Teraz jest 08.05.2024, 19:04



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Zimowa Szkoła Bezpieczeństwa: opony zimowe 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Zimowa Szkoła Bezpieczeństwa: opony zimowe
Jazda w zimowych warunkach wymaga od kierowcy większych umiejętności, a​ także odpowiedniego wyposażenia samochodu w opony, które zapewnią maksymalną możliwą przyczepność. Od kilku lat toczy się dyskusja, czy warto używać opon zimowych, czy faktycznie wpływają one na poprawę bezpieczeństwa? Poniżej kilka informacji ułatwiających podjęcie decyzji o ich zakupie.

Budowa opony - materiały wykorzystywane do produkcji opon zimowych i letnich różnią się. Zadaniem opon zimowych jest praca w temperaturze poniżej 7 stopni Celsjusza. Do ich produkcji wykorzystywane są materiały z dodatkiem większej ilości krzemionki, które nie twardnieją, gdy jest zimno. Opona letnia w podobnych warunkach pogodowych będzie twardniała i przez to jej przyczepność do podłoża będzie mniejsza.

Ważnym elementem odróżniającym opony letnie od zimowych jest ich bieżnik. Zimą opona musi zabezpieczyć przyczepność nie tylko na śniegu czy lodzie, ale również na śliskim, zmarzniętym asfalcie. Bieżnik zimowej opony ponacinany jest wieloma lamelkami oraz ma duże kostki.

Bezpieczeństwo - opony zimowe, poza komfortem podróżowania w śniegu dają gwarancję lepszej sterowalności, lepszego przyspieszania oraz hamowania. Badania pokazują, że opony zimowe w zimowych warunkach dają dwukrotnie lepszy wynik podczas hamowania niż opony letnie. Używając opon w kolejnym sezonie zwróćmy uwagę na ich bieżnik. Nie trzeba przypominać, że jazda na zużytych oponach oprócz obniżenia bezpieczeństwa może być przyczyną mandatu.

Zadbajmy o to, by jeździć na oponach, które mają bieżnik 3-4 mm. Jeśli mierzymy ciśnienie w oponach pamiętajmy, że temperatura ma wpływ na jego wysokość.

Montaż - jeśli decydujemy się na zakup opon pamiętajmy, żeby zakładać je na 4 koła. Założenie tylko na przednią oś spowoduję, że podczas hamowania czy skręcenia będzie uciekał nam tył samochodu. Jeśli założymy opony tylko na tył, przód samochodu będzie pozbawiony sterowalności.

„Założenie opon zimą rodzi pokusę, by przejeździć na nich cały rok. Nie zachęcam do tego. Te cechy, które są atutem opon zimą, latem będą ich słabością. Opony będą szybciej się zużywały, a ich miękkość negatywnie wpłynie na przyspieszanie oraz hamowanie. Opony te również słabiej sprawują się w zakręcie. Dodatkowo ich budowa powoduje, że zwiększają hałas odczuwalny w samochodzie” - mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA.

Technika jazdy - zimą droga hamowania będzie dłuższa, nasz samochód, nawet doskonale reagujący, może zachować się inaczej niż latem. Zakup opon to inwestycja w bezpieczeństwo, ale nic nie zastąpi zdrowego rozsądku. Zwiększmy odległość między samochodami, bądźmy wyczuleni na śliską nawierzchnię i nie balansujmy na granicy.


Skoda

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


12.12.2013, 21:43
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL