Teraz jest 27.04.2024, 09:47



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
[F1] Test sond lambda i katalizatora VAG 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.07.2012, 13:31
Lokalizacja: Starachowice
Posty: 556
Podziękował: 11
Pomógł: 14

Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente ICE ++
Rok prod.: 2005
Województwo: świętokrzyskie
Post [F1] Test sond lambda i katalizatora VAG
A. Test pierwszej sondy Lambda

Samochód musi być nagrzany - wskazówka temperatury na 90stC.
VAG-COM: wchodzimy w Engine (01) > Basic Setting (04).
Ważne aby wybierać tylko jedną grupę (34), więc wpisujemy (34)

Jeśli auto było zimne to nagrzewamy katalizator (drugie pole musi wskazać temp około 600 C, temp normalnej pracy) (ja wróciłem z trasy i test robiłem przy 650 C),
jeśli temp jest ok dajemy gazu tak aby obroty utrzymywać na około 2500 rpm.
Te 2500 rpm trzeba utrzymywać na stałym poziomie przez cały czas testu
Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu ostatnim zmieni się z TEST OFF na TEST ON.
Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli TEST ON nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
Po zakończeniu testu w polu ostatnim mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF.
B1-S1 OK - jest OK
B1-S1 not OK - jest dupa
TEST OFF - test przerwany, należy go powtórzyć.

B. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda
Podobnie jak dla pierwszej sondy, ale test przeprowadzamy w grupie (36).
VAG-COM: wchodzimy w Engine (01) > Basic Setting (04).
Ważne aby wybierać tylko jedną grupę (36), więc wpisujemy (36)

Możliwe że test drugiej sondy wykonał się automatycznie podczas testu 1 sondy. Wtedy w drugim polu będzie widoczna jedna z wartości:
B1-S2 OK - i tak samo jest OK
B1-S2 not OK - jest dupa
TEST OFF - test przerwany, należy go powtórzyć.

Jeśli widnieje TEST OFF, powtarzamy test:
Zwiększamy obroty do ustalonej wartości - 2500 rpm, patrzymy czy jest TEST ON, czekamy aż się wykona.
Uwaga! Aby powtórzyć test trzeba zresetować komputer - zgasić auto i odpalić jeszcze raz.

C. Test katalizatora.
Test można wykonać dopiero jeżeli zostały przeprowadzone testy 2 sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.
VAG-COM: wchodzimy w Engine (01) > Basic Setting (04)
Ważne aby wybierać tylko jedną grupę (46), więc wpisujemy (46)

Wchodzimy na obroty, (ja musiałem wejść) na 2800 rpm i czekamy na wynik.
Test kata jest około dwa razy dłuższy od testu sond, więc trzymamy obroty, aż pokaże się wynik:
Cat B1 OK
Cat B1 not OK

W polu nr 3 zobaczymy wartość ozn. zarzucie katalizatora:
0,1 - 0,3 - wartość nowego kata
0,75 - od tej wartości w sterowniku silnika może być zapisywany błąd
1,00 - kat jest zużyty i nadaje się do wymiany

Mój wynik sprawności kata to 0,9 - czyli trzeba tam zajrzeć


edit:
rozmowa na jego temat została w dziale Forum techniczne sonda lambda - zbiór informacji


14.09.2013, 15:05
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL