Teraz jest 19.04.2024, 19:39



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
[Manual] Naprawa podgrzewanych foteli 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post [Manual] Naprawa podgrzewanych foteli
Pamiętaj: Zanim zaczniesz prace przy elektryce swojego auta zdejmij ujemną klemę z akumulatora.

Nareszcie! Zrobiłem sobie porządek z siedzeniem.

Jak ktoś z Was ma w samochodzie podgrzewane fotele, to jest szansa, że zdarzy się taka sama usterka jak u mnie. Otóż z dwóch siedzeń jedno przestaje działać i to to u kierowcy. Przyczyna jest prosta - na fotelu kierowcy siada się najczęściej. Oto kolejność wykonywania działań w takim przypadku:

1. Sprawdzić wyłącznik niesprawnego siedzenia. Z Kokpitu wychodzi po podważeniu płaskim śrubokrętem. Jak się go rozbierze, to należy sprawdzić go omomierzem. Sprawdzić trzeba rezystor potencjometryczny między masą (ścieżka najgrubsza na płyce) i środkową nóżką. Przy zmianie położenia regulatora rezystancja powinna się zmieniać. Poza tym można sprawdzić napięcia woltomierzem, gdy włącznik jest podłączony. Między masą i jednąz nóżek będzie ok 12 V DC, a na kolejnych 2 nóżkach po ok 2 V DC na polaryzację LEDów.


2. Jeśli włącznik dobry, dkręcić oba siedzenia i wyjąć je z samochodu. Potem warto zamienić je miejscami i zobaczyć czy na przykład dobry fotel pasażera grzeje u kierowcy.

3. Wybieramy uszkodzony fotel. Przy rozłączaniu trzeba pamiętać, że sa pod spodem 2 lub 3 złącza. W siedzeniu prawym są dwa: żółte (airbag w siedzeniu) i zielone (ogrzewanie) i w siedzeniu kierowcy zółte (airbag), zielone (grzenie) i czerwone (kontrolka zapięcia pasa).

UWAGA! Gdy będziemy sprawdzać przy jednym siedzeniu odłączonym pojawi się błąd dużej rezystancji w obwodzie poduszki powietrznej. Będzie paliła się kontrolka. Trzeba ją usunąć w serwisie.

4. Trzeba rozebrać poszycie siedzenia. Schemat rozbiórki trzeba wziąć z granatowej książki Skoda Fabia z WKiŁ (strona 254). Książka jest do dupy. Brakuje w niej wielu szczegółów. Schematu nie zamieszczam. Jak komuś spiralka pierteges, to proszę dać znać i zamieszczę (o ile nie macie dostępu do tego jakże fachowego wydawnictwa). / ew. jest coś tutaj

5. Trzeba delikatnie rozginać spinki, bo potem ciężko je założyć i jak się top zrobi źle, to czeka powtórka. W przeciwnym wypadku poszycie fotela będzie wisiało jak piersi staruszki.

6. Całe ogrzewanie to cieniutki drut oporowy. Najczęściej się przepala i lokalizacja jest prosta. Poduszka w tym miejscu jest czarna. trzeba ją naciąć, drut polutować i potem miejsce nacięcia zakleić izolacją, żeby od ciepła nie popaliło obić i moszny kierującego.

7. Złożyć siedzenie i zamontować fotele.

8. Skasować błąd airbagu.

------------

Czas pracy dwóch osób: 4 godziny. Częstotliwość przeklinania granatowej książki: 1 na 2 minuty. Częstotliwość przeklinania fabryki samochodu: 1 na 10 minut. Trudność naprawy: średnia.

------------

Nie zycze nikomu, ale w razie kłopotów podam jakieś szczegóły. Wybaczcie brak fotostory.

__________
suplement by POW:
nr i oznaczenia klucza do odkręcenia prowadnic foteli:
Typ to XZN rozmiar M 10 (do śrub typu "spline").
dostępny tutaj


edit:
rozmowa na jego temat została w dziale Forum technicznePodgrzewany fotel


Ostatnio edytowano 29.11.2007, 09:08 przez pjaros, łącznie edytowano 5 razy



26.07.2006, 11:23
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL