FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Montaż tempomatu Fabia I http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=25&t=18572 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | koleś [ 10.07.2013, 08:08 ] |
Tytuł: | Montaż tempomatu Fabia I |
Chciałbym przedstawić mój sposób montażu tempomatu w F1. Bez konieczności demontażu deski rozdzielczej. Zdjęcia robiłem w mojej poliftowej ale przed FL jest prawie tak samo. Zaczynamy od demontażu plastiku nad nogami kierowcy: Odłączamy włącznik świateł i regulator podświetlenia: Odłączamy złącze diagnostyczne; trzy zaczepy należy podważyć śrubokrętem: Odkręcamy i wyjmujemy skrzynkę bezpieczników: Wypinamy i opuszczamy w dół BSI: Nad BSI są dwie ramki. Pierwsza z przekaźnikami a za nią nie wiem po co, jeszcze jedna. Obie wysuwamy w dół. Strzałki pokazują zaczepy: Górny zaczep tylnej ramki: No i już widać złącza na podszybiu. Jest tam dość ciasno. Przyda się latarka. Na zdjęciu czerwona strzałka pokazuje metalowe zabezpieczenie wtyczek, które należy przesunąć w prawą stronę. Żółta strzałka pokazuje czerwoną wtyczkę, do której wpinamy pin z wiązki tempomatu. Zielona strzałka pokazuje (przykładowo) gdzie należy nacisnąć aby wyjąć wtyczkę. Na tym zdjęciu widać wyjętą wtyczkę T11b. Aby włożyć pin należy odbezpieczyć różowe zabezpieczenie i wsunąć go do wtyczki. Od strony kabelków są numery. Wsuwamy do numeru 6. Na szkicu widać jak to jest przed i po lifcie. Zasady wyciągania wtyczek takie same: Wkładamy wtyczkę na swoje miejsce i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Do BSI wkładamy wtyczkę w gniazdo XS3. Następnie podłączamy pin do wtyczki przy hamulcu zaznaczoną czerwonym kółkiem). Żeby było wygodnie ja wyciągam kierownicę nawiewu na nogi. Wystarczy odkręcić jeden wkręt, który pokazuje strzałka i wyszarpnąć go. Miejsce gdzie wchodzi kierownica nawiewu: Z wtyczki wyjmujemy pin 2 (niebiesko-czerwony) i wkładamy do złączki z wiązki. Luźny pin z wiązki wkładamy w miejsce wyjętego: To wszystko co jest do zrobienia pod deską. Przechodzimy do kierownicy. Zdejmujemy poduszkę: Odkręcamy kierownicę: Na kierownicy zawsze jest nacięcie. Na kolumnie kierowniczej czasem nie ma. Jeśli nie ma to należy zrobić rysę, żeby ją zamontować potem prosto: Ściągamy osłonę kolumny kierowniczej: Zdejmujemy taśmę airbag. Strzałki pokazują zaczepy. Jeśli koła mamy prosto to w okienku taśmy widać żółte kółko. Oznacza ono środkową pozycję taśmy. Odkręcamy również obejmę mocującą manetki. Śrubę wystarczy popuścić: Podmieniamy lewą manetkę. Żeby je rozdzielić trzeba odpiąć wtyczki i śrubokrętem odczepić zaczep oraz rozsunąć manetki. Do nowej, tempomatowej wpinamy wtyczkę z wiązki. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Na Śląsku robię takie coś w około 1h. Wszystko zależy od tego ile kabelków jest dołożone pod deską. Zapraszam jeśli ktoś chętny. edit: manual przeniesiony - rozmowa na jego temat została w dziale technicznym Tempomat - montaż i podłączenie |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |