Teraz jest 28.03.2024, 22:16



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
ESP premium Boscha w produkcji seryjnej 
Autor Wiadomość
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post ESP premium Boscha w produkcji seryjnej
Źródło: Samar

Od chwili wprowadzenia na rynek w 1995 r. systemu elektronicznej kontroli trakcji ESP, Bosch nieustannie pracuje nad jego rozwojem. W zeszłym roku do produkcji seryjnej wszedł ESP plus, wyposażony w ulepszoną hydraulikę i wydajniejszy sterownik. Pod koniec roku 2006 na rynku zadebiutowała najbardziej rozbudowana wersja systemu - ESP premium.

ESP premium to system, który bazuje na konwencjonalnym, hydraulicznym układzie hamulcowym, ale posiada wszystkie istotne funkcje dodatkowe układu elektromechanicznego, bez konieczności dokonywania kosztownych modyfikacji sieci elektrycznej w pojeździe. Układ wyposażony jest w wydajniejszą pompę, posiadającą sześć zamiast dotychczasowych dwóch tłoków, działa szybciej i w sposób niemal niezauważalny dla kierowcy. Konstruktorom udało się ograniczyć pulsacje ciśnienia o 90% w porównaniu do dotychczas stosowanych wersji ESP. Szybki wzrost ciśnienia dopasowany jest do konkretnych sytuacji w ruchu i ze względu na zmniejszony poziom hałasu umożliwia dynamiczne działanie funkcji poprawiających komfort jazdy. W sytuacjach krytycznych dynamika wzrostu ciśnienia dla potrzeb autonomicznych działań stabilizujących została zwiększona o faktor większy niż 3, co pomogło poprawić zarówno zwinność pojazdu, jak i manewrowanie nim.

Oprócz wysokiej kultury pracy - niskiego poziomu hałasu oraz lepszego wyczucia pedału - system ESP premium w połączeniu z systemem ACC (Adaptive Cruise Control) oferuje użytkownikom szereg funkcji dodatkowych. I tak na przykład, aktywny system regulacji siły hamowania w połączeniu z dodatkowymi czujnikami systemu ACC można rozbudować do systemu ACC Stop-and-Go. W oparciu o dane czujników bliskiego zasięgu funkcja ta umożliwia automatyczne wyhamowanie pojazdu do zupełnego zatrzymania, np. podczas jazdy w korkach. Jeśli sytuacja na to pozwala, funkcja może spowodować także automatyczne ponowne ruszenie pojazdu bez ingerencji kierowcy.

System ESP premium jest wyznacznikiem obecnego stanu wiedzy o hydraulicznych układach hamulcowych i ich możliwościach w zakresie bezpieczeństwa, dynamiki, komfortu i szybkości reakcji. Ponadto stwarza on szanse na dalszą rozbudowę systemu, np. wspomniany wcześniej dynamiczny wzrost ciśnienia umożliwi w przyszłości opracowanie automatycznego hamulca awaryjnego.

Bosch, jako pierwsze na świecie przedsiębiorstwo, rozpoczął seryjną produkcję systemu ESP w 1995 r. System zapewnia stabilne prowadzenie samochodu dzięki rozpoznaniu zagrożenia utraty zadanego toru jazdy i obniżeniu mocy silnika oraz dodatkowemu wyhamowaniu poszczególnych kół. System obejmuje także funkcje ABS (zapobiega blokowaniu kół w trakcie hamowania) i ASR (zapobiega utracie przyczepności kół napędowych). W Europie już około 40% samochodów osobowych jest wyposażonych w elektroniczny system kontroli trakcji.

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


20.12.2006, 11:02
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
wolf napisał(a):
ACC Stop-and-Go. W oparciu o dane czujników bliskiego zasięgu funkcja ta umożliwia automatyczne wyhamowanie pojazdu do zupełnego zatrzymania, np. podczas jazdy w korkach. Jeśli sytuacja na to pozwala, funkcja może spowodować także automatyczne ponowne ruszenie pojazdu bez ingerencji kierowcy.


Mamusiu, ja scem takie... :hura:


20.12.2006, 11:05
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
ESP jak ESP, znamprzypadek gdy glupota kierownika w polaczeniu z tym systemem spowodowala ze troche sobie zabulil.

W zimie pracownicy na parkingu przed firma postanowili ze boczny wyjazd wykorzystaja sobie do wejscia w zakret bokiem. Auta typu 206, jedna Octavia - bez problemu. Na koncu szef swoim Audi A8 turbo .... tyle ze zapomnial wylaczyc ESP wlasnie i samochod poprawnie rozpoznajac poslizg auto wyprostowal po czym jego przod zanurkowal w pobliskim smietniku :D :D :mrgreen: Koszt: ok 5000 zl..


20.12.2006, 17:29
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 3 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL