Teraz jest 27.04.2024, 21:24



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
[F2] [Manual] - Montaż osłony silnika w 1.4 TDI BNM 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post [Manual] - Montaż osłony silnika w 1.4 TDI BNM
Witam

Na początek trzeba załatwić sobie osłonę, można poszukać po szrotach lub na allegro. Nr kat. takiej osłony powinien brzmieć 045103925AP, chociaż ja zdobyłem osłonę z końcówką AH i też jest ok, nie wiem czym one sie różnią, ale być może innym wygłuszeniem od spodu. Jeśli ktoś chciałby nabyć taką część nową to nie ma problemu, lecz cena jest zaporowa - 335.62zł.

Kolejna sprawa to wygłuszenie pod osłoną. Pod tą moją znajduje się niezbyt gruba warstwa gąbki i tyle, ale zdążyłem sie zorientować że powinien to być spory kawał wygłuszenia, który zachodzi mocno na głowicę dookoła, jak na poniższym foto:
Obrazek

Takie wygłuszenie oczywiście można sobie kupić nowe za jedyne 271.73zł... (nr kat. 045103954B) Ja nawet rozważam zakup tego w dalszej przyszłości, gdyż myślę że ma to spory wpływ na wyciszenie pracy silnika. Póki co, po założeniu tej osłony z bardzo cienką warstwą wygłuszenia odczułem, że silnik pracuje minimalnie ciszej aniżeli wcześniej. Czuć to na zewnątrz (nawet bardziej), a także w kabinie.

Przejdźmy dalej.
Jeżeli posiadamy kompletną osłonę z wszystkimi 3 gumowymi tulejkami mocującymi to wszystko ok, jeśli natomiast którejś brakuje, albo jest zużyta, to można je spokojnie dokupić i zamocować w osłonie,- nr części to 038103165A, cena za sztukę to 14.09zł.

Elementy potrzebne do zamocowania osłony na silniku:
- 3 sztuki tzw. czopów kulistych - 03L103164, 14.09zł za sztukę
- 1 blacha/wspornik potrzebna do przykręcenia jednego z powyższych czopów - 7M0103945B, 69.17zł (tego jeszcze nie kupiłem, gdyż bez trzeciego mocowania osłona trzyma sie zadowalająco, ale mam zamiar dokupić ten wspornik w najbliższym czasie),
- 1 śruba 8x16 mocująca powyższy wspornik - N90328504, jedyne 1.07zł
- 1 wlew oleju z uszczelką - to jest takie jakby przedłużenie wlewu oleju, zakręcane w ten sposób co korek, jeśli tego nie zamontujemy, to między osłoną a korkiem oleju będzie mała przepaść i spora luka, wygląda to beznadziejnie, nr części 045115301B, cena 32.44zł
- 1 uszczelka, tzw. komin, - zakłada się ją na zakręcony wcześniej powyższy wlew oleju, a ma ona za zadanie wypełniać lukę dookoła "dziury" wlewu oleju w osłonie, a także zapewne łapać olej podczas niedbałego dolewania, aby nie polał się na silnik - 038133287C, cena 14.19zł.

Teraz jeszcze zdjęcie, na którym zaznaczyłem punkty mocowania osłony silnika. Nr 1 wkręcamy w kolektor dolotowy, nr 2 wkręcamy do specjalnego wspornika na lewo od bagnetu, a nr 3 - musimy dokupić wspornik, aby wkręcić 3 czop kulisty. Osłona oprócz tego trzyma się także na tej żółtej rurze, w której siedzi bagnet oleju. Na zdjęciu widać też to przedłużenie wlewu oleju wraz z uszczelką kominem.

Obrazek

Efekt jest następujący:

Obrazek

Obrazek

Polecam wszystkim, których razi wygląd niczym nie osłoniętego silniczka BNM, a także jego głośna praca. (dużo ciszej nie będzie, ale dobre i to w tym przypadku)

Pomogę w razie pytań i wątpliwości wszelkich :)

Pozdrawiam


edit:
rozmowa na jego temat została w dziale Forum użytkowników ON osłona silnika

_________________
Obrazek
Obrazek


21.02.2010, 15:19
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL