Skoda Fabia RS Kit-Car NOWE FOTY !!!
Skoda Fabia RS Kit-Car to prototyp zbudowany przez prywatna firmę, we współpracy z fabryką w Mlaba Boleslav.
Gdy w 1998 roku zespół Skoda Motorsport rozpoczął pracę nad Octavią WRC, rozwój wciąż popularnych Felicii 1600 Kit-Car stanął w miejscu. Z czasem auto coraz bardziej zaczęło odstawać od konkurencji. dlatego po siedmiu latach przerwy Czesi znów wzięli się do roboty i zbudowali mocną ośkę. To Skoda Fabia RS Kit-Car, która docelowo ma stać się autem klasy Super 1600.
W lipcu 2004 r. gotowy był projekt, a w listopadzie odbyły się pierwsze testy. Czeski tuner Impromat Car na razie dysponuje tylko jednym egzemplarzem Fabi RS KitCar. Auto, które w chwili obecnej nie posiada jeszcze homologacji, jest wyposażone w silnik o pojemności 1.6l. Jednostka napędowa to swoista hybryda. Głowica pochodzi z benzynowej jednostki 1.8, montowanej m.in. w Octaviach, zaś blok został zapożyczony z klasycznego diesla grupy Volkswagena o pojemności 1.9 l. Konstrukcję poddano licznym modyfikacjom.
Bez homologacji nowa rajdowa Fabia nie może startować w imprezach mistrzowskich FIA, pozostają jej więc na razie tylko czeskie rallysprinty. Impromat Car liczy, że już niebawem z czeskiego czempionatu znikną auta WRC, a wówczas projekt Fabi Kit-Car otrzyma pełne poparcie Skody, co przyspieszy proces homologacyjny.
Silnik i przeniesienie napędu
typ: benzynowy, 4-cylindrowy, rzędowy 5 zaworów na cylinder
pojemność: 1597 cm3
moc: 220 KM / 8000
moment obrotowy: 195 Nm / 7300
skrzynia biegów: 5-biegowa, sekwencyjna, szpera
napęd: na przednie koła
Podwozie
zawieszenie (przód): McPherson
zawieszenie (tył): belka skrętna
hamulce (przód): tarcze 355mm (asfalt), 300mm (szuter), 4-tłoczkowe zaciski
hamulce (tył): tarcze 280mm
hamulec ręczny: hydrauliczny
koła: 17-calowe (asfalt), 15-calowe (szuter)
Nadwozie
długość/szerokość/wysokość: 4000/1795/1420 mm
rozstaw osi: 2482 mm
masa własna: 1000 kg
Dynamika
masa do mocy: 4,55 kg/KM
0-100 km/h: brak danych
V-max: brak danych
Zdjęcia w najnowszym,kwietniowym numerze magazynu WRC.