Regeneracja tylnego zacisku hamulcowego- system Lucas
Regenerację przedstawię na przykładzie zacisku do tarczy 256mm, wszystko wygląda identycznie dla tarczy 232mm
Potrzebujemy:
- zestaw regeneracyjny, musimy znać średnicę tłoczka
- szczypce do segerów, są do kupienia, ale możemy zrobić samodzielnie
- smar do zacisków hamulcowych np ATE tudzież innej firmy, możemy składać także smarując uszczelnienia płynem hamulcowym
Zaciski i jarzma
Naciskając dźwignie ręcznego tłoczek wysunie się z korpusu
Wyciągamy osłonę przeciwpyłową i oring uszczelniający tłoczek- mamy taki widok
Tłoczki- u mnie różne bo zaciski "żenione" ale nie ma to znaczenia
Wewnątrz tłoczka jest seger (może być także sprężyna) którego wyciągamy szczypcami
Otrzymujemy takie elementy
Wymieniamy pierwszą uszczelkę pamiętając o nawilżeniu smarem
Składamy tłoczek w odwrotnej kolejności
Na dnie zacisku jest kolejny seger
Zanim go wyciągniemy odkręcamy z tylnej części zacisku ogranicznik i dzwignię od ręcznego, możemy od razu wyciągnąć uszczelnienie które jest pod dźwignia. Po demontażu segera i wyciągnięciu mechanizmu od ręcznego otrzymujemy takie elementy
Na dnie jest oring, tutaj zdemontowany, jest w miejscu tego złotego gniazda. Widac także bolec (ta czarna kropka), w mechanizmie jest otwór i musimy tak wkładać aby weszło jedno w drugie. Inaczej tego nie poskładamy.
Czyścimy wszystko, wymieniamy uszczelki i składamy w odwrotnej kolejności pamiętając o smarowaniu oringów.
Tłoczek wkręcamy do zacisku zgodnie z ruchem wskazówek zegara, można do tego użyć szczypców o zaokrąglonych końcówkach, które wkładamy w otwory i kręcimy.
Jeśli mamy ochotę to zaciski czyścimy i malujemy, na koniec zakładamy ogranicznik, dzwignię, sprężynę.
Zostały nam jarzma. Wyciągamy prowadzenia zacisków, czyścimy ze starego smaru, nakładamy nowy- nie za dużo i wymieniamy gumki.
Zaciski gotowe