|
|
Teraz jest 18.04.2024, 12:19
|
Autor |
Wiadomość |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34 Lokalizacja: WD Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
[F2] Skoda Fabia II 2007
Pierwsze spojrzenie na nową Fabię hatchback
Skoda Auto z dumą prezentuje nowe wcielenie jednego ze swoich najbardziej udanych modeli - Fabia.
Nowa Fabia charakteryzuje się wszystkimi najważniejszymi cechami, które skłoniły ponad 1,5 miliona klientów do zakupu modelu pierwszej generacji - które teraz są jeszcze bardziej rozwinięte i udoskonalone przez Skodę. W swojej klasie Fabia jest autem oferującym największą ilość miejsca na nogi i nad głową dla pasażerów tylnej kanapy. Osoby zajmujące przednie siedzenia, podobnie jak w pierwszej generacji tego samochodu, mogą korzystać z więcej niż wystarczającej przestrzeni. Fabia oferuje również nowe rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa: pasażerowie przednich i tylnych siedzeń chronieni są przez kurtyny powietrzne.
Długość całkowita nowej Skody Fabia, dzięki nowemu designowi przedniego zderzaka, zwiększyła się. Ze swoimi rozmiarami zewnętrznymi (3 992 mm x 1642 mm x 1498 mm) samochód jest jednym z największych w swojej klasie. Efektywne wykorzystanie przestrzeni pozwoliło zaoferować więcej miejsca zarówno pasażerom przednich, jak i tylnych siedzeń. Bagażnik ma podstawową pojemność 300 litrów, która po złożeniu tylnych siedzeń zwiększa się do 1163 litrów.
Poza nieprzeciętną niezawodnością, przestronnością wnętrza, znakomitymi właściwościami jezdnymi, bezpieczną konstrukcją i niezwykle korzystnym stosunkiem ceny do jakości, do zalet nowej Skody Fabia można zaliczyć również szeroką gamę kolorów nadwozia, nowoczesny design oraz kombinację najwyższej jakości materiałów i kolorów we wnętrzu samochodu.
Przy projektowaniu i konstruowaniu nowej Fabii i jej wyposażenia, została użyta najnowsza technologia (na przykład rzeczywistość wirtualna). W swoim najnowszym modelu Skoda, poza wyposażeniem standardowym, opcjonalnie oferuje możliwość zamówienia m.in. 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów Tiptronic, elektronicznie sterowanej klimatyzacji Climatronic i kurtyn powietrznych. W zakresie technologii komunikacyjnych nowa Fabia może zostać wyposażona w przygotowanie pod telefon GSM z nowoczesnym łączem Bluetooth, czy system audio dający możliwość podłączenia zewnętrznych źródeł dźwięku, takich jak odtwarzacze MP3 (np. iPod).
W nowej Fabii dostępnych będzie siedem jednostek napędowych - cztery benzynowe i trzy diesle. Oba popularne trzycylindrowe silniki mają teraz większą moc i charakteryzują się większą elastycznością.
Jednostki benzynowe:
- 1.2 HTP/44 kW
- 1.2 12V HTP/51 kW
- 1.4 16V/63 kW
- 1.6 16V/77 kW (także z automatyczną skrzynią biegów)
Jednostki wysokoprężne:
- 1.4 TDI PD/51 kW
- 1.4 TDI PD/59 kW (także z DPF)
- 1.9 TDI PD/77 kW (także z DPF)
Światowa premiera Skody Fabia nowej generacji będzie miała miejsce w marcu podczas wystawy w Genewie. Po niej nastąpi premiera handlowa nowego modelu na europejskich rynkach. W Polsce premiera nowej Fabii jest zaplanowana na maj.
Produkcja pozostałych wersji nadwoziowych Skoda Fabia pierwszej generacji - kombi i sedan - będzie kontynuowana.
PS: Skoda zmienila swoja czcionke !! Bardzo ładna
________________-
edit by kros:
ponieważ równolegle ciągnęły się dwa tematy w sprawie F2 ten zostawiam do dyskusji, a ten drugi zamykam.
_________________ If everything seems under control – you are just not going fast enough
Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa
Ostatnio edytowano 18.07.2007, 21:24 przez wolf, łącznie edytowano 1 raz
|
11.12.2006, 15:01 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
wygląda całkiem ok
tylko że zdjęcia pochodzą zapewne z bardzo wypasionej wersji
ciekawe jaka bedzie rozniła sie (oczywiscie na niekorzysc) w podstawowych barwach z kółeczkami 14 i czarnymi elementami nadwozia....
... bo wątpie aby skoda poszła krok do przodu i dawała 15 na powitanie i wszystko pod lakier
silniki wciąż słabe jak na taką pojemność
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
11.12.2006, 15:38 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Mi sie nowa Fabia nie podoba. Na modle Swifta robione i jakies takie...o ile do slupka B jakos wyglada, tak dalej moim skromnym zdaniem niezbyt ladne auto.
A silniki za slabe faktycznie.. niby jest 1,6 16V i diesle, ale gdzie tu 2,0 pojemnosc [ i ze 130 koni mocy ] oraz nieodzalowana RS'ka ...
Moze combi ( jesli bedzie ) wyjdzie ladniejsze..
|
11.12.2006, 21:59 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
Matt napisał(a): A silniki za slabe faktycznie..
wg mnie 1.2 powinno miec juz ok 90KM
1.4 conajmniej 110-115
1.6 ze 135-140
niech palą te +0,7 więcej ale żebym pod butem miał z czego pociągąć
oraz wlasnie RS ktora nie powinna miec NIEmniej jak te 170km z tsfi tfi czy jak sie to zwie.
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
11.12.2006, 22:07 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Fabia classic też na początku nie miała wersji RS, a jedynie 2.0 8V 115KM które teraz zostało zastąpione przez 1.6 16V - chyba lepszy wybór chociaż nieco mniejsza moc. Spokojnie, poczekajmy a na pewno wyjdzie z czasem i 1.4TFSI 170KM i 2.0TDI 140KM. Przecież skoda nie może od razu wyłożyć wszystkich kart na stół, będzie nam po troszku dawkować nowe wersje fabii. Tak samo na starcie pewnie będzie dostępna tylko wersja HB 5D a potem dojdą inne wersje, np za rok combi a za 2 lata wersja RS. Tak samo było z poprzednią fabką.
|
11.12.2006, 22:30 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
McsEb napisał(a): 2.0 8V 115KM które teraz zostało zastąpione przez 1.6 16V - chyba lepszy wybór chociaż nieco mniejsza moc.
ale wszem i wobec wiadomo ze to technologia 16 zaworowa pomimo 10KM miej może (powinno) lepiej zbierać w troki
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
11.12.2006, 23:32 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Tak, tyle ze 16V trzeba bardziej krecic, a 2,0 8V bierze niezle od dolnego zakresu obrotow juz. Za slabe - w znaczeniu 1,2 na auto ktore juz pewnie troche wiecej bedzie sobie wazyc, to troche jednak malo..
A fakt ze paliloby nieco wiecej, to trudno - za te cene masz wieksza dynamike jazdy, ktora czasem moze uratowac zycie [ wyprzedzanie ], choc czasem oczywiscie jest tez w druga strone..
|
12.12.2006, 10:03 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
Podejrzewam ze w nowej FABII RS pojawia sie silniki 2.0TDI i 2.0 FSI...
tak by byla rownowaga albo moze wsadza do FABKI 2.0 TFSI 200KM
|
12.12.2006, 10:20 |
|
|
Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22 Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski Posty: 478 Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
|
Co do 1.2 to jak ktoś go kupuje to jeździ raczej po mieście (np. ja) i tu wystarcza.
Brak tych koni w tym silniku, Fiat oferował 1.2 82KM przy około koniec obrotomierza , a realnie to ten silnik bujał autem nieco gorzej niż skodoski 1.2 HTP.
Jak ktoś chce ścigałke to bierze większe silniki i mocniejsze .
_________________ Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci
|
12.12.2006, 11:37 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34 Lokalizacja: WD Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
_________________ If everything seems under control – you are just not going fast enough
Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa
|
12.12.2006, 19:58 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
darecki napisał(a): Podejrzewam ze w nowej FABII RS pojawia sie silniki 2.0TDI i 2.0 FSI...
Ja gdzieś czytałem, że FII RS miałaby mieć 1.4TSI, ale to było dawno i pewnie nieprawda. Ale może będą kontynuowali serię z dizelkiem w RSce.
A 1.2 HTP koni ma mniej, ale momentu tyle co 1.4. Do jazdy po mieście zapewne styka, tak jak pisze Draki.
A 1.6 jak przystało na 16-sto zaworówki lepiej pewnie bujać się będzie w górnym zakresie obrotów. Ciekawe o ile lepiej będzie to jeździć w porównaniu z 1.4 101KM?
|
13.12.2006, 11:11 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
Mr T. napisał(a): Ciekawe o ile lepiej będzie to jeździć w porównaniu z 1.4 101KM?
zalezy... moze i gorzej byc jeśli dowalą z wagą samochodu, skrzynią biegów itd
Jeśli to ma miec 105KM to to nie bedzie FSI, bo FSI generuje 115KM z 1.6 i blisko 150 niutów.
jesli dorzcą kolejne glupie kg to htp bedzie ledwo ruszal z miejsca
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
13.12.2006, 17:06 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Yogi napisał(a): Mr T. napisał(a): Ciekawe o ile lepiej będzie to jeździć w porównaniu z 1.4 101KM? zalezy... moze i gorzej byc jeśli dowalą z wagą samochodu, skrzynią biegów itd Jeśli to ma miec 105KM to to nie bedzie FSI, bo FSI generuje 115KM z 1.6 i blisko 150 niutów. jesli dorzcą kolejne glupie kg to htp bedzie ledwo ruszal z miejsca
Tylko ze z 1.4 16V zeby wycisnąć dodatkowe KM trzeba wydać kupe kasy, a w 1.6 16V bardzo łatwo można zrobić ok 120KM usuwając zwężkę na dolocie.
|
13.12.2006, 17:12 |
|
|
Dołączył(a): 14.04.2005, 21:06 Lokalizacja: Szczecin Posty: 108
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Samochód: Ford Focus TDDI
Rok prod.: 1999
Województwo: zachodniopomorskie
|
Mr T. napisał(a): darecki napisał(a): Podejrzewam ze w nowej FABII RS pojawia sie silniki 2.0TDI i 2.0 FSI... Ja gdzieś czytałem, że FII RS miałaby mieć 1.4TSI, ale to było dawno i pewnie nieprawda. Ale może będą kontynuowali serię z dizelkiem w RSce. A 1.2 HTP koni ma mniej, ale momentu tyle co 1.4. Do jazdy po mieście zapewne styka, tak jak pisze Draki. A 1.6 jak przystało na 16-sto zaworówki lepiej pewnie bujać się będzie w górnym zakresie obrotów. Ciekawe o ile lepiej będzie to jeździć w porównaniu z 1.4 101KM?
Ja tak samo gdzieś czytałem że ma być 1.4 TSI
_________________
|
13.12.2006, 18:50 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
Yogi napisał(a): 1.6 ze 135-140
zobacz że nowe silniki np. hondy 1.8 z civica mają 140KM. Jeszcze jakiś czas nie będzie w seryjnych cywilnych wózkach tak wysilonych silników z uwagi na np. serwis czyli obawę, że będą mogły się sypać. Co innego, że zaczyna się chyba trend na małe turbobenzyny. Na razie mamy 1.4TSI ale Peugeot wstawia do 207RC 1.6 turbo o mocy chyba 175KM robiony przez BMW.
|
05.01.2007, 11:39 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|