Teraz jest 24.04.2024, 01:55



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F2] Škoda Fabia Combi 2 
Autor Wiadomość
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post [F2] Škoda Fabia Combi 2
Małe kombi z rekordową pojemnością bagażnika zaprezentowało się dzisiaj we Frankfurcie. Wszystkie zasadnicze informacje już mamy.
Obrazek
Silniki, rozmiary, masa

Oferta silnikowa obejmie trzy jednostki benzynowe 1,2 12V HTP (51 kW/69 KM), 1,4 16V (63 kW/86 KM) i 1,6 16V (77 kW/105 KM) oraz trzy jednostki wysokoprężne 1,4 TDI PD (51 kW/69 KM), 1,4 TDI PD (59 kW/80 KM) i 1,9 TDI PD (77 kW/105 KM). Brakuje najsłabszego silnika z Fabii hatchback 1,2 HTP (44 kW/60 KM). Wszystkie silniki współpracują z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Na życzenie wersja 1,6 16V (77 kW/105 KM) może otrzymać 6-biegowy automat Tiptronic. Dla obu mocniejszych jednostek wysokoprężnych - 80-konnego 1,4 TDI PD oraz jednostki 1,9 TDI PD – dostępny jest także filtr cząstek stałych. Osiągi i zużycie paliwa poszczególnych wersji nieznacznie się pogorszyło.

Škoda Fabia Combi – silniki benzynowe
Silnik 1,2 12V HTP 1,4 16V 1,6 16V (A)
Pojemność skokowa [cm3] 1198 1390 1598
Cylindry/zawory 3/4 4/4 4/4
Moc [kW (KM)/obr/min] 51 (69 KM)/5400 63 (86)/5000 77 (105/5600
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] 112/3000 132/3800 153/3800
Prędkość maksymalna [km/h] 164 175 192 (186)
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 15,1 12,7 10,4 (11,8)
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km] 5,9 6,5 6,9 (7,5)

Obrazek
Nowa Škoda Fabia Combi w porównaniu do poprzedniczki jest o 7 mm dłuższa, o 4 mm węższa i o 46 mm wyższa. Długość wynosi 4239 mm, szerokość 1642 mm, a wysokość 1498. Poszczególne wersje silnikowe Fabii Combi są o ok. 20 kg cięższe od swojego „krótkiego” odpowiednika.

Škoda Fabia Combi – silniki wysokoprężne
Silnik 1,4 TDI PD (51kW) 1,4 TDI PD (59kW) 1,9 TDI PD
Pojemność skokowa [cm3] 1422 1422 1896
Cylindrów/zaworów 3/2 3/2 4/2
Moc [kW (KM)/obr./min] 51 (69)/4000 59 (80)/4000 77 (105)/4000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] 155/1600-2800 195/2200 240/1800
Prędkość maksymalna [km/h] 164 173 191
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] 15,4 13,7 11
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km] 4,8 4,6 4,9


Podstawowa przestrzeń bagażowa zwiększyła się o 54 litrów do 480 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy bagażnik powiększa się do 1460 litrów, co oznacza o 235 l więcej od poprzedniej generacji. Przestrzeń bagażowa w dodatku jest najdłuższa w swojej kategorii – odległość między klapą bagażnika i oparciami przednich foteli wynosi 959 mm.
Obrazek
Właściwości praktyczne

Oprócz nowej stylistyki, która nawiązuje do hatchbacku, nowy model oferuje także kilka praktycznych i komfortowych elementów. Do jego mocnych stron należy przede wszystkim przestrzeń dla podróżujących z tyłu, większy bagażnik (480/1460 l), wiele schowków i kieszeni oraz materiały użyte do wykończenia wnętrza.

Przestrzeń bagażowa ukryta jest pod półautomatyczną roletą, którą znajdziemy także w większym modelu Octavia Combi. Przez lekki dotyk łokciem dochodzi do automatycznego zwinięcia rolety do schowka, co jest bardzo praktyczne podczas załadowywania bagaży. Oprócz tego firma oferuje kilka akcesoriów, które dalej poprawiają praktyczność bagażnika, m. in. system uchwytów, które pomagają utrzymać ładunek w wybranym miejscu i chronią go przed uszkodzeniem, czy wodoodporne dywaniki podłogowe, które umożliwiają np. przewożenie rowerów górskich bez obaw o ubrudzenie wnętrza. Rękojeść po wewnętrznej stronie klapy bagażnika ułatwia dzięki swojemu ergonomicznemu kształtowi jej zamykanie, chroni nadgarstek i zapobiega przymknięciu ręki. Płaska konstrukcja tylnego zawieszenia z belką skrętną umożliwiła uzyskać niską i równą podłogę przestrzeni bagażowej. Przy układaniu ładunku w bagażniku nie przeszkadzają żadne zbędne krawędzie czy przełamania, a niski próg bagażnika na wysokości 637 mm ułatwia załadunek. Podłoga bagażnika jest kilka centymetrów pod progiem, a po złożeniu tylnej kanapy nie powstaje równa podłoga.

Škoda: pochłaniacz bagaży

Rozpoczęło się od pierwszej Octavii, od tego czasu właściwie wszystkie modele marki mają ponadprzeciętną pojemność bagażnika. Nowe „małe” kombi jest znacznie dłuższe od modelu Roomster, który czerpie jednak ze swojej wysokości. Podstawowa pojemność bagażnika Fabii Combi jest większa niż u Roomstera, jednak tylko w wypadku kiedy tylna kanapa przesunięta jest maksymalnie do tyłu, oferując więcej przestrzeni na nogi podróżnych. Po złożeniu tylnej kanapy w Fabii Combi otrzymujemy co prawda ponadprzeciętną pojemność, ale i tak w tej kategorii króluje Roomster.


Bagażniki samochodów marki Škoda
Model Długość auta [mm] Bagażnik [l]
Fabia 3992 300/1163
Fabia Combi 4239 480/1460
Roomster 4205 450-530/1780
Octavia Combi Tour 4513 548/1512
Octavia Combi 4581 580/1620

Ceny: niewielki wzrost

Škoda opublikowała już pierwsze informacje o cenach nowego kombi. Na czeskim rynku cena podstawowa wzrośnie o 5 tys. koron (ok. 700 zł) w stosunku do poprzedniej generacji. Jednak wyższy poziom wyposażenia nowej Škody Fabii Combi powoduje, że cena realna auta jest w zasadzie niższa.


Podstawowy model z silnikiem 1,2 12V HTP (51 kW/69 KM) będzie kosztował w Czechach 285 900 koron (ok. 38,6 tys. zł), podczas gdy cena Fabii Combi pierwszej generacji w wersji podstawowej z silnikiem 1,2 HTP (40 kW/54 KM) wynosi 280 900 koron (ok. 37,9 tys. zł). Poprawiły się również osiągi nowego auta – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 15,1 s (poprzedni model podstawowy 18,7 s) i prędkość maksymalna 164 km/h (w porównaniu do 153 km/h).


Również poziom wyposażenia jest lepszy, ponieważ w standardzie montowane są dwa airbagi przednie i dwa boczne, podczas gdy w pierwszej generacji airbag pasażera wymagał dopłaty w wysokości 7 500 koron (ok. 1 000 zł), a airbagi boczne były dostępne za 8 900 koron (1 200 zł). Na dokładne porównania przyjdzie jednak czas, kiedy Škoda opublikuje szczegółowe specyfikacje poszczególnych wersji.


Škoda Fabia Combi I kontra Fabia Combi II Fabia Combi I Fabia Combi II Różnica
Długość [mm] 4232 4239 +7
Szerokość [mm] 1646 1642 -4
Wysokość [mm] 1452 1498 +46
Rozstaw osi [mm] 2462 2462 0
Bagażnik [l] 426/1225 480/1460 +54/+235
Obrazek

Pierwsza generacja modelu Škoda Fabia Combi dotychczas sprzedała się w liczbie 630 tys. sztuk. Produkcja auta będzie trwać co najmniej do końca bieżącego roku, tak więc można oczekiwać, że ostateczny wynik jeszcze wzrośnie.

-----------------------------------------------------------------

"Rękojeść po wewnętrznej stronie klapy bagażnika ułatwia dzięki swojemu ergonomicznemu kształtowi jej zamykanie, chroni nadgarstek i zapobiega przymknięciu ręki"

Normalnie za ten wynalazlek skoda powinna chyba dostac nobla :hysterical: Takim gownem sie szczyca :sciana:

Reszta to no comment :paw:

Dla mnie jedyny plus nowej combi to srebne relingi

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


Ostatnio edytowano 27.02.2008, 12:34 przez wolf, łącznie edytowano 1 raz



11.09.2007, 18:36
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
wyzsza, wezsza i rozstaw osi taki sam - czym sie tu chwalic?

_________________
Obrazek


11.09.2007, 18:50
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Andja napisał(a):
wyzsza, wezsza i rozstaw osi taki sam - czym sie tu chwalic?


Bagaznikiem. Teraz fabia combi 2 pretenduje na auto firmowe zakladow pogrzebowych :hysterical:

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


11.09.2007, 18:52
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Sylwetka imho lepsza od hatchbacka. Ale mimo wszystko na drugiej fotce od gory az prosi sie o wyraznie zarysowane blotniki, wieksze otwory na kola i wreszcie wieksze kola. Odjac troche z wysokosci i byloby calkiem calkiem. A tak to jest bo jest. Ludzie kupia.


11.09.2007, 21:20

Dołączył(a): 18.04.2007, 22:02
Posty: 194
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
Mnie najbardziej wkurza zdjęcie bagażnika , bo jest on cały po bokach wyłożony twardym zapewne podatnym na zarysowania plastikiem, a ja często gęsto w moim autku wożę ostre przedmioty w poprzek bagażnika ( jest taka wnęka między progiem bagaznika a nadkolami ) w mojej Fabii jest cały bagażnik wyłozony takim czymś nie wiem jak to nazwać ale napewno nie jest to twardy plastik i nie ma na nim żadnej rysy . Teraz widzę , że włożenie np. łopaty w ten sposób jak robię to teraz w nowej Fabii II będzie skutkowało potężnymi rysami na plastiku. Fakt to jest bagaznik w środku i tego niby na zewnątrz nie widać , ale mnie takie estetyczne sprawy wnerwiaja do bólu !!! Dochodzę do wniosku , że wykończenie komory bagaznika w Fabii I jest praktyczniejsze . Ech te ich "przemyślane" rozwiązania.


11.09.2007, 21:33
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Pozostanie Ci tylko obicie tych bokow we wlasnym zakresie jakims filcem.. o ile oczywiscie skusisz sie na ten konkretny model auta :)


12.09.2007, 10:41

Dołączył(a): 18.04.2007, 22:02
Posty: 194
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
O i to jest Panie kolego Matt przemyślane rozwiązanie , zastanawia mnie tylko to , że projektanci nowej Fabii na taki pomysł nie wpadli :smile: . Widać nie korzystają z bagazników w swoich autach . Swoją drogą zdaję sobie sprawę , że takie sprawy innych śmieszą ale ja lubię jak jest czysto i ładnie bo nic nie psuje mi tak samopoczucia jak fakt ,że coś jest brudne albo zniszczone, a takie rozwiazanie będzie szybko ulegało zniszczeniu . Zresztą ciągle się zastanawiam czy w przyszłosci zakupiłbym nową Fabię w wersji kombi . Moim zdaniem zresztą nie tylko moim , ktoś tu juz przede mną napisał , że Fabia II jest nieproporcjonalna tzn. zbyt wysoka no i ten spłaszczony przód . Spójrzcie sobie na nią z boku , ta maska jest po prostu z przodu zbyt płaska i w zwiazku z tym za krótka . Tył jest ok ale reszta to brak słów. No ale kiedyś trzeba będzie zmienić autko bo to , które mam nie będzie wieczne , jak na razie ma mało przejechane bo około 90 000 km ale jak już druga setka przyjdzie to chyba przyjdzie myśleć o nowym . Patrząc na te foty głęboko się zastanawiam czy będzie to Fabia i czy w ogóle skoda , choć mam do niej sentyment .


12.09.2007, 13:26
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
podoba mi się że w standradzie ( o ile tak bedzie w najubozszych wersjach ) sa oklejone slupki, dodaje to swojego uroku, ale to jednak dalej jest trohce nietrafiony design. Moden są w tej chwili zdecydowane linie nadwozia , kanciaste kształty a ta fabia jakos tak wraca do renault twingo, taki kartofelek, jednak bardziej mi podchodzi jak hatch


12.09.2007, 13:27
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Temu autu brak podstawowego warunku: proporcji!!!!!!!!

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


12.09.2007, 13:37
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Seraf napisał(a):
podoba mi się że w standradzie ( o ile tak bedzie w najubozszych wersjach ) sa oklejone slupki,

ZCTwidziałęm to słupki nie są oklejone tylko obłożone tworzywem (po otwarciu drzwi nawet widać ich mocowanie) i jeśli moja marna pamięć mnie nie zawodzi to w golasach jest tak samo.


12.09.2007, 16:52
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
kros napisał(a):
Seraf napisał(a):
podoba mi się że w standradzie ( o ile tak bedzie w najubozszych wersjach ) sa oklejone slupki,

ZCTwidziałęm to słupki nie są oklejone tylko obłożone tworzywem (po otwarciu drzwi nawet widać ich mocowanie) i jeśli moja marna pamięć mnie nie zawodzi to w golasach jest tak samo.


Poprostu zenada :hysterical:

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


12.09.2007, 16:57
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Taką się płaci cene jak chce sie być tanim w swoej klasie i mieć te niemieckie korzenie. Ale Kia jakos pokazuje że można i tanio i dobrze do tego stopnia że dają ta 7-mio letnia pewność. Nie dośc tego nowy Yaris wydaje mi się że pokazał sie w podobnej chwili jak cee'd i juz była kacja servisowa z "jaśkami" a to w końcu tojota.


12.09.2007, 17:42
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
eeee sprostowanie - mówiłem o słupku A - pozostałych słupków nie pamiętam.


12.09.2007, 17:43
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
kros napisał(a):
eeee sprostowanie - mówiłem o słupku A - pozostałych słupków nie pamiętam.
.... i serdecznie za to żałuje. Jak w spowiedzi :D koniec OT


12.09.2007, 17:45
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
natomiast sama idea słupków plastkikowych nie jest zła - wiele marek tak robi...

szkoda tylko że na słupku A widać wkręty po otwarciu drzwi. - mogli je chociaż jakoś ukryć - pod jakąś listwą maskującą - no ale wiadomo, księgowy robił projekt.


12.09.2007, 17:45
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL