Teraz jest 29.03.2024, 12:10



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Skoda Fabia II (2007 – 2013) 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Skoda Fabia II (2007 – 2013)
Fabia drugiej generacji powtórzyła handlowy sukces swej poprzedniczki, a na rynku wtórnym jest po prostu rozchwytywana.

Sukcesu Fabii II trzeba upatrywać w tych samych czynnikach, co w przypadku Fabii I. To samochód wykonany dokładnie i solidnie, w oparciu o nowoczesne technologie i dobrej jakości materiały. Na dodatek druga generację modelu poprawiono w wielu punktach, uzyskując pewniejsze prowadzenie, wyższy komfort jazdy, lepsze wyciszenie, większą niezawodność. Dzięki uproszczeniu konstrukcji udało się też obniżyć koszty serwisowe. Na potencjalnych nabywcach wrażenie robi też fakt, że Skoda należy do koncernu Volkswagena i korzysta z jego podzespołów. Kojarzą to przede wszystkim z solidnością i żywotnością, co zwiększa zaufanie do samochodu. A to wszystko w przystępnej cenie, poparte przyzwoitą funkcjonalnością. We wnętrzu co prawda brakuje trochę wolnej przestrzeni za przednimi fotelami, ale poza tym trudno mieć jakieś zastrzeżenia. Pojemność kufra jak na tę klasę auta trzeba uznać za dobrą (300/1163 l), a wersji kombi, dłuższej od hatchbacka o 25 cm, za wręcz rewelacyjną (480/1460 l). Właśnie ze względu na większe nadwozie odmiana kombi znacznie lepiej spełnia funkcję auta rodzinnego. Skoda Fabia II od strony kosztów utrzymania to samochód o dwóch różnych obliczach. Tanie, skromnie wyposażone wersje z mniejszymi i słabszymi silnikami są znacznie tańsze w serwisowaniu niż te z większymi i mocniejszymi jednostkami napędowymi, bogato okraszone elementami z listy wyposażenia dodatkowego.

Silniki
Początkowo do Fabii II montowano cztery silniki benzynowe (1.2 60 KM, 1.2 70 KM, 1.4 86 KM i 1.6 105 KM) oraz trzy turbodiesle (1.4 TDI 70 KM, 1.4 TDI 80 KM i 1.9 TDI 105 KM) zasilane pompowtryskiwaczami. W 2010 r. do gamy dołączyły benzynowiec 1.2 TSI w dwóch wariantach mocy (86 lub 105 KM), turbodiesel 1.2 TDI CR (75 KM) i turbodiesel 1.6 TDI CR w trzech wariantach mocy (75, 90 lub 105 KM). Dodatkowe litery CR w oznaczeniach turbodiesli oznaczają wysokociśnieniowy układ zasilania typu common-rail. W 2010 r. pojawił się również silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 180 KM, montowany w sportowej wersji RS. Podstawowe silniki 1.2 to trzycylindrowce, o specyficznej kulturze pracy i brzmieniu. W ich przypadku trzeba pogodzić się jednak przede wszystkim ze słabą dynamiką. Podobnie jest z turbodieslem 1.2 TDI CR. Tego problemu nie mają silniki 1.2 TSI w wersji 105-konnej, oraz silniki 1.4 i 1.6. Nieźle radzą sobie turbodiesle 1.4 TDI oraz 1.9 TDI, ale pracują głośno i generują sporo wibracji. Pod względem osiągów i komfortu najlepiej spisują się wersje z nowoczesnymi turbodieslami 1.6 o mocy 90 lub 105 KM. Trzeba jednak pamiętać, że te odmiany są drogie w zakupie i serwisowaniu.

Eksploatacja
W benzynowych silnikach 1.2 niedomaga przede wszystkim układ zapłonowy. Z kolei w silnikach 1.2 TSI szybko zużywa się łańcuch rozrządu i turbosprężarka. W 1.4 TSI zawodzi nie tylko turbosprężarka, ale również sprężarka mechaniczna. Turbodiesel 1.4 TDI wykazuje zazwyczaj tendencję do wysokiego zużycia oleju, a w wysokoprężnym 1.9 TDI trzeba liczyć się z awariami przepływomierza powietrza. Zarówno w 1.4 TDI jak i 1.9 TDI pompowtryskiwacze w układzie zasilania mogą wymagać wymiany lub regeneracji już po 100-150 tys. km. Nie wolno oddawać ich w ręce niedoświadczonych mechaników, bowiem niefachowa naprawa przyniesie więcej szkody niż pożytku. Głównie dla portfela. Mało kłopotliwe są silniki 1.6 TDI CR, ale przy typowo miejskiej jeździe przez dłuższy czas trzeba liczyć się z zapchaniem sadzą filtra cząstek stałych. Jeśli to nastąpi trzeba odwiedzić warsztat. Do dopalenia cząstek w filtrze niezbędne jest przejechanie co jakiś czas dłuższego odcinka z dużą prędkością. Słabym punktem Fabii II są poduszki w punktach mocowania silników.

Instalacja elektryczna Fabii II też ma swoje mankamenty. Oprócz awarii elementów zapłonu w silnikach 1.2 często występują też, niezależnie od wersji, niedomagania dmuchawy. Regularnie przepalają się żarówki podświetlające deskę rozdzielczą. Na szczęście nie trzeba zmagać się z kaprysami elektroniki. Jest jej mało i nie stanowi problemu. Atutem Fabii II jest także zabezpieczenie antykorozyjne. Rdza pojawia się tylko w miejscach niefachowych napraw blacharskich, co pozwala wykryć miejsca ewentualnych kolizji. W zawieszeniach zużyciu podlegają typowe elementy (łączniki stabilizatora, sworznie wahaczy, łożyska kolumn przedniego zawieszenia), wymienia się je łatwo i tanio. Małą żywotność mają łożyska w piastach kół jezdnych. Zabójcze są dla nich wielotygodniowe postoje. Długich przerw w jeździe nie lubi też hamulec pomocniczy. Jego linka rdzewieje i zaciera się.

Ważniejsze daty
1999 – premiera Fabii I
2007 – premiera Fabii II, wersja hatchback 5d
2008 – wersja Combi
2010 – niewielka modernizacja nadwozia (nowy kształt przedniego pasa), sportowa wersja RS, rekreacyjna wersja Scout

Zalety
+ nowoczesna konstrukcja
+ szeroka gama silników
+ dobre własności jezdne
+ estetycznie wykończone wnętrze
+ spory bagażnik
+ przystępna cena

Wady
- zbyt słabe silniki podstawowe
- za mało miejsca za przednimi fotelami

Wybrane dane techniczne
Wersja silnikowa
Poj skok (cm3)
Moc maks (KM/ obr/min)
Maks moment obr (Nm/ obr/min)
Prędkość maks (km/h)
Przysp 0-100 km/h (s)
Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

Silniki benzynowe

1.2
1198
60/5200
108/3000
155
16,5
5,9

1.2
1198
70/5400
112/3000
163
14,9
5,9

1.2 TSI
1197
86/4800
160/1500
177
11,7
5,2

1.2 TSI
1197
105/5000
175/1550
191
10,1
5,3

1.4
1390
86/5000
132/3800
174
12,3
6,5

1.4 TSI
1390
180/6200
250/2000
224
7,3
6,2

1.6
1598
105/5600
153/3800
190
10,1
6,9

Silniki Wysokoprężne

1.2 TDI CR
1199
75/4200
180/2000
172
14,3
3,4

1.4 TDI
1422
70/4000
155/1600
163
14,8
4,9

1.4 TDI
1422
80/4000
195/2200
172
13,2
4,6

1.6 TDI CR
1598
90/4200
230/1500
176
12,6
4,2

1.6 TDI CR
1598
105/4400
250/1500
188
10,9
4,2

1.9 TDI
1896
105/4000
240/1800
190
10,8
4,9


Orientacyjne ceny w tys zł
Rocznik/ Wersja
2008
2009
2010
2011
2012

1.2
20,5
23,0


40,5

1.2 TSI



35,0


1.4
24,5
26,5

27,0
42,0

1.2 TDI CR


19,5
31,5


1.4 TDI
22,0
23,0
27,0



1.6 TDI CR


25,5
32,5
54,0

1.9 TDI
23,0
26,0





Podsumowanie
Powodzenie Fabii II nie jest dziełem przypadku. To samochód, który bez problemu może kupić i utrzymać przeciętny Polak, ciesząc się przy tym dobrą jakością wykonania. Zdarzające się co jakiś czas awarie nie są szczególnie problematyczne dla portfela, w przypadku słabszych wersji silnikowych także wydatki na serwis nie będą specjalnie odczuwalne. Zaletą Skody jest to, że przy skromnych środkach budżetowych można kupić wersję bardzo tanią i skromną, a mając większe środki finansowe można sobie sprawić samochód droższy, dobrze wyposażony. Rodzinom polecamy wersję kombi.


motofakty.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


16.09.2013, 21:07
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Skoda Fabia II (2007 – 2013)
sebasuperb napisał(a):
Turbodiesel 1.4 TDI wykazuje zazwyczaj tendencję do wysokiego zużycia oleju

już gdzieś to słyszałem, ale nie bardzo to rozumiem, bo u mnie zużycie oleju jest ledwo zauważalne (odpukać)

_________________
Obrazek
Obrazek


17.09.2013, 20:43
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.09.2013, 16:16
Posty: 112
Podziękował: 7
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Skoda Fabia II (2007 – 2013)
No i z tą jakością materiałów to grubo przesadzili. Wystarczy wsiąść do podstawowych modeli fabii a potem przejechać się do salonu VW i usiąść w polo......... przestrzeń kosmiczna- niestety nawet kierownica w nowym rapidzie to tandeta. Nie oszukujmy się jest to tanie auto i dlatego odnosi sukces ja też wolę kupić skodę a nie vw bo różnica jest taka, że za te same pieniądze w skodzie mam auto z gazem i dobrze wyposażone gdzie vw nawet nie daje możliwości montażu gazu. :bravo:


19.09.2013, 19:55
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 3 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL