Teraz jest 23.01.2020, 13:10



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
[F2] Montaż podgrzewanych foteli Fabia F2 po FL 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.11.2015, 11:08
Lokalizacja: Łódź
Posty: 76
Podziękował: 2
Pomógł: 27

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL HB
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post Montaż podgrzewanych foteli Fabia F2 po FL
Hejka załoga FCPL :)

Szukając licznika do mojej Fabki przypadkowo trafiłem do gościa co miał komplet foteli z Monte Carlo czy innej fajnej wersji. Co prawda fotel kierowcy miał połamany stelaż i w cenę nie były wliczone poduszki ale za te marne grosze co gość chciał to się zdecydowałem :)

Potem to już tylko dokupiłem parę wtyczek, przełączniczków, wyprałem kupione fotele i kanapy, przełożyłem stelaż ze swojego fotela kierowcy, połączyłem parę drucików i już jest miłe grzanko :)

Co prawda nie miałem czasu na jakieś foto-story ale co mam to wrzucam, resztę dopisałem i jest manual dla potomnych.

Przeróbka dotyczy dodania grzanych foteli do Fabii 2 FL.


Potrzebujesz:
1. Fotele albo maty
2. Sterowniki grzania - włączniki - 2 sztuki - nr części 1J0 963 563
3. Kostki do sterowników 2 sztuki, nr części 8N0 971 636
4. Piny do kostek sterowników, 10 sztuk, nr części 000 979 114 E
5. Kostki do wiązek pod fotelami, 2 sztuki, nr części 1J0 972 722
6. Piny do wtyczek 1J0 972 722, 8 sztuk, nr części 000 979 021 E
7. Przekaźniki z gniazdami 2 sztuki
8. trochę kabelków 0,5mm2, 1,0mm2, lutownica, cyna, klucze


1. Oryginalnie miałem fotele bez trzymania bocznego w kolorze szarym.

Obrazek


2. Jak się trafiły grzane sportowe fotele z resztą tapicerki w kolorze czerwonym to się długo nie zastanawiałem :)
Trzeba było je wyprać i jeden stelaż przełożyć ale to już drobiazg...

Obrazek


3. Kupiłem nowe włączniki w jakiejś firmie importującej z Czech, mniej więcej za 50% ceny z ASO.

Obrazek


4. Do tego dwie wtyczki już w ASO.

Obrazek


5. Tak wyglądają pasujące piny na kabelki 1.0mm2.

Obrazek


6. A tak na 2.5mm2.

Obrazek


7. Myślałem, że w wtyczki wchodzą jakieś bardziej standardowe piny i przy przeróbce się nie przygotowałem, żadne piny z wiązek od Octavii czy Tourana nie pasowały, że wszystko się działo wieczorem i dodatkowo zadzwoniłem po cenę tych pinów do ASO :shock: to koniec końców zastosowałem zwykłe wsuwki jak do przekaźnika, jak na razie działa 8)

Obrazek


8. Do tego wtyczki do podłączenia wiązek z foteli.

Obrazek

Obrazek


9. Piny do tych wtyków standardowe.

Obrazek


10. Ponieważ fotel kierowcy miał złamany stelaż to troszkę z matami się pogimnastykowałem, są dość dziwnie mocowane, przynajmniej w stosunku do Tourana czy Golfa 5, ale szczypcorki i okulary na nos i dałem radę :)

Obrazek


11. Wykręcamy fotele, po 4 śruby na fotel, klucz o ile pamiętam Spline M10.

Obrazek


12. Wyciągamy mieszek lewarka biegów, wykręcamy 3 wkręty torx trzymające tunel.

Obrazek


13. Strzałki pokazują 3 wkręty tunelu. Zdejmujemy osłonę dźwigni ręcznego. Pod spodem osłony trzeba zwolnić plastikowy zaczep.

Obrazek


14. Ściągamy tunel do góry i tyłu, z przodu tunel trzyma się na rzepach. Wyciągamy plastikowe zaślepki właczników grzania foteli.

Obrazek


15. Z włącznika świateł pinu 1 kabel SW/RT wziąłem napięcie (75) na cewkę przekaźników. Z widocznej skrzynki po obsadzeniu pinu w gnieździe SB25 bierzemy zasilanie na nasze fotele. Bezpiecznik 20A.

Obrazek


16. Po odmierzeniu kabelków owijamy je "myszą" i przeciągamy jak nam wygodnie, ja to zrobiłem jak na zdjęciu.

Obrazek


17. Główną masę złapałem na nadwoziu obok sterownika poduszek, na tunelu pod układem wentylacji.

Obrazek


18. Zamiast oryginalnych przekaźników użyłem uniwersalnych, umieściłem je na tunelu pod układem wentylacji, w razie czego odginając lekko plastik osłaniający tunel jest do nich dostęp.

Obrazek


19. Opis połączeń dla kierowcy. Przekaźniki oznaczyłem numeracją dla oryginalnych przekaźników i dodałem oznaczenia połączeń jak dla uniwersalnych. Dlatego są podwójne oznaczenia.

Obrazek


20. Opis połączeń dla pasażera.
Obrazek


21. Sposób podłączenia przekaźnika kierowcy.
Obrazek


22. Sposób podłączenia przekaźnika pasażera.
Obrazek


Uwagi.

W instalacji podgrzewanych foteli w Fabii 2FL nie ma żadnych sterowników. Całością praktycznie sterujesz włącznikiem grzania foteli. W opcji "1" grzałki siedziska i oparcia są zasilone szeregowo i otrzymujemy 25% mocy maksymalnej grzania. W opcji "2" zmienia się zasilenie i układ grzania na równoległy co daje 100% mocy grzania.

Dlaczego tak to działa to najprościej wyjaśnić wzorem na rezystancję układu oporowego szeregowego i równoległego.

Szeregowy - Rc=R1+R2
Równoległy - Rc=R1*R2/R1+R2

Dla szeregowego uzyskujemy 4x większą rezystancję czyli 4x mniejszy prąd, a że moc to iloraz napięcia i prądu to właśnie tak to działa :)




Moje manuale:

FCPL - [F2] Manual - DRL LED ala jarry style AKA Hella Style
FCPL - [F2] Manual - montaż tempomatu Fabia 2 po FL Polo Ibiza itp. CCS
FCPL - [F2] Manual - montaż podgrzewanych foteli Fabia 2 po FL
TKP - inne moje manuale

edit:
rozmowa na jego temat została w dziale Forum techniczne [F2] Manual - montaż podgrzewanych foteli Fabia F2 po FL

_________________
pozdraVWiam, jarry

"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
Moje czerwone Fabiszcze
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1


11.11.2015, 01:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL