Teraz jest 23.09.2019, 01:02



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
[F2] Silnik tylnej wycieraczki - naprawa 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.11.2015, 11:08
Lokalizacja: Łódź
Posty: 76
Podziękował: 2
Pomógł: 27

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL HB
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post Silnik tylnej wycieraczki - naprawa
Cześć Załoga FCPL!

Dzisiaj pogadanka na temat zatartego silnika tylnej wycieraczki, a w zasadzie mechanizmu tylnej wycieraczki.

Pacjent moje Fabiszcze 2FL 2011r., pewnie manual będzie pasował do innych Fabiowozów a być możliwe że i do innych VAGowozów.

Objawy usterki - tylna wycieraczka nie pracuje, brak jakichkolwiek odgłosów, spryskiwacz tylnej szyby działał, bezpiecznik SB26 - 10A cały i zdrowy, nie chciał się przepalić, brak błędów na skanie.

W pierwszej chwili pomyślałem że pewnie zatarł się trzpień napędowy wycieraczki tak jak to się często dzieje w przednich wycieraczkach, kiedyś zapobiegawczo w Golfowozie zrobiłem sobie serwis tychże, dla ciekawych fotostory i manual tutaj -> Smarowanie mechanizmów przednich wycieraczek - manual by jarry. Okazało się że pies pogrzebany był nieco gdzie indziej, w każdym razie po kolei pokażę jak uporałem się z usterką :)

1. Podważ cienkim narządkiem zaczep plastikowej osłony trzpienia mechanizmu u góry i u dołu, ilustracje P.01 oraz P.02, po odchyleniu osłony delikatnie wyciągnij ją na zewnątrz zwalniając zatrzask oznaczony na ilustracji P.03 strzałką 1 oraz P.04.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Na ilustracji P.05 pokazałem zaczepy które odpinam na ilustracji P.01 i P.02.

Obrazek



2. Teraz delikatnie wyciągnij plastikową dyszę spryskiwacza pozycja 1 ilustracja P.06, a następnie wykręć kilka obrotów nakrętkę 13mm pozycja 2, musimy mieć kilka milimetrów przestrzeni pomiędzy tą nakrętką a ramieniem wycieraczki aby ściągacz miał przestrzeń do zadziałania, UWAŻAJ aby ściągaczem nie zniszczyć rurki spryskiwacza! Ja poradziłem sobie w ten sposób że na nakrętce oparłem nasadkę 1/4" 4mm, w ten sposób ściągacz nie zgniótł rurki spryskiwacza, ilustracja P.09.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek



3. Teraz przechodzimy do spodu klapy bagażnika, odkręć uchwyt rączki do opuszczania klapy, ilustracja P.10 pozycja 1, następnie podważaj i wyciągnij czarne plastikowe spinki mocujące filcową osłonę klapy, ilustracja P.10 pozycja 2.

Obrazek


Obrazek


4. Teraz pora zdjąć plastikową osłonę silnika wycieraczki, najpierw odkręcasz 2 wkręty, następnie wyciągasz plastikową osłonę na zewnątrz wyciągając dwa zatrzaski metalowe.

Obrazek


Obrazek


5. Następnie odepnij wężyk spryskiwacza i wtyczkę wiązki elektrycznej. Końcówkę wężyka zabezpieczyłem małą foliówką aby zabezpieczyć wnętrze przed kapiącym płynem do spryskiwaczy. Sam silnik mocowany jest na trzy śruby które odkręcasz i wyciągasz mechanizm.

Obrazek


Obrazek


6. Teraz ściągnij plastikową tuleję na trzpieniu wycieraczki.

Obrazek


7. W tym momencie mamy silnik napędu uwolniony do dalszych działań.

Obrazek


8. Odkręć 9 śrub mocujących pokrywę silnika i mechanizmu napędowego wycieraczki.

Obrazek


Obrazek


9. Teraz samo sedno operacji. Mechanizm zębatkowy, pozycja 3 na ilustracji P.22, wyciągasz na siłę z korpusu mechanizmu, pozycję 2 czyli plastikowe kółko również wyciągasz na siłę np. łapiąc szczypcami za jedno z żeber. Po oględzinach okazało się że u mnie zatarty był mechanizm oznaczony 3 na P.22. Oczyściłem go środkami do penetracji skorodowanych połączeń, po około 20 minutach psikania i ruszania mechanizmu uzyskałem efekt całkowitego rozluźnienia ruchu, pod wpływem sił grawitacji mechanizm swobodnie się przekręcał. Następnie na wszelki wypadek sprawdziłem sprawność silniczka, najpierw pomiar rezystancji uzwojenia - wyszło koło 3 ohmów czyli jest nadzieja że silnik jest OK, następnie do wąsów zasilających uzwojenie silnika podłączyłem 12v, silniczek swobodnie się kręcił zarówno w jedną jak i w drugą stronę (zmiana biegunowości podłączenia). Wyglądało zatem że jedynym powodem nie działania mechanizmu tylnej wycieraczki było zapieczenie mechanizmu zębatkowego. Wyczyściłem wszystkie zanieczyszczenia i nasmarowałem mechanizm wazeliną techniczną. Można użyć wielu różnych środków ale przestrzegam przed użyciem środków typu WD40, środki tego typu NIE SMARUJĄ skutecznie takich mechanizmów!!! Na zdjęciach nie widać ale była w mechanizmie podkładka umieszczona pomiędzy trzpieniem mechanizmu 3 a otworem w kółku 2, miejsce to oznaczyłem strzałką nr 4 na ilustracji P.22. Proszę też uważać na malutki oring pokazany na ilustracji P.07 strzałka nr 1, musi się on tam znajdować aby nie dopuszczać wilgoci do wnętrza trzpienia wycieraczki!!!

Proszę też uważać na delikatną rurkę magistrali płynu do spryskiwaczy pozycja 1 na ilustracji P.23.

Obrazek


Obrazek


10. Po skręceniu wszystkiego w odwrotnej kolejności pozostało jeszcze ustawienie pozycji ramienia wycieraczki. U mnie idealną pozycją była ta pokazana na ilustracji P.24.

Obrazek


U mnie pomogło, wycieraczka śmiga jak nowa :)



Moje manuale:
FCPL - [F2] Manual - DRL LED ala jarry style AKA Hella Style
FCPL - [F2] Manual - montaż tempomatu Fabia 2 po FL Polo Ibiza itp. CCS
FCPL - [F2] Manual - montaż podgrzewanych foteli Fabia 2 po FL
FCPL - [F2] Wymiana EGR Fabia F2FL silnik 1.6TDI- manual
FCPL - [F2] Silnik tylnej wycieraczki - naprawa - manual


TKP - inne moje manuale - Touran Klub Polska

_________________
pozdraVWiam, jarry

"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
Moje czerwone Fabiszcze
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1


30.12.2018, 16:01
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL