Teraz jest 26.04.2024, 18:04



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Nowości motoryzacyjne 2007 
Autor Wiadomość
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post Nowości motoryzacyjne 2007
Najnowsze wersje modeli takich jak np. Mercedes Klasy C, Audi A4 oraz Renault Laguna będą miały swoją premierę już w przyszłym roku. Niemiecki magazyn „Auto Motor und Sport” w specjalnym artykule wymienia wiele nowości motoryzacyjnych roku 2007, uzupełniając tekst bogatą galerią aż 49 zdjęć poszczególnych modeli.
Wśród nowości, wymienianych przez „Auto Motor und Sport”, są m.in.:

Alfa Romeo: A'la 4x4
W nowym roku na rynku nie pojawi się żaden nowy model Alfy Romeo, co nie znaczy, iż nie będzie żadnych nowości. Najciekawiej zapowiada się model 147 w wersji Q2, czyli z przednim samoblokującym mechanizmem różnicowym rozdzielającym moc na przednie koła w zależności od warunków drogowych. System ten pojawi się także później w innych modelach Alfy. Nowe wersje, w tym także silnikowe, m.in. 2,4 JTD 210 KM, pojawią się w większości dostępnych modeli (159, Brera, Spider, GT).

Audi: Sportowo i luksusowo
Audi wprowadzi do sprzedaży kilka nowych modeli, a także wersji silnikowych. Najszybciej, bo już w drugim kwartale, zadebiutuje model R8, czyli "cywilna" wersja wyścigowych Audi. W kolejnym kwartale pojawi się nowe coupe A5, zaś w ostatnim nowy A4. To jednak nie koniec nowości, pół roku po debiucie na wystawie w Genewie w sprzedaży pojawi się sportowe kombi, czyli RS6. Spośród nowych wersji silnikowych na uwagę zasługują jednostka 4,2 TDI w modelu Q7 (II kwartał), 2,8 FSI w A6 (III) oraz 1,4 TFSI 125 KM w A3 (III).

BMW: W teren z klasą
BMW w przyszłym roku będzie starał się zdobyć rynek przede wszystkim dwoma nowościami. Będą to nowy BMW X5, który już na wiosnę znajdzie się w oficjalnej sprzedaży na polskim rynku, a także nowa BMW seria 3 Cabrio, która po premierze na targach w Detroit do Polski trafi na przełomie wiosny i lata.

Cadillac: Terenówka od raperów
Na początku 2007 roku rozpocznie się sprzedaż dużego SUV-a Escalade. Zaś pod koniec roku pojawi się także nowa generacja CTS-a. W międzyczasie przewidziano kilka nowych wersji modeli STS oraz XLR.

Chevrolet: Na 2.0 l.
Po tegorocznej sporej liczbie nowości, w przyszłym roku Chevrolet znacznie spuści z tonu. Oferta rozszerzy się jedynie o wersje z silnikiem wysokoprężnym w modelach Lacetti (2,0 120 KM) oraz Epica (2,0 150 KM). Modele te z nowymi jednostkami pojawią się pod koniec drugiego kwartału.

Chrysler: Tylko Sebring
Już w kwietniu zadebiutuje na naszym rynku jedyna, ale dość istotna, nowość Chryslera. Będzie to model Sebring, dostępny m.in. także z silnikiem wysokoprężnym. W oficjalnej sprzedaży nie pojawi się, ale będzie za to istniała możliwość indywidualnego zamówienia Sebringa cabrio. Już w drugiej połowie roku.

Citroen: Pierwszy SUV
Już od początku roku gama dostawczych Citroenów powiększy się o model Jumpy. Ten lekki pojazd dostawczy będzie oferowany w różnych wersjach nadwoziowych, w tym i wersji osobowej. Na przełomie drugiego i trzeciego kwartału w salonach zadebiutuje pierwszy SUV francuskiej marki, przygotowany wspólnie z Peugeotem, o nazwie C-Crosser.

Dacia: Logan kombi
Na marzec zaplanowano jedyną przyszłoroczną premierę tej marki. Dacia Logan MCV będzie autem typu kombi, który będzie w stanie pomieścić nawet siedem osób. Choć nie jest to wierna kopia Logana, to jednak znacząco może przyczynić się do dalszego wzrostu zainteresowania tym modelem.

Dodge: Kolejne dwie nowości
Dotychczasowa oferta tej stosunkowo nowej u nas amerykańskiej marki zostanie poszerzona aż o dwa nowe modele. Zarówno Avenger z segmentu D, jak i średniej wielkości SUV Nitro pojawią się w sprzedaży już na przełomie kwietnia i maja. Poza tym w ofercie znajdą się dwie mocniejsze wersje silnikowe modelu Caliber.

Fiat: 500 i Bravo przebojami
Ciekawie zapowiada się przyszły rok dla włoskiej marki. Już w styczniu zadebiutuje, bliźniaczy z Suzuki SX4, model Sedici. Trzy miesiące później pojawi się Bravo, zaś na połowę roku przewidziano rozpoczęcie sprzedaży sedana Linea. Na przełom października i listopada zaplanowano wstępnie początek sprzedaży małego modelu 500. Szczególnie ten ostatni model, jak i nowe Bravo mogą okazać się sporymi hitami sprzedażowymi, które pozwolą włoskiej marce odzyskać miano marki nr 1 na polskim rynku. Nie zabraknie także nowości wśród dostawczych aut Fiata. Od stycznia dostępny będzie w różnych wersjach nadwoziowych Fiat Scudo, zaś na wiosnę przewidziany jest debiut rynkowy małego pickupa Strada, czyli sposób Fiata na odliczenie 100% podatku VAT.

Ford: Cesarz Mondeo
Również Ford przewidział na przyszły rok sporo nowości. Nie ma co ukrywać, iż największe nadzieje związane są z nową generacją Forda Mondeo, który będzie starał się zostać liderem w swojej klasie, a w sprzedaży pojawi się na przełomie II i III kwartału. Również w pierwszej połowie roku zadebiutują dwa bardziej specyficzne modele - duży Ranger będzie starał się wykorzystać spore zainteresowanie autami typu pickup, zaś Focus CC będzie skierowany do osób lubiących nieco luksusu, ekstrawagancji oraz sportowych wrażeń. Z kolei C-Max poddanie zostanie kuracji odmładzającej i pozbędzie się nazwy Focus. Wśród dostawczaków Transit otrzyma wersję z napędem 4x4, zaś Transit Connect poddany zostanie odświeżeniu oraz pojawi się w wersji z krótkim rozstawem osi.


Honda: Ciąg dalszy Civica
Choć niewiele nowego, to jednak bardzo konkretnie zapowiada się przyszły rok w Hondzie. Przede wszystkim jeden z liderów segmentu SUV - model CR-V pojawi się w nowej odsłonie. A z kolei hit sprzedażowy, nowy Civic, będzie oferowany w dwóch trzydrzwiowych i wzmocnionych wersjach – Type S oraz Type R.

Hyundai: Tajemniczy FD
Sporo ciekawego będzie miał do zaoferowania w przyszłym roku Hyundai. Na początek roku (styczeń) przewidziano debiut nowych wersji silnikowych - benzynowej 2,0 w modelu Sonata oraz 2,5 CRDI w dostawczym H1. W lutym powróci mały Atos dostępny z 1,1-litrowym silnikiem. W marcu pojawi się Coupe z silnikami 1,6, 2,0 oraz 2,7 oraz oficjalnie pojawi się w ofercie flagowy Grandeur z jednostkami 2,2 CRDI oraz benzynową 3,3 V6. Jednak prawdziwym hitem może okazać się kompaktowy model o symbolu FD, powstały na bazie konceptu Arnejs. 5-drzwiowa wersja pojawi się już w sierpniu, zaś na listopad przewidziany jest debiut wersji kombi.

Jeep: Nowy segment softroad
Gama terenowych Jeepów powiększy się o trzy, choć tak naprawdę o dwie, nowości. Do sprzedaży powróci w marcu, po chwilowej nieobecności, bardzo dobrze znany na całym świecie Wrangler, także w wersji 4-drzwiowej Unlimited. Całkowitymi nowicjuszami na rynku będą za to modele Compass i Patriot, z tzw. segmentu softroad, w których wyposażeniu nie znajdziemy np. reduktora. Compass zadebiutuje u nas już w marcu, a Patriot na przełomie maja i czerwca.

Kia: Rok cee'da
Przyszły rok ma być rokiem cee'da, który w salonach pojawił się w grudniu 2006. W czerwcu gama silników zostanie powiększona o dwulitrowego diesla CRDI, w sierpniu zadebiutuje cee'd sporty wagon, czyli wersja kombi, a na grudzień zaplanowano rozpoczęcie sprzedaży wersji 3-drzwiwowej (cee’d sporty hatch). Jednak nie samym cee'dem Kia żyje. Już w styczniu flagowy Opirus będzie oferowany po lekkim odświeżeniu i z nowym silnikiem benzynowym 3,8. W czerwcu pojawi się terenowy Sportage po faceliftingu z fabryki na Słowacji, co może oznaczać bardziej korzystne ceny. A w lipcu także po faceliftingu nadjedzie Picanto.

Lancia: Specjalistycznie
Włoski producent nie przewidział praktycznie żadnych zmian w przyszłym roku. Specjalne wersje z nieznacznymi zmianami pojawią się w modelach Musa oraz Ypsilon.

Land Rover: Wolny teren
Początek roku to nowa jednostka TDV8 w modelach Range Rover oraz Range Rover Sport oraz nieznaczne modyfikacje w wyposażeniu i wykończeniu ich wnętrza. Jednak najważniejsza nowość nadejdzie w lutym. Wówczas do sprzedaży trafi Freelander drugiej generacji, nieznacznie większy, bardziej komfortowy i bardziej przystosowany do jazdy w trudnym terenie oraz z nowymi jednostkami napędowymi. W czerwcu jeszcze pojawi się lekko zmodyfikowany Defender.

Lexus: Ośmiocylindrowa hybryda
W ofercie tej luksusowej marki zmiany dotyczyć będą głównie najbardziej luksusowego modelu LS. Styczeń to oficjalny początek sprzedaży wersji LS 460. Jednak już w połowie roku w sprzedaży pojawi się flagowy model LS 600h, który jest pierwszym hybrydowym modelem na świecie wyposażonym w ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności pięciu litrów i mocy 444 KM.


Mercedes: Nowa klasa C
Z całą pewnością najważniejszą nowością Mercedesa będzie nowa C-klasa, która światową premierę mieć będzie na targach motoryzacyjnych w Genewie. Na polskim rynku Mercedes klasa C pojawi się już w kwietniu. Natomiast już w styczniu w ofercie znajdą się wersje 63 AMG klasy S oraz CL, które zastąpią nieco tylko słabsze wersje 55 AMG.

MINI: Cooper diesel po raz pierwszy
Najprawdopodobniej w marcu MINI Cooper będzie dostępny z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra i mocy 110 KM, który powstał przy współpracy z francuską grupą PSA. Będzie to pierwszy Cooper z tego typu silnikiem w historii modelu.

Mitsubishi: Outlander i Lancer
Choć oficjalna premiera na polskim rynku miała miejsce jeszcze w tym roku, to tak naprawdę dopiero od stycznia rozpocznie się sprzedaż "na serio" nowego Pajero. Już na przełomie marca i kwietnia zawita do salonów nowy Outlander, zaś we wrześniu przewidziano premierę nowej generacji Lancera w wersji sedan.

Nissan: "Kaszka"
Japoński koncern zapowiedział na przyszły rok dwie nowości. Już w lutym będzie można nabywać kompaktowego croosovera o nazwie Qashqai. Na początku drugiego półrocza zaś pojawi się kompaktowy Tiida, który w pewnym stopniu wspólnie z Qashqai wypełni lukę po stopniowo wycofywanej ze sprzedaży Almery.

Opel: Polska Astra
Na pierwszy kwartał 2007 roku przewidziano dwie nowości u Opla. Będą to SUV Antara, bliźniaczy do modelu Chevrolet Captiva, oraz odświeżona Astra, której wersja sedan wyjeżdżać będzie z fabryki GM w Gliwicach. Z kolei w drugim kwartale roku pojawi się sportowy model GT.

Peugeot: 308
308 to nie numer pokoju hotelu Ritz w Paryżu, a nazwa następcy modelu Peugeot 307, którego francuski producent wprowadzi do sprzedaży najprawdopodobniej z końcem października. Będzie to niewątpliwie jedna z ciekawszych nowości roku 2007. Peugeot w przyszłym roku zdecydował się również na uruchomienie sprzedaży nowych wersji nadwoziowych modelu 207 – CC (pojawi się we wrześniu) i SW (późna jesień), a także kompaktowe auto dostawcze Expert.

Porsche: Na terenowo
Ekskluzywne Porsche zaszczyci w 2007 roku polską klientelę jednym modelem. Jedni mówią, że będzie to tylko facelifting, inni, że zupełnie nowa generacja. Fakt jest faktem, że w przyszłym roku u polskich dealerów pojawi się kolejna odsłona terenowego Cayenne. Premiera już w pierwszym kwartale.

Renault: Nowości z końcem roku
Francuskie Renault na nowy rok przewidziało debiut nowych silników oraz dwóch modeli, które już dość dawno nie były na deskach kreślarskich projektantów. W sprzedaży pojawią się nowe generacje Twingo i Laguna. Potencjalni klienci na te samochody muszą uzbroić się w cierpliwość, bowiem będą one dostępne dopiero pod koniec roku. Bardzo interesująco zapowiada się również nowa jednostka napędowa dla małych modeli Renault Clio III i Modus. Francuzi uzupełnią gamę silników w tych autach o motor 1.2 l. o mocy – tu uwaga! – 100 KM. W przeciwieństwie do ww. modeli, ten silnik będzie oferowany już na wiosnę.

Seat: W 6,4 s. do 100 km/h
Z takim czasem wjedzie na polski rynek już w kwietniu przyszłego roku mocno usportowiona wersja Seata Leon Cupra. Samochód zostanie wyposażony w volkswagenowski, 2-litrowy silnik benzynowi TFSI o mocy 240 koni mechanicznych. Nieco wcześniej, bo w lutym generalny importer marki Seat, zaprezentuje powiększony model Altea XL. W sprzedaży ten samochód powinien pojawić się na przestrzeni pierwszych sześciu miesięcy 2007 roku.

Skoda: Ważna zmiana
Rok 2007 dla Skody to przede wszystkim podjęcie próby udanej zamiany bardzo popularnej w Polsce Fabii, na jej drugą generację, która szerzej publiczności ukaże się już na salonie samochodowym w Genewie. Wprowadzenie następcy topowego produktu czeskiej marki (najpierw w wersji hatchback) nastąpi na naszym rynku w maju. Około listopada gamę nowej Fabii uzupełni również kombi. Jednak pierwszymi nowościami z obozu Skody w 2007 roku będą trzy inne samochody. W marcu Czesi uruchomią sprzedaż dostawczego modelu zbudowanego na bazie modelu Roomster, o nazwie Praktik oraz zadebiutują z nieco uterenowionymi odmianami Roomstera i Octavii wyposażając je w pakiet Scout, charakteryzujący się przede wszystkim podwyższonym zawieszeniem.

smart: Zachowawczo w nowy rok
smart po ostatnim, poważnym kryzysie finansowym zaczyna łapać drugi oddech. Jak na razie jednak powietrza starczy producentowi małych samochodów na wprowadzenie do sprzedaży nowej generacji modelu dla dwóch osób – fortwo. Debiut w Polsce przewidziano na marzec, a auto podobno ma kusić nowymi, bardziej przyjaznymi cenami.

Ssangyong: „Akszyn”!
Najbardziej gorącym, a zarazem jedynym, obfitującym w nowości okresem będzie u marki Ssangyong miesiąc luty. Wtedy też w ofercie koreańskiego producenta pojawią się dwie odmiany, zupełnie nowego modelu: Actyon i Actyon Sports. Pierwsza z nich dedykowana będzie segmentowi SUV, druga bardziej usportowionemu SUT. Samochód będzie nieco mniejszy od obecnego już w sprzedaży modelu Ssangyong Kyron, jednak będzie posiadał niemal identyczne parametry techniczne – ten sam wysokoprężny silnik 2.0 l. 141 KM – oraz stylistykę wnętrza.

Suzuki: Wysokoprężnie
Suzuki w ciągu 365 dni przyszłego roku skupi się tylko na wprowadzeniu nowej jednostki dla swojego najmłodszego modelu SX4. Wysokoprężne serce o pojemności 1900 ccm i mocy 120 KM pochodzić będzie od brata bliźniaka – Fiata Sedici i pojawi się w ofercie Suzuki na wiosnę.

Toyota: Corolla rozbita
Sezon 2007 w Toyocie zapowiada się spokojnie. Najwięcej zmian Japończycy wprowadzą w najpopularniejszym modelu Corolla, którego już dziesiąta generacja będzie sprzedawana w dwóch wydaniach. Jako Auris w odniesieniu do 3- i 5-drzwiowych modeli o nadwoziu hatchback oraz jako Corolla w przypadku sedana. Jak poinformowała nas Toyota trwa debata co do ostatecznej nazwy wersji kombi. Termin wprowadzenia tych modeli przewidziano na pierwszy kwartał roku. Toyota przymierza się również do odmłodzenia dostawczego modelu Hiace, który w Polsce pojawi się na przełomie szóstego i siódmego miesiąca roku. Wśród silnikowych nowości oszczędnie – japońska marka wprowadzi lekko zmodyfikowaną 3-litrową jednostkę D-4D dla terenowego Land Cruisera.

Volkswagen: Z niemieckim „eR”
Interesująco, lecz niekoniecznie tanio, zapowiada się gama niemieckiego giganta samochodowego – marki Volkswagen. Koncern z Wolfsburga wprowadzi w 2007 roku sześć nowości, a pięć z nich będzie przeznaczona dla klientów zarabiających znacznie więcej niż wskazuje wykres średniej-krajowej płacy. W pierwszym kwartale roku pojawi się druga generacja terenowego Touarega, w drugim kwartale - również druga generacja - limuzyna Phaeton. Po tych dwóch modelach przyjdzie kolej na Golfa Variant, a więc wersję kombi najbardziej popularnego produktu Volkswagena. Same smaczki Niemcy zostawili natomiast na czwarty kwartał przyszłego roku. Do polskich salonów wjadą dwie wersje Passata (limuzyna i kombi) z budzącym respekt przydomkiem R36. Dla przypomnienia dodajmy co wyróżnia ten skrót – 6-cylindrowy silnik FSI o pojemności 3.6 l. i mocy 300 KM oraz napęd 4x4. Na sam koniec przyjdzie kolej na mniejszego brata Touarega, kompaktowego SUV-a opartego na platformie Golfa, o nazwie Tiguan.

Volvo: Kombi z kompaktem
Szwedzi w przypadku wprowadzania nowości słyną z dużej oszczędności, tym bardziej więc w przyszłym roku nie należy oczekiwać w ofercie Volvo tłumu nowych modeli . Rok 2007 Volvo rozpocznie od wprowadzenia ciekawie się zapowiadającego, kompaktowego C30. Termin polskiej premiery przewidziano na przełom lutego i marca. Następnie w ofercie powinno pojawić nowe kombi V70 (i XC70). Auto będzie bazować na jednym z topowych modeli szwedzkiej marki, S80.

Źródła

• Auto Motor und Sport (Eberhard Kittler)

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


20.12.2006, 11:06
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL