|
|
|
|
Teraz jest 28.03.2024, 22:16
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 3 ] |
|
ESP premium Boscha w produkcji seryjnej
Autor |
Wiadomość |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34 Lokalizacja: WD Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
ESP premium Boscha w produkcji seryjnej
Źródło: Samar
Od chwili wprowadzenia na rynek w 1995 r. systemu elektronicznej kontroli trakcji ESP, Bosch nieustannie pracuje nad jego rozwojem. W zeszłym roku do produkcji seryjnej wszedł ESP plus, wyposażony w ulepszoną hydraulikę i wydajniejszy sterownik. Pod koniec roku 2006 na rynku zadebiutowała najbardziej rozbudowana wersja systemu - ESP premium.
ESP premium to system, który bazuje na konwencjonalnym, hydraulicznym układzie hamulcowym, ale posiada wszystkie istotne funkcje dodatkowe układu elektromechanicznego, bez konieczności dokonywania kosztownych modyfikacji sieci elektrycznej w pojeździe. Układ wyposażony jest w wydajniejszą pompę, posiadającą sześć zamiast dotychczasowych dwóch tłoków, działa szybciej i w sposób niemal niezauważalny dla kierowcy. Konstruktorom udało się ograniczyć pulsacje ciśnienia o 90% w porównaniu do dotychczas stosowanych wersji ESP. Szybki wzrost ciśnienia dopasowany jest do konkretnych sytuacji w ruchu i ze względu na zmniejszony poziom hałasu umożliwia dynamiczne działanie funkcji poprawiających komfort jazdy. W sytuacjach krytycznych dynamika wzrostu ciśnienia dla potrzeb autonomicznych działań stabilizujących została zwiększona o faktor większy niż 3, co pomogło poprawić zarówno zwinność pojazdu, jak i manewrowanie nim.
Oprócz wysokiej kultury pracy - niskiego poziomu hałasu oraz lepszego wyczucia pedału - system ESP premium w połączeniu z systemem ACC (Adaptive Cruise Control) oferuje użytkownikom szereg funkcji dodatkowych. I tak na przykład, aktywny system regulacji siły hamowania w połączeniu z dodatkowymi czujnikami systemu ACC można rozbudować do systemu ACC Stop-and-Go. W oparciu o dane czujników bliskiego zasięgu funkcja ta umożliwia automatyczne wyhamowanie pojazdu do zupełnego zatrzymania, np. podczas jazdy w korkach. Jeśli sytuacja na to pozwala, funkcja może spowodować także automatyczne ponowne ruszenie pojazdu bez ingerencji kierowcy.
System ESP premium jest wyznacznikiem obecnego stanu wiedzy o hydraulicznych układach hamulcowych i ich możliwościach w zakresie bezpieczeństwa, dynamiki, komfortu i szybkości reakcji. Ponadto stwarza on szanse na dalszą rozbudowę systemu, np. wspomniany wcześniej dynamiczny wzrost ciśnienia umożliwi w przyszłości opracowanie automatycznego hamulca awaryjnego.
Bosch, jako pierwsze na świecie przedsiębiorstwo, rozpoczął seryjną produkcję systemu ESP w 1995 r. System zapewnia stabilne prowadzenie samochodu dzięki rozpoznaniu zagrożenia utraty zadanego toru jazdy i obniżeniu mocy silnika oraz dodatkowemu wyhamowaniu poszczególnych kół. System obejmuje także funkcje ABS (zapobiega blokowaniu kół w trakcie hamowania) i ASR (zapobiega utracie przyczepności kół napędowych). W Europie już około 40% samochodów osobowych jest wyposażonych w elektroniczny system kontroli trakcji.
_________________ If everything seems under control – you are just not going fast enough
Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa
|
20.12.2006, 11:02 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
wolf napisał(a): ACC Stop-and-Go. W oparciu o dane czujników bliskiego zasięgu funkcja ta umożliwia automatyczne wyhamowanie pojazdu do zupełnego zatrzymania, np. podczas jazdy w korkach. Jeśli sytuacja na to pozwala, funkcja może spowodować także automatyczne ponowne ruszenie pojazdu bez ingerencji kierowcy.
Mamusiu, ja scem takie...
|
20.12.2006, 11:05 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
ESP jak ESP, znamprzypadek gdy glupota kierownika w polaczeniu z tym systemem spowodowala ze troche sobie zabulil.
W zimie pracownicy na parkingu przed firma postanowili ze boczny wyjazd wykorzystaja sobie do wejscia w zakret bokiem. Auta typu 206, jedna Octavia - bez problemu. Na koncu szef swoim Audi A8 turbo .... tyle ze zapomnial wylaczyc ESP wlasnie i samochod poprawnie rozpoznajac poslizg auto wyprostowal po czym jego przod zanurkowal w pobliskim smietniku Koszt: ok 5000 zl..
|
20.12.2006, 17:29 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 3 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|