Teraz jest 20.04.2024, 01:26



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
[F1] Wymiana rozrządu 1,4 8V ( AZE , AME , AQW) 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 4711
Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
Post Wymiana rozrządu 1,4 8V ( AZE , AME , AQW)
arthek napisał(a):
Szukałem na forum opisu w formie porady, dotyczącego wymiany łańcucha rozrządu w Fabii I 1,4 8V ( AZE , AME , AQW).
Jest trochę wiadomości na ten temat ale są one mocno rozrzucone po kilku wątkach, niedokładne i nie zawierają wszystkich czynności od A do Z, dlatego postanowiłem założyć osobny wątek aby inni użytkownicy nie mieli podobnego problemu .
Szykuję się w sobotę do wymiany rozrządu w swojej fabii , która jest od nowości w rodzinie i ma obecnie 160 kkm nalotu. ( łańcuch nie był nigdy zmieniany ) .
Wymieniałem samodzielnie uszczelkę pod głowicą , więc warsztat i umiejętności posiadam.
Proszę o pomoc w uzupełnieniu czynności któe należy wykonać podczas wymiany rozrządu w Fabii.
Wiec tak:
- zdejmuję koło z prawej strony i nadkole.
- odkręcam alternator ( ?)
- podwieszam silnik ( mam specjalny przyrząd do tego - w/g wzoru z serwisu skody. )
- odkręcam mocowania łączące głowicę z prawą poduszką silnika oraz pompą wody. Czy coś jeszcze muszę odkręcić aby opuścić silnik na tyle aby podłużnica nie przeszkadzała mi w odkręceniu nakrętki koła pasowego wału ?
- spuszczam olej
- opuszczam silnik
- Odkręcam miskę olejową
- blokuję wał i odkręcam koło pasowe wału.Klucz 32
- odkręcam smok oleju
- Zdejmuję pokrywę rozrządu
- blokuję wał wkrętakiem przed przesunięciem wzdłużnym.
- zdejmuję rozrząd i zakładam nowy ( w/g wskazówek z cedrycha)
- zakładam simmering wału.
- montuję pokrywę rozrządu + smok oleju
- przykręcam koło pasowe wału.
- zakładam na silikon miskę oleju.
- mocuję silnik do prawej poduszki
- montuję alternator i pasek
- koło i nadkole.
- nowy olej i filtr.

Czy coś ISTOTNEGO pominąłem ?
Pytam , bo nie chciałbym wyważać otwartych drzwi oraz nie chciałbym być czymś zaskoczonym i latać w sobotę za jakimiś kluczami itp , itd.
Czy da się na tyle opuścić silnik , żeby swobodnie podejść kluczem nasadowym aby odkręcić nakrętkę koła pasowego wału ? Czy trzeba sie gimnastykować jakimiś specjalnymi kkluczami ? Jest tam podłużnica więc widzę mały problem.

Dzięki za wszelkie sugestie szczególnie od osób które same już to robiły w swojej Fabii.
W zamian , podczas wymiany będę robił zdjęcia , tak aby po skończonej robocie zrobić na forum coś na wzór foto porady wraz z opisami.



mmar58 napisał(a):
Witam
Alternatora nie odkręcasz tylko zdejmujesz pasek.
Musisz odkręcić przewód wody biegnący pod miską olejową.
Kup silikon Dirko szary jest do samochodów vag.
Wał można zablokować wkręcając śrubę M6 zaostrzoną ok 60 st w miejsce śruby mocującej czujnik obrotów.
Pamiętaj że między znakami na kołach rozrządu musi być 12 sworzni łańcucha.
Nie blokuj wału podkładając coś pod przeciwciężar bo możesz złamać ramę łożysk wału.
Marek



edit:
rozmowa na jego temat została w dziale Forum techniczne Wymiana rozrządu - temat zbiorczy

_________________
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ
Moja Red Corrida
Obrazek


26.06.2013, 22:53
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL