Teraz jest 29.03.2024, 13:57



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
[F1] [Manual] Wygłuszenie przednich drzwi 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post [Manual] Wygłuszenie przednich drzwi
Pamiętaj: Zanim zaczniesz prace przy elektryce swojego auta zdejmij ujemną klemę z akumulatora.

Opis dotyczy wersji przed FL z el. szybami

Potrzebne będzie nam:
• śrubokręt płaski (trochę dłuższy ok. 15cm)
• śrubokręt krzyżakowy
• Kombinerki
• torx T15 (może jeszcze T20 ale niekoniecznie)
• Klucz nasadowy 10 (przedłużony tzn. długa końcówka)
• Pistolet na klej
• Opalarka (od biedy suszarka)
• Taśma izolacyjna
• Nożyczki
• Nożyk (ostry)
• Maty bitumiczne (7-8 mat 25x50cm)
• Benzyna ekstrakcyjna
• Szmatki

Rozbierając drzwi róbmy to delikatnie, niestety wszystkie plastiki w są kiepskiej jakości i łatwo je połamać.

Jeśli mamy światełka w drzwiach na początku radzę je wydłubać żeby nie paliły się bezsensu.

Zaczynamy kluczem T15 odkręcamy 3 śruby w tapicerce na dole (przy uszczelce), następnie płaskim śrubokrętem podważamy podłokietnik (ten z przyciskami) zaczepy są przy krawędziach i jeden przy tapicerce ok. 2cm od łączenia z druga częścią podłokietnika. Odpinamy kostkę i wyciągamy panel. Drugą część należy przesunąć w prawo i wtedy wyskoczy z zatrzasków. w podłokietniku są 3 śruby na śrubokręt krzyżakowy

Obrazek

Zdejmujemy plastik od regulacji lusterka, podważając go od strony klamki (łatwiej jest ją odchylić) i wkładamy plaski śrubokręt. Kiedy platik wyskoczy odkręcamy śrubę Torx. W przypdaku elektrycznych lusterek dodatkowo należy odpiąć kostkę. W prawych drzwiach również należy wyjąć zaślepkę, żeby się dobrać do torxa

Obrazek

Opuszczamy szyby na max, łapiemy tapicerkę od dołu, wkładamy ręce i zdecydowanymi ruchami szarpiemy, aby zatrzaski puściły (rób to zdecydowanie, ale delikatnie żeby nie połamać zatrzasków 1 to ok. 50gr) Teraz tapicerkę trzyma tylko uszczelka przy szybie, staramy się ją wyciągnąć zaczynając od strony słupka albo np. podważyć śrubokrętem płaskim wciskając go miedzy słupek a tapicerkę (uwaga na uszczelki i szybę)
Teraz należy odpiąć

Obrazek

Zabieramy się za blachę….
Zdejmujemy 2 okrągłe gumowe zaślepki i podnosimy szybe (podepnij panel od podnoszenia szyb i przekręć, stacyjke żeby zadziałały)
Szybe windujemy na taka wysokość żeby pojawiły się nam śruby 10.
Nasadowym kluczem 10 (przedłużonym) odkręcamy 2 śruby (lewa i prawa) od szyby po poluzowaniu ponownie osuszamy, szybe na 3….

Obrazek

Obrazek

… i od strony zewnętrznej samochodu próbujemy ją najpierw podnieść a później przekantowac (o ok. 35-40*) żeby móc ją wytargac na zewnątrz

Teraz możemy zająć się blacha, do pomocy przyda się druga osoba lub mały stołek żeby podeprzeć wiszącą blachę, dobrze jest podpinać zatrzaski przymocowane do wiązki z kablami, (jeśli masz ori tweetery należy odłączyć je) żeby poluzować już i tak napięte „sznurki” (zatrzaski są od zewnątrz i od wewnątrz blachy), płaskim śrubokrętem wyciągamy gumowe okrągłe uszczelki zamontowane na wiązce kabli (jedna po lewej druga po prawej stronie)

Obrazek

Zaczynamy odkręcać śruby dookoła blachy (nasadowa 10, w wersji FL podobno blacha jest nitowa) Po odkręceniu śrub wydłub uszczelkę linki klamki oraz od rygielka (tutaj delikatnie obchodź się z nim).

Obrazek

Żeby zdemontować blachę musimy odczepić wiązkę kabli i albo uda Ci się odłączyć 1 kostkę przy zamku (mi się nie udało) albo zdejmij gumową uszczelke-harmonijke łączącą drzwi i przedni słupek, później odepnij 4 kostki, przepchnij je przez gumową uszczelkę (jest ciasno) a następnie przez otwór w drzwiach …

Obrazek


Po zdemontowaniu wazki kabli jest już większe pole manewru, podpieramy blachę żeby nie wisiała.

Obrazek Obrazek

Teraz jedna z gorszych czynności zdemontowanie blachy całkowicie, otóż najpierw opuszczasz blachę z prawej strony a następnie odpowiednio kombinując z drutem od rygielka (oczywiście plastikowa końcówkę wcześniej zdjąłeś) próbujesz ustawić go pod takim kątem aby można było jednocześnie przeszedł przez dziurę i prowadnice od szyb wyszły spod górnej listwy drzwi (mocno uważaj żeby nie złamać plastikowego elementu przy zamku do którego przymocowany jest rygielek !)

Obrazek

Jeśli nie dajesz rady zdjąć blachy przez ten rygielek, zdejmij plastikowa uszczelkę szyby z zewnętrznej strony drzwi i przypatrz się jak zamontowany jest ten drucik od rygielka i jeśli pokombinujesz to uda Ci się go zdjąć

Obrazek

Po zdjęciu blachy masz wszystko jak na dłoni, teraz benzyna ekstrakcyjna i szmatka umyj tam gdzie ma iść mata bitumiczna

Obrazek

Po umyciu, weź matę i sprawdź czy np. nie trzeba jej przyciąć, jeśli tak to nożyczki i wycinasz (osobiście starałem się nakładać jak największe powierzchnie)
Po przymiarce opalarka (suszarka, jak jest ciepło wystaw na słońce maty) podgrzewamy, mate aby stała się plastyczna. Odklejamy taśmę ochronna i przyklejamy matę na wybrana powierzchnie (dokładnie przyklejaj krawędzie żeby nie odeszły po paru m-cach) Osobiście tuż za głośnikiem położyłem 4 warstwy mat i tak wyglądają drzwi mojej roboty

Obrazek Obrazek

Następnie można zająć się blacha (pamiętaj o jej umyciu benzyna)
Wydaje mi się ze nie ma sensu dawać małych kawałków mat i lepiej jest przyklejać na duże powierzchnie jak największe płaty. (Pamiętaj żeby porobić ponownie dziury na zatrzaski, które przy nakładaniu mat zaklejają się i później ich nie odnajdziesz)

Obrazek

z drugiej strony po raz pierwszy można odkręcić silniczek El szyb (3 śruby T20 ) i wyciągnąć go delikatnie z wielowypustu. Wyklejamy starannie powierzchnie pod silniczkiem i powrotem przykręcamy urządzenie (z wyczuciem żeby nie popękały plastikowe elementy, pamiętaj ze w torksie siła przykręcania jest dużo większa niż w chociażby krzyżaku)

Obrazek

Jeśli masz oryginalne głośniki na plastikowym pierścieniu można go dodatkowo usztywnić poprzez doklejenie maty na sam dystans

Obrazek

Jeśli od razu zakładasz nowe głośniki musisz kupić dystanse z mdfu (najlepiej zaimpregnowane, aby nie chłonęły wilgoci i nie popuchły)
Dystanse można kupić na allegro lub na stronie http://www.powe.pl/
Do tego 4 śruby i 4 nakrętki wraz z podkładkami (po skręceniu zabezpiecz śrubę i gwint np. klejem do gwintów, bo zauważyłem ze po pół roku śrubki mogą się poluzować od drgań)

Obrazek

Ja montowałem głośniki POWERBASS’a o głębokości 61mm
Niestety po przykręceniu dystansu i głośnika okazało się ze magnes mocno opiera się o prowadnice szyby

Obrazek

Dążyłem do tego aby głośnik nie dotykał w ogóle szyny i musiałem ratować się 3-4 warstwami mat pod sam dystans oraz dałem po 2 podkładki pod głośnik pod lewa i prawa śrubę oraz 4 pod dolną wtedy głośnik nie opiera się o prowadnice przez co pewnie występują mniejsze drgania.

Obrazek

Po skręceniu dystansu dobrze jest wszystkie szczeliny pozaklejać klejem z pistoletu
(w hipermarkecie 5zl za pistolet i 1,5zł za 12 pałek z klejem)
Głośnik można przymierzyć czy aby na pewno nie dotyka do prowadnicy i lepiej jest go przykręcić już po założeniu i przykręceniu blachy do drzwi (będzie lżej i łatwiej)

Obrazek Obrazek

Proponuje dodatkowo przykleić kawałek maty na sam silniczek żeby nie brzęczał przy mocniejszym kopnięciu basu. To zielone to pianka była ona w pierwotnej wersji obecnie miedzy boczkiem a blachą jest wata mineralna elegancko tłumiąca ewentualne drgania czy stukanie przewodów. To obok to zwrotnica wymiarami idealnie zmieściła się, przykręciłem ją do blachy na 2 śruby

Obrazek

Teraz można zająć się samym boczkiem (również go myjemy benzyna) i nakładamy maty dodatkowo polecam usztywnić miejsca, w których jest łączenie elementów samej tapicerki (widoczne plastikowe roztopione bolce) Warto dobrze rozgrzać matę, bo załamania są bardzo duże szczególnie w okolicy długiej kieszeni.

Obrazek

Teraz kolejny trudny etap założenie blachy tutaj ja za pierwszym razem potrzebowałem pomocy drugiej osoby, musisz uważać jednoczenie na prowadnice, wystający poza obrys blachy plastikowy element po lewej stronie (nie wiem, po co on jest) i ten nieszczęsny rygielek.
Można pomoc sobie przez podłożenie małego stołka, na którym można oprzeć blachę.
Zaczynamy od przepchnięcia linki od klamki i przeciśnięcia kabli przez dziurę po lewej stronie (zakładam ze nie wyciągałeś kostki przy zamku).
Jeśli masz założony wcześniej drucik-od rygielka i staraj się go tak ustawić żeby jednocześnie przeszedł przez dziurę, prowadnice weszły w drzwi i nagnij plastikowy element po lewej stronie tak żeby wskoczył do środka.
Ja za drugim razem włożyłem blachę a dopiero później mocowałem się z rygielkiem przez szczelinę, z której wychodzi szyba (po wyciągnięciu zewnętrznej uszczelki. Po 30-40min udało się, ale prawie połamałem ten element, do którego wchodzi wyprofilowany drucik, (jeśli go nie włożysz to rygielek nie będzie podnosił się i opuszczał w zależności czy otw czy zamykasz zamek)


Spokojnie można przykręcić blachę śrubami, przepchać wiązkę kabli przez otwory w drzwiach (pamiętaj o wciśnięciu wszystkich zatrzasków nawet tych od wewnątrz) i zacząć mocować się z przepchaniem 4 kostek przez gumowa uszczelkę (warto sobie ją podgrzać żeby była miękka wtedy łatwiej przechodzą kable). Spokojnie przykręć głośnik i wszelkie dziury zaklej klejem (dobrze jest włączyć muzykę i zobaczyć organoleptycznie gdzie dmucha powietrze)

Obrazek

Można wsadzić powrotem szybę (wcześniej wciśnij zdemontowana uszczelkę od zewnętrznej strony), na szybko podłączyć panel od szyb i przekręcić kluczyk żeby podnieść na tyle szybe żebyś mógł znów przykręcić 2 śruby trzymające okno. (Pamiętaj o wsadzeniu w przedni słupek kostek z wiązki). Na zdjęciach widać zielone kawałki pianki na kablach i silniczku, nie sprawdziło się to u mnie, zakupiłem w markecie budowlanym 2 arkusze waty mineralnej (ok 5zł/szt) wyciąłem ją na kształt boczku w oraz w niektorych miejscach musiałem ją wycieniować bo jej grubość (ok 10cm) nie pozwalała na wciśnięcie boczku.
Fotki niestety nie mam ale w przyszłości może będzie okazja dodać jakąś :)

Obrazek

Zakładasz boczek, sprawdź czy każdy zatrzask ma swoja uszczelkę, podłącz diodę przy rygielku, wyprowadź kostkę od panelu z regulacja szyb, pamiętaj o zaczepieniu linki od klamki staraj się od góry nasadzaj tapicerkę drzwi wsadzając jednocześnie rygielek w dziurkę wciśnij ją (dla ułatwienia otwórz okno na max) od dołu wyciągnij kabel od czerwonego światełka i wbij zatrzaski
Wkręć 3 śruby w podłokietniku, 3 na dole oraz 1 koło klamki.
Przy okazji, jeśli czasami trzeszczy Ci podłokietnik można usztywnić go przyklejając wyciętym kawałkiem maty bitumicznej (u mnie pomogło podczas zimna nie trzeszczy)

Obrazek

Mniej więcej tak to wygląda, zabawy jest na co najmniej 5-6h zależy jak dokładnie to robisz i jak szybko zdemontujesz/założysz blachę, pośpiech nie jest wskazany. Ja po ok. 8 m-cach odkryłem wszystko i zobaczyłem ze gdzieniegdzie mata odkleiła się na rogach i większych zagłębieniach ale poprawiłem to, nigdzie nie była uszkodzona, popękana itp.
Z ilością mat nie przesadzaj bo drzwi się opuszczą
Używałem mat APP
• twardych 6zł/szt. (cięższe, sztywniejsze po podgrzaniu równie elastyczne jak polimerowa)
• polimerowych 8zł/szt. (lżejsze, już jak są zimne są bardziej elastyczne)

PS
jest to mój pierwszy taki manual wiec za wszystkie tzw „niedojebki” z góry sorry

:browar:

edit:
manual przeniesiony - rozmowa na jego temat została w dziale Forum Car Audio Wygłuszenie drzwi

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


Ostatnio edytowano 13.03.2007, 16:52 przez Yogi, łącznie edytowano 11 razy



Niżej 6 podpisani użytkownicy dziękują Yogi za ten post:
Gość, DorianGray, p_50, rm23, weuek, Zyziu
03.07.2006, 09:42
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL