Polska: 51 900 zł za Kia cee'd Sporty Wagon
Cieszący się wielkim wzięciem wśród polskich klientów kompaktowy model Kia cee'd zostaje uzupełniony wersją kombi Sporty Wagon, która kosztuje od 51 900 zł. Nowość objęta jest tą samą wydłużoną gwarancją producenta jak wszystkie wersje hatchback (bez żadnych dodatkowych dopłat).
Kia cee’d Sporty Wagon zachowuje wszelkie atrybuty hatchbacka, wzbogacone o zwiększoną użyteczność i funkcjonalność. Auto ma tak dobre własności jezdne i osiągi jak siostrzany hatchback. Europejscy klienci będą mieli do wyboru 3 wersje wyposażenia, pięć silników z manualnymi lub automatycznymi przekładniami oraz bogatą listę wyposażenia opcjonalnego. Obie wersje nadwozia cee’d powstały jednocześnie, dlatego też Sporty Wagon cechuje się identyczną jak hatchback integralnością konstrukcji. Pod względem stylistycznym jest jednak odmienny - dzięki nowym panelom karoserii oraz specjalnie zaprojektowanej klapie tylnej, ułatwiającej dostęp do przestrzeni bagażowej.
Przy niezmienionym rozstawie osi 2650 mm (dla zwiększenia ładowności i funkcjonalności) długość samochodu wzrosła o 235 mm (za tylnymi kołami) a wysokość o 10 mm. Liczona do krawędzi okien pojemność bagażnika wynosi 534 litry, w tym 55 litrów w standardowym schowku podpodłogowym. Jest to niemal o 200 litrów więcej niż w modelu hatchback. Po płaskim złożeniu tylnych siedzeń, dzielonych w proporcji 60/40, pojemność bagażnika Sporty Wagon rośnie do 1664 litrów, przewyższając o 200 litrów przestrzeń bagażową hatchbacka w identycznej konfiguracji. Jest to również o 50 do 60 litrów więcej niż w konkurencyjnych kombi Renault Megane czy Opel Astra.
Elementy nadwoziowe przodu aż do słupków środkowych B są wspólne dla hatchbacka i kombi. Słupki tylne wersji Wagon zaprojektowano w charakterystycznym kształcie litery "Z" a światła tylne litery "L", co w połączeniu ze zwiększoną długością nadaje pojazdowi wyraźnie odmiennego wyglądu.
Konstrukcja klapy tylnej nadwozia cee’d Sporty Wagon jest prawdziwie unikalna w segmencie C i umożliwia znacznie wygodniejszy dostęp do przestrzeni ładunkowej. W porównaniu z modelem cee’d hatchback górne zawiasy klapy zostały przesunięte do przodu o 225 mm i o tą samą wielkość klapa „zachodzi” na dach. Umieszczenie zawiasów aż tak głęboko na dachu ogranicza wysięg otwierającej się klapy o 72 mm, tak więc kierowca czy pasażer może stać znacznie bliżej pojazdu przy jej unoszeniu, co ułatwia życie również i na ciasnych parkingach. Dzięki nowej konstrukcji klapy tylnej dostęp do przestrzeni bagażowej w samochodzie cee’d Sport Wagon należy do najwygodniejszych w całym segmencie C.
Identycznie jak w hatchbacku, cee’d Sporty Wagon ma niezależne zawieszenie kół z przodu i z tyłu, zapewniające odpowiednią precyzję prowadzenia oraz wysoki komfort jazdy na europejskich drogach, nawet przy pełnym obciążeniu. Charakterystyka sprężyn i amortyzatorów przedniego zawieszenia na kolumnach McPherson i tylnego wielowahaczowego została należycie dostrojona do nieco większej masy Sport Wagon, który osadzony jest na tego samego rozmiaru co hatchback obręczach stalowych i aluminiowych z ogumieniem Michelin.
Cee’d Sporty Wagon objęty będzie tą samą wydłużoną gwarancją producenta jak wszystkie wersje hatchbacka (bez żadnych dodatkowych dopłat). Gwarancja cee’d kombi składa się z trzyletniej gwarancji bez limitu przebiegu lub pięcioletniej gwarancji z limitem 150 000 kilometrów (w zależności co nastąpi pierwsze) na cały samochód oraz w drugim przypadku z dalszej, dwuletniej (lub 150 000 km) gwarancji na zespół napędowy.
[samar.pl]