Pamiętaj: Zanim zaczniesz prace przy elektryce swojego auta zdejmij ujemną klemę z akumulatora.Temat: Jak wyciągnąć panel sterujący nawiewem.
Potrzebny nam będzie:
-torx
-mały srubokret krzyżakowy
-płaski śrubokręt
-kombinerko/szczypce
-sprzet do lutowania i diody
Zaczynamy od odkręcenia schowka od dołu:
Od środka:
Następnie płaskim śrubokrętem odpychamy boczną zaślepkę i schowek spada nam na kolana (niektórzy mogą mieć podświetlany schowek, więc uwaga na kabelki)
Zabieramy się do zdjęcia plastikowego elementu nawiewu (jest na wcisk) wystarczy pociągnąć go od dołu, a wyskoczy z zatrzasków:
Potem wyciągamy radio i półkę:
(na zdjęciu jak widać listewki po bokach kieszeni radia i półki jeszcze są)
Oraz wydłubujemy plastikowe listewki po bokach i nad radiem.
Schodzimy do parteru i odkręcamy 4 torxy pod panelem (2 trzymają panel pozostałe 2 trzymają środkowy kokpit):
Teraz możemy wcisnąć panel do środka odblokowując zaczepy po rogach.
Wydłubujemy przycisk od ogrzewania szyby tylnej (dla ułatwienia boczną zaślepkę wyciągnąłem i wtedy palcami wypchnąłem przycisk ogrzewania) w bogatych wersjach będą przyciski od ogrzewania foteli i ASR więc tak samo trzeba je odłączyć:
Teraz zabieramy się za odkręcanie torxów:
(przy dzwigni wycieraczek - nalezy zdjać plastikową "półkę" nad kierownicą poprzez wysunięcie jej ciągnąc do siebie)
Kolejne śruby są dookoła dziury po radiu i wśrodku tej dziury (bezpośrednio za radiem)
I po prawej stronie sruby, które odkryły się po zdjęciu schowka pasażera:
i staramy się zdjąć środkową część deski rozdzielczej:
Odłączamy 2 kostki (przy AC są chyba, 3 ale to nie ma znaczenia) i 2 linki
mamy panel w rączkach, teraz dookoła odchylamy zatrzaski aby rozebrać panel:
Następnie odkręcamy 1 śrubkę na krzyżaka z przodu panelu (obok przycisku obiegu wewnętrznego po lewej jego stronie)
i 2 od tyłu, kolejną rzeczą jest zdjęcie środkowego pokrętła (może się rozpaść w palcach ale nic się nie zepsuje)
Kolejna sprawa to wypiąć z zatrzasków kwadratowy czarny plastik od siły nawiewu (pod nim jest ostatnia śrubka)
i mamy płytkę:
przy składaniu potencjometra od siły nawiewu należy uważać na małe metalowe wypustki które trzeba rozszerzyć podczas nakładania na bolec i zwrócić uwagę że element z pokrętłem pasuje tylko w jedej pozycji (przyjrzyj się jak złożony jest środkowe pokrętło zanim je rozłożysz). Przy składaniu i podłączaniu linek ustaw na panelu skrajną temperaturę i nawiew na szybę a następnie przekręć linkę od temp w tą samą pozycję i na włączonym silniku włącz dmuchawę żeby znaleźć moment kiedy dmuchawa wieje również na szybę inaczej możesz pokręcić kierunki nawiewu.
Takimi kolorami świecą diody w każdej fabi teraz wymieniamy sobie na taki kolor, na jaki chcemy:
po podmianie diód efekt jest taki:
...i w ten sposób w końcu po 2 latach wnętrze zostało przerobione w 100% red on white.
PS
podziękowania dla ArielaCPU za lutowanie diód
edit:
rozmowa na jego temat została w dziale Forum technicznePanel sterowania nawiewu