Teraz jest 28.03.2024, 10:09



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
[F1] [Manual] Kontrolka podgrzewanych lusterek 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post [Manual] Kontrolka podgrzewanych lusterek
Witam,
Jako, że ostatnio nie dawało mi to spokoju przegrzebałem forum w poszukiwaniu lekarstwa na kontrolkę grzania lusterek. Koncepcja dotyczyła wykorzystania czegoś w liczniku, jednak ostatecznie postanowiłem zmodyfikować przełącznik lusterek. Trafiłem nawet na wątek VW: http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 89814.html z braku fotek rozebrałem swój i faktycznie widać, że miejsca jest sporo
Obrazek
(na zdjęciu widać już jak przepalam szpilką dziurę na diodę). Rozwiązanie zamiast diod SMD jak proponują na VW i zabawie w upychanie tego do włącznika kupiłem zwykłą diodę 3mm i rezystor 1kohm. Z braku diod pomarańczowych kupiłem czerwoną i żółta, ale bałem się że żółta będzie słabo świecić, zlewać się z zielonym podświetleniem i zabudowałem czerwoną. Technika montażu, to zrobienie dziury pod diodę najpierw wypaliłem długą szpilką
Obrazek
następnie rozwierciłem śrubokrętem, tak by dioda wchodziła na ciasno (nie chciało mi się iść po wiertarkę, a dwa mało jest miejsca - można próbować dojść jakimś dremlem), co przedstawia zdjęcie:
Obrazek.
Jeśli chodzi o diodę, to dłuższa nóżka to plus, do niej dolutowałem rezystor i kabelek oznaczony czerwoną kreską
Obrazek
na to koszulki termokurczliwe, do drugiej nóżki kabelek i izolacja koszulką
Obrazek,
efekt w fazie testów na biurku
Obrazek.
Następny etap to zdjęcie boczku drzwiowego i podłączenie kabelków: "masę" stanowi śruba mocująca słynną blachę i podnośnik szyby, a plusa pobieramy z 8 pinu środkowej wtyczki w silniku (szyby kolor beżowy)
Obrazek nie chciało mi się rozbierać wtyczki, wiec kabel wciśnięty i dociśnięty śrubokrętem płynie tam raptem może 20mA. Efekt ostateczny wygląda następująco:
Obrazek
8) korci mnie, zmiana koloru na tą żółtą, bo czerwony to jednak mało profesjonalnie informacyjny kolor w aucie to pomarańcz :D

EDIT: ostatecznie trafiła tam dioda pomarańczowa z racji tego, że nie była mleczna/matowa trzeba ją było zmatowić ręcznie (pilnik do paznokci, drobny papier ścierny etc.)

Dyskusja tutaj: viewtopic.php?p=206268#p206268


04.02.2014, 21:50
Zobacz profil GG Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL