Przy okazji wymiany tylnych amorów musiałem także wymieniać tylne
łożyska ( przyszedł czas) Do rzeczy
Potrzebujemy :
- czas
- komplet nowych łożysk ( kupiłem SKF) nowe nakrętki 12- kątne rozmiar "30" +
odpowiednia nasadka
- konkretna brecha ( patrz zdjęcie pkt4 )
- klucz dynamometryczny i klucz z uchyłem kątowym
- ewentualnie smar łożyskowy i miedźany
Działania:
1. podnosimy samochód, zabezpieczamy, zdejmujemy koło :
2. Zdejmujemy bęben :
3. Zdejmujemy zaślepkę :
4. Przygotowujemy sie do odkręcenia 12-katnej nakrętki "30" , potrzeba do tego zaje..stej
brechy - wyspawałem sobie taki wynalazek jak za zdjęciu poniżej - a następnie ściagamy
z czopa stare łożysko ( schodzi lekko) , następnie przedmuchujemy wszystko
powietrzem , oczyszczamy czop i trzpień czujnika ABS - jeśli jest:
5. Nakładamy na czop nowe łożysko, aż do dokładnego osadzenia na gnieździe czopa , uważać żeby nie zakleszczyć
łożyska ( osadzać nie na siłę i równolegle do osi czopa , uważać także żeby nie uszkodzić krążka ABS na łożysku ( jeśli jest):
6. Teraz dokręcamy nakrętka za pomocą klucza dynamometrycznegomomentem: 70 Nm, a następnie dokręcamy kluczem z uchyłem katowym o 30 stopni - nie miałem takiego klucza - zrobiłem to, już wspominaną brechą na wyczucie :
7. Następnie wcisnąłem trochę smaru łożyskowego i nałożyłem dekielek (zaślepkę)
8. Zakładamy bęben- nie zapomnieć o smarze miedziowym- i koło .
Zdjęcia robiłem komórą - ale są wyraźne .
Pozdrawiam mar04
edit:
rozmowa na jego temat została w dziale Forum techniczne wymiana łożyska w tylnim kole