po kołach zębatych widac że się zacinał w kilku położeniach, wystarczyło dosłownie delikatnie go pchnąc i kręcił dalej, po podłączeniu go do omomierza ewidentnie widac było przerwy w ścieżkach podczas kręcenia nim)
Naprawa polega na zreperowaniu tego niebieskiego potencjometru, lub jego wymiana. Ja wymieniłem ten niebieski potencjometr z potencjometrem od obiegu wew., obydwa mają tą samą rezystancje od 0 do 5 kΩ(Zaznaczam że obieg wew. maiłem sprawny) Po zamianie tycz elemetów minął już jakiś miesiąc i działa bez zarzutu. Na dzień dzisiejszy dałem znajomemu elektrykowi ten zepsuty potencjometr, mówił że go rozbierze i wstawi tam nowy potencjometr o tym samym zakresie, za przysłowiowe piwo. Jak go będę miał dam znac czy się powiodło.

Całośc ogólnie nie jest trudna do wykonania ale na 2 dzień czułem się jak połamany,a ręce podrapane jak mnie jakaś dzika kocica dopadła..hehe

Pozdrawiam


edit by kros:
rozmowa na ten temat tutaj


Dodane przez wa_ja Zima za pasem. Zachęcony przez „Piter!!!” (a jeszcze bardziej ceną w ASO) zabrałem się za od dawna odkładaną naprawę układu regulacji temperatury. Opis czynności „Piter!!!” jest dostateczny. Jak powszechnie wiadomo diabeł siedzi w szczegółach dlatego dorzucę nieco bardziej szczegółowy opis.

Ogólny opis czynności naprawczych, naprawa dotyczy wersji z klimatyzacją.

1.Ustawienie pokrętła regulacyjnego „zimno” (wył), recyrkulacja i dmuchawa wyłączone.
2.Odłączenie akumulatora.
3.Odkręcenie konsoli kanału środkowego, wkręty w popielniczkach i nakładka pod dźwignią na wcisk, demontaż tylko przedniego kołnierza (wyrwać).
4.Demontaż konsoli środkowej, schowka prawego i lewej konsoli z wyłącznikiem świateł.
5.Demontaż liczników (koniecznie, czas ok 30 sek.), uwaga na wypusty w górnej części obudowy, do demontażu należy lekko unieść daszek na godz. 10-tej i 14-tej
6.Demontaż i wyjęcie fotela kierowcy – 4 śruby (czas ok. 5 min.), znacznie ułatwia dalsze prace po str. lewej.
7.Podeprzeć obudowę rozdzielacza powietrza przed usunięciem lewego wspornika.
8.Zdemontować część zewnętrzną dmuchawy, ułatwi demontaż a szczególnie ponowne złożenie napędu klap.
9.Demontaż napędu klap recyrkulacji (prawy): wtyczka, dwa wkręty, górne zatrzaski, zaznaczenie położenia zębatek.
10.Demontaż nawiewnika na nogi str. lewa.
11.Wyjęcie i odłączenie modułu komfortu przed demontażem jego uchwytu. Uchwyt wysuwa się do góry lecz jest to niemal niemożliwe bez jego uszkodzenia. Nowy w ASO 17 zł.
12.Demontaż wspornika lewego 3 wkręty i 3 śruby.
13.Demontaż napędu klapy mieszania (lewy): wtyczka, zatrzask z jego prawej strony, zaznaczenie położenia zębatek.
14.Naprawa serwomotorów (http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=5236), sprawdzenie ich działania.
15.Montaż napędu recyrkulacji (prawy):
- przestawić w położenie “recyrkulacja” klapy oraz zębatkę napędową (rozłączyć ślimak lub zasilić prowizorycznie serwomotor ) ułatwi to synchronizację zębatek.
- zaczepić tylko górne zatrzaski obudowy,
- pierwszy ząb zębatki napędowej musi wejść między pierwszy i drugi ząb zębatki górnej
- zgrać wypust ze szczerbą zębatek dolnej przekładni
- docisnąć i przykręcić obudowę napędu.
16.Odłączyć wtyczkę T18c (lewa) od modułu regulacji temperatury, zmierzyć opory silniczków, potencjometrów i czujników temperatury tu podłączonych (uprzednio podłączyć wtyczki serwonapędów).
17.Sprawdzić działanie napędu podłączając prowizorycznie zasilanie - styki 15 i 18. po sprawdzeniu ustawić klapę w położeniu „powietrze świeże”.
18.Montaż napędu mieszania (lewy):
- położenie klapy „zimno”
- obudowę napędu obsadzić w gniazdach z jego lewej strony
- zgrać szczerbę z wypustem dociskając w dół zębatkę klapy
- zatrzasnąć prawe mocowanie obudowy napędu.
19.Sprawdzić działanie napędu j. w. podłączając zasilanie do styków 13 i 16. Pozostawić w stanie wyjściowym “zimno”
20.Montaż pozostałych elementów w odwrotnej kolejności.
21.Po zmontowaniu układ pracuje prawidłowo nie wymagając podłączania VAG-u

Mam nadzieję, że opis przyda się podobnym do mnie mniej wprawnym amatorom napraw we własnym zakresie. Żałuję tylko, że tego wszystkiego nie wiedziałem wcześniej... a może i dobrze.
wa_ja
Fotki dotyczące tego opisu można zobaczyć
pod tym adresem


Ostatnio edytowano 29.09.2009, 17:10 przez Piter!!!, łącznie edytowano 3 razy



Niżej 2 podpisani użytkownicy dziękują Piter!!! za ten post:
norman1987, saras
10.01.2009, 12:37
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL