Teraz jest 29.03.2024, 03:25



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
[F1] Montaż tempomatu Fabia I 
Autor Wiadomość
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5404
Podziękował: 166
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Montaż tempomatu Fabia I
Chciałbym przedstawić mój sposób montażu tempomatu w F1. Bez konieczności demontażu deski rozdzielczej. Zdjęcia robiłem w mojej poliftowej ale przed FL jest prawie tak samo.

Zaczynamy od demontażu plastiku nad nogami kierowcy:
Obrazek
Obrazek

Odłączamy włącznik świateł i regulator podświetlenia:
Obrazek

Odłączamy złącze diagnostyczne; trzy zaczepy należy podważyć śrubokrętem:
Obrazek

Odkręcamy i wyjmujemy skrzynkę bezpieczników:
Obrazek

Wypinamy i opuszczamy w dół BSI:
Obrazek

Nad BSI są dwie ramki. Pierwsza z przekaźnikami a za nią nie wiem po co, jeszcze jedna. Obie wysuwamy w dół. Strzałki pokazują zaczepy:
Obrazek

Górny zaczep tylnej ramki:
Obrazek

No i już widać złącza na podszybiu. Jest tam dość ciasno. Przyda się latarka. Na zdjęciu czerwona strzałka pokazuje metalowe zabezpieczenie wtyczek, które należy przesunąć w prawą stronę. Żółta strzałka pokazuje czerwoną wtyczkę, do której wpinamy pin z wiązki tempomatu. Zielona strzałka pokazuje (przykładowo) gdzie należy nacisnąć aby wyjąć wtyczkę.
Obrazek

Na tym zdjęciu widać wyjętą wtyczkę T11b. Aby włożyć pin należy odbezpieczyć różowe zabezpieczenie i wsunąć go do wtyczki. Od strony kabelków są numery. Wsuwamy do numeru 6.
Obrazek

Na szkicu widać jak to jest przed i po lifcie. Zasady wyciągania wtyczek takie same:
Obrazek

Wkładamy wtyczkę na swoje miejsce i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Do BSI wkładamy wtyczkę w gniazdo XS3.


Następnie podłączamy pin do wtyczki przy hamulcu zaznaczoną czerwonym kółkiem). Żeby było wygodnie ja wyciągam kierownicę nawiewu na nogi. Wystarczy odkręcić jeden wkręt, który pokazuje strzałka i wyszarpnąć go.
Obrazek

Miejsce gdzie wchodzi kierownica nawiewu:
Obrazek

Z wtyczki wyjmujemy pin 2 (niebiesko-czerwony) i wkładamy do złączki z wiązki. Luźny pin z wiązki wkładamy w miejsce wyjętego:
Obrazek

To wszystko co jest do zrobienia pod deską. Przechodzimy do kierownicy.

Zdejmujemy poduszkę:
Obrazek

Odkręcamy kierownicę:
Obrazek

Na kierownicy zawsze jest nacięcie. Na kolumnie kierowniczej czasem nie ma. Jeśli nie ma to należy zrobić rysę, żeby ją zamontować potem prosto:
Obrazek

Ściągamy osłonę kolumny kierowniczej:
Obrazek

Zdejmujemy taśmę airbag. Strzałki pokazują zaczepy. Jeśli koła mamy prosto to w okienku taśmy widać żółte kółko. Oznacza ono środkową pozycję taśmy.
Odkręcamy również obejmę mocującą manetki. Śrubę wystarczy popuścić:
Obrazek

Podmieniamy lewą manetkę. Żeby je rozdzielić trzeba odpiąć wtyczki i śrubokrętem odczepić zaczep oraz rozsunąć manetki.
Do nowej, tempomatowej wpinamy wtyczkę z wiązki.
Obrazek


Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Na Śląsku robię takie coś w około 1h. Wszystko zależy od tego ile kabelków jest dołożone pod deską. Zapraszam jeśli ktoś chętny.


edit:
manual przeniesiony - rozmowa na jego temat została w dziale technicznym Tempomat - montaż i podłączenie

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


Niżej 4 podpisani użytkownicy dziękują koleś za ten post:
arthek, Daro, Krzysztof_Sulik, maniek72f
10.07.2013, 08:08
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL