Chciałbym przedstawić mój sposób montażu tempomatu w F1. Bez konieczności demontażu deski rozdzielczej. Zdjęcia robiłem w mojej poliftowej ale przed FL jest prawie tak samo.
Zaczynamy od demontażu plastiku nad nogami kierowcy:
Odłączamy włącznik świateł i regulator podświetlenia:
Odłączamy złącze diagnostyczne; trzy zaczepy należy podważyć śrubokrętem:
Odkręcamy i wyjmujemy skrzynkę bezpieczników:
Wypinamy i opuszczamy w dół BSI:
Nad BSI są dwie ramki. Pierwsza z przekaźnikami a za nią nie wiem po co, jeszcze jedna. Obie wysuwamy w dół. Strzałki pokazują zaczepy:
Górny zaczep tylnej ramki:
No i już widać złącza na podszybiu. Jest tam dość ciasno. Przyda się latarka. Na zdjęciu czerwona strzałka pokazuje metalowe zabezpieczenie wtyczek, które należy przesunąć w prawą stronę. Żółta strzałka pokazuje czerwoną wtyczkę, do której wpinamy pin z wiązki tempomatu. Zielona strzałka pokazuje (przykładowo) gdzie należy nacisnąć aby wyjąć wtyczkę.
Na tym zdjęciu widać wyjętą wtyczkę T11b. Aby włożyć pin należy odbezpieczyć różowe zabezpieczenie i wsunąć go do wtyczki. Od strony kabelków są numery. Wsuwamy do numeru 6.
Na szkicu widać jak to jest przed i po lifcie. Zasady wyciągania wtyczek takie same:
Wkładamy wtyczkę na swoje miejsce i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Do BSI wkładamy wtyczkę w gniazdo XS3.
Następnie podłączamy pin do wtyczki przy hamulcu zaznaczoną czerwonym kółkiem). Żeby było wygodnie ja wyciągam kierownicę nawiewu na nogi. Wystarczy odkręcić jeden wkręt, który pokazuje strzałka i wyszarpnąć go.
Miejsce gdzie wchodzi kierownica nawiewu:
Z wtyczki wyjmujemy pin 2 (niebiesko-czerwony) i wkładamy do złączki z wiązki. Luźny pin z wiązki wkładamy w miejsce wyjętego:
To wszystko co jest do zrobienia pod deską. Przechodzimy do kierownicy.
Zdejmujemy poduszkę:
Odkręcamy kierownicę:
Na kierownicy zawsze jest nacięcie. Na kolumnie kierowniczej czasem nie ma. Jeśli nie ma to należy zrobić rysę, żeby ją zamontować potem prosto:
Ściągamy osłonę kolumny kierowniczej:
Zdejmujemy taśmę airbag. Strzałki pokazują zaczepy. Jeśli koła mamy prosto to w okienku taśmy widać żółte kółko. Oznacza ono środkową pozycję taśmy.
Odkręcamy również obejmę mocującą manetki. Śrubę wystarczy popuścić:
Podmieniamy lewą manetkę. Żeby je rozdzielić trzeba odpiąć wtyczki i śrubokrętem odczepić zaczep oraz rozsunąć manetki.
Do nowej, tempomatowej wpinamy wtyczkę z wiązki.
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Na Śląsku robię takie coś w około 1h. Wszystko zależy od tego ile kabelków jest dołożone pod deską. Zapraszam jeśli ktoś chętny.
edit:
manual przeniesiony - rozmowa na jego temat została w dziale technicznym Tempomat - montaż i podłączenie