Teraz jest 28.03.2024, 14:48



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
[F1] Likwidacja klekotania i brania oleju 1.4 16V 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 22.11.2012, 18:46
Lokalizacja: Łódź
Posty: 182
Podziękował: 3
Pomógł: 3

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: seat ibiza
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post Likwidacja klekotania i brania oleju 1.4 16V
Wielu użytkowników silnika 1.4 16V, który był montowany między innymi w skodzie fabii, vw lupo, polo, golfie IV, audi A2, seacie leonie, ibizie itp., na pewno zna odgłos klekotania silnika i problemy z ubytkami oleju. Problemy z brudnym zaworem EGR, brudną przepustnicą i świrującą sondą lambda są pośrednio spowodowane właśnie spalaniem oleju. Długo uważano, że ten typ tak ma, dlatego nikt z tym nic nie robił. 3 lata temu jak kupiłem Ibizę od razu zwróciłem uwagę na dziwną pracę silnika i po pierwszej trasie na znaczne ubytki oleju (brak wycieków). Jako, że u mnie wszystko musi być tak jak należy zacząłem zgłębiać problem i szukać przyczyny. W międzyczasie powstał temat, który większość z was dobrze zna Klekotanie silnika 1.4 16V. Równolegle dyskusja na ten temat toczyła się na forum skody fabii Głośna praca silnika 1.4 16V w którym także brałem czynny udział. Ogólnie tematów o takich objawach jest w sieci całe mnóstwo. Żeby nie dreptać w miejscu zacząłem jeździć po mechanikach u których zostawiłem prawie 1000zł na różne bezskuteczne naprawy m. in. wymianę popychaczy hydraulicznych. Kiedy moja irytacja sięgała zenitu zacząłem szukać pomocy w fabryce tych silników, w ASO VW, u dealera Seata, a nawet w TVN Turbo, ale wszyscy nie brali mnie na poważnie. Zniechęcony tym wszystkim już myślałem, że będę musiał pogodzić się z niską kulturą pracy mojego silnika i dolewkami oleju, kiedy to w temacie odezwał się PinkFloyd i wyjawił wszystkim w czym tkwi problem. Okazało się, że winę za klepanie silnika ponosi tłok, który ma luz w swoim GMP (Górne Martwe Położenie) i/lub luz na sworzniu, a za branie oleju odpowiedzialne są słabej jakości pierścienie. Bogatszy w tą wiedzę od razu zacząłem zbiórkę pieniędzy na ten cel. Kiedy zbliżałem się do pełnej kwoty zaczęło się szukanie odpowiedzialnego i kumatego mechanika, który zrobiłby to solidnie i nie popsuł czegoś przy okazji. Wybór padł na mechanika klubu seat ibiza Kimocha http://mechanika-kimoch.pl/ . Kiedy wszystko było dopięte na ostatni guzik 21 kwietnia wsiadłem w samochód i udałem się w kierunku Mosiny. Następnego dnia rano nastąpiła rozbiórka silnika. Jeśli chodzi o listę części to wygląda ona następująco:
- tłoki MAHLE 4x185,41zł=741,64zł
- uszczelka pod głowicę ELRING 76,30zł
- śruby głowicy ELRING 56,24zł
- tulejki korbowodowe 4szt. KolbenSchmidt 56,47zł
- paski rozrządu CONTITECH 71,40zł
- 4litry oleju Valvoline MaxLife 5W-40 144zł
- płukanka silnika Valvoline Engine Flush 16.50zł
- filtr oleju MAHLE 14,87zł
- filtr powietrza 24,69
Wszystko razem daje sumę 1202,11zł z tym, że ja brałem części z rabatem na firmę, w innym przypdku do tej kwoty należy doliczyć ~200zł. Tłoki są dostępne w sprzedaży w różnych cenach, ale najlepiej i najtaniej jest kupić w iParts.pl lub w inter cars
Poniżej możecie zobaczyć zdjęcia z przebiegu naprawy autorstwa Kimocha.

auto przygotowane do pracy
Obrazek

zdjęta pokrywa zaworów
Obrazek

zdemontowana głowica
Obrazek

głowica
Obrazek

Obrazek

Obrazek

widok wału korbowego z zamontowanymi jeszcze korbowodami
Obrazek

miejsce na wale korbowym gdzie pracują panewki
Obrazek

Obrazek

podwieszony silnik w trakcie prac
Obrazek

wyczyszczona przepustnica i miska olejowa
Obrazek

Obrazek

wyczyszczona powierzchnia styku uszczelki pod głowicę
Obrazek

popychacze hydrauliczne
Obrazek

a tu cały winowajca - zacierający się tłok i zalepione nagarem pierścienie
Obrazek

Obrazek

Obrazek

nowe tłoki zmontowane razem z korbowodami za pomocą nowych sworzni i tulejek korbowodowych
Obrazek

wyczyszczona powierzchnia styku z miską olejową
Obrazek

nowy tłok przed montażem. od razu widać różnicę w budowie w stosunku do fabrycznego (wydłużony płaszcz)
Obrazek

nowe tłoki na swoim miejscu
Obrazek

głowica po regeneracji. w moim przypadku było to planowanie, wymiana uszczelniaczy i prowadnic zaworowych
Obrazek

Obrazek

założona uszczelka pod głowicę
Obrazek

zamontowana głowica
Obrazek

Obrazek

zamontowana miska olejowa
Obrazek

zamontowana pokrywa zaworów
Obrazek

Obrazek

autko poskładane na gotowo
Obrazek

Reasumując PinkFloyd miał rację, że wymiana tłoków załatwia sprawę. Narazie mam przejechane ok. 700km i teraz na zimno silnik chodzi cichutko, a rozgrzanego prawie w ogóle nie słychać, podczas przyspieszania wydaje z siebie tylko przyjemne mruczenie, a poziom oleju jak dotąd nie uległ zmianie. Koszty jakie poniosłem to:
- 1202zł części
- 1000zł robocizna
- 676zł regeneracja głowicy
tak więc cała naprawa pochłonęła 2878zł. Jest to duża kwota patrząc na wartość auta, ale nie żałuje ani grosza, bo teraz autko cieszy mnie na nowo. Po przejechaniu 2000-3000km i dotarciu silnika planuję jeszcze wymianę oleju. Dla zainteresowanych podaje jeszcze link do podobnej fotorelacji naszego kolegi witek_77 gdzie pacjentem jest skoda fabia Remont silnika 1.4 16V przyczyna, naprawa, cena. Jeśli chodzi o Kimocha to spisał się znakomicie. Wszystko wychuchane, zadbane i dopracowane w najdrobniejszych szczegółach - krótko mówiąc jestem zadowolony z jego profesjonalnej roboty. Gdy byłem odebrać auto, mimo, że widziałem się z nim drugi raz, to czułem jakbym przyjechał do starego kumpla, a do tego wyjechałem od niego bogatszy w wiedzę i kilka cennych rad. Żaden zwykły mechanik nie zrobiłby dla mnie tyle co On, więc jak macie jakiś problem z autem to walcie do niego jak w dym. Pozdrawiam

Cały album zdjęć z przebiegu naprawy (85 zdjęć) można pobrać :arrow: TUTAJ

P.S. w niedługim czasie postaram się jeszcze nagrać filmik jak obecnie pracuje silnik i wrzucę tutaj link.


edit:
manual przeniesiony - rozmowa na jego temat została w dziale Forum techniczne Głośna praca silnika 1.4 16V


07.05.2014, 15:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL