Teraz jest 20.04.2024, 08:33



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
[F2] Czy silniki 1.4 TSI są awaryjne? 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.08.2010, 14:48
Posty: 428
Podziękował: 3
Pomógł: 19

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1310
Województwo: małopolskie
Post Czy silniki 1.4 TSI są awaryjne?
Popularne silniki benzynowe 1.4 TSI mają wady, które mogą prowadzić do poważnych awarii. Pewnym pocieszeniem jest fakt, że nie są one częste.

Kupno samochodu używanego z silnikiem 1.4 TSI pod maską może się wydawać atrakcyjnym rozwiązaniem. To pierwsza jednostka, która dzięki doskonałym osiągom i niskiemu zużyciu paliwa stała się ciekawą alternatywą dla nowoczesnych diesli, napakowanych elektroniką i drogimi w obsłudze podzespołami.
Jest problem w VW
Pierwsze na rynku pojawiły się jednostki 1.4 TSI typu Twincharger, wyposażone w połączenie turbodoładowania i doładowania sprężarką mechaniczną. Napędzany paskiem klinowym kompresor zapewnia błyskawiczną reakcję na dodanie gazu już od najniższych obrotów, a po przekroczeniu 2 tys. obr./min zadanie doładowania przejmuje turbo.
Użytkownicy narzekali na niepokojące dźwięki dochodzące z silnika podczas przyspieszania przy obrotach silnika między 2 a 3 tys. na minutę. Winnym prawie za każdym razem okazywało się sprzęgło elektromagnetyczne, włączające do pracy kompresor. Jest to bardzo złożony podzespół, stanowiący całość z pompą cieczy chłodzącej. Od wiosny 2010 r. stosowane jest sprzęgiełko zmienionej konstrukcji i kłopotów powinno być mniej.
Płyną tłoki
Poważniejszym problemem (choć nie tak często pojawiającym się) jest pękanie tłoków z uwagi na przekroczenie krytycznej temperatury. Tu rykoszetem odbiło się ubogie dawkowanie paliwa, bardzo niebezpieczne w silnikach turbo. Kłopot niejednokrotnie związany był z pozafabrycznym chiptuningiem silników, ale występował również w egzemplarzach, które nie były przerabiane.
Objawem uszkodzenia tłoków była utrata kompresji na kilku cylindrach, skutkująca spadkiem mocy, nierównomierną pracą na biegu jałowym czy wreszcie stukami. W przypadku wykrycia tego typu usterki, ASO do wymiany kwalifikowało zwykle kompletny blok silnika. Koszt naprawy to blisko 30 tys. zł, przy czym na gwarancji wymiana należała się bezpłatnie. Po gwarancji, w sprzyjających warunkach można było liczyć na udział VW w kosztach, ale i tak konieczne było wydanie na naprawę ok. 7 tys. zł z własnej kieszeni. W przypadku auta używanego, po gwarancji i nie serwisowanego w ASO - atrakcyjna może być opcja zakupu używanego silnika.

Wadliwy rozrząd
Niestety, problemy dotykają także słabsze wersje 1.4 TSI, pozbawione kompresora. W ciągu kilku lat eksploatacji różnych silników TSI (zarówno z kompresorem, jak i tych bez) ujawniły się wady układu napędu rozrządu: luzujący się napinacz łańcucha, defekty wariatora rozrządu oraz wady materiałowe samego łańcucha.
Najczęściej problem dotyczy napinacza. Schemat ujawniania się usterki jest zwykle podobny: przez kilkadziesiąt sekund po włączeniu zimnego silnika słychać wyraźne terkotanie, które ustępuje z czasem. To efekt zluzowania się łańcucha rozrządu w wyniku cofnięcia się napinacza (np. po całonocnym postoju auta). Wadę napinacza zdiagnozowano i osobom wykazującym się dostatecznym uporem ASO wymienia wadliwy element na zmodernizowany. Zdarza się jednak, że ASO ociągają się z naprawą, by zrobić to po gwarancji. Wtedy koszt takiej operacji to nawet 3-4 tys. zł.

Nie lekceważ stuku
Zaniedbanie wymiany napinacza może doprowadzić do przeskoczenia łańcucha i zderzenia zaworów z tłokami. Teoretycznie egzemplarze produkowane od początku czerwca 2010 r. nie powinny już mieć wadliwych elementów, ale producent nie jest w stanie podać, jakich aut dotyczy problem. Co gorsza, wadę trudno jednoznacznie wykluczyć - serwis może tylko stwierdzić, że w danej chwili nie widać objawów uszkodzenia.
Gdy dojdzie już do przeskoczenia rozrządu, to na bezpłatne usunięcie usterki (często po prostu wymianę silnika) liczyć może jedynie właściciel samochodu będącego jeszcze na gwarancji. Problem mają ci, którym usterka przydarzy się już po gwarancji. Teoretycznie koncern VW wykonując gest dobrej woli naprawia auto bezpłatnie do wieku 3 lat i przebiegu 100 tys. km, jednak warunkiem jest serwisowanie auta wyłącznie w ASO.
To, czy usterki 1.4 TSI są nagminne, czy też w stosunku do liczby wyprodukowanych sztuk sporadyczne, jest kwestią sporną. Jednak coś musi być na rzeczy, skoro koncern VW oficjalnie ogłosił przejście na nowy typ silnika 1.4 TSI, który z poprzednikiem nie ma

Pękanie tłoków
Pękanie tłoków (objaw: utrata mocy) zdarzało się w wersjach o mocy 160 KM. Wymiana bloku w ASO po gwarancji może kosztować ponad 20 tys. zł.
Pisk kompresora
Pisk sprzęgła przy 2000-3000 obr./min kwalifikuje zespół (z pompą wodną) do wymiany. Koszt - od 1000 zł.
Problemy z rozrządem
Wariator rozrządu odpowiada za przestawianie faz rozrządu zaworów dolotowych. Jego awaria skutkuje zwykle nierównomiernością biegu jałowego. To typowa usterka dla silników wielu marek.
Łańcuch rozrządu przenosi napęd z wału korbowego na wałki rozrządu. Wadliwa konstrukcja powoduje przyspieszone zużycie współpracujących elementów i luzowanie się rozrządu. Usterkę można stwierdzić dopiero po demontażu elementu. Trudno wskazać numery VIN aut, których dotyczy.
Napinacz łańcucha Rozrządu odpowiada za utrzymywanie elementów napędu rozrządu, aby łańcuch nie przeskoczył i aby nie doszło do uderzenia zaworów w tłoki. Wadą napinaczy wcześniejszej konstrukcji (nr 03C 109 507 AH) jest luzowanie rozrządu przy dłuższym postoju (napinacz cofa się), objawiające się terkotaniem chwilę po uruchomieniu zimnego silnika. Rozwiązaniem jest wymiana napinacza na nowy typ.
Co na to producenci?

Skoda Auto Polska:
Silnik 1.4 TSI jest obecny w samochodach marki Skoda od 45 tygodnia 2008 r. Trafił do nich już po modyfikacjach przeprowadzonych w obrębie koncernu. Przypadki niedomagań tego wariantu jednostki napędowej nie dotyczą Skód. Do tej pory odnotowano w Polsce 10 przypadków uszkodzenia silnika na blisko 14 tys. sprzedanych samochodów marki Skoda wyposażonych w ten wariant jednostki napędowej.
Volkswagen Group Polska:
W samochodach z pierwszymi silnikami TSI mogły pojawiać się po kilku latach eksploatacji kłopoty z napinaczem łańcucha rozrządu, co w rezultacie zignorowania przez użytkownika usterki objawiającej się specyficzną pracą silnika, mogło prowadzić do jego uszkodzenia. Nie ma jednak żadnej reguły, kiedy taka usterka mogłaby się pojawić. Od kilku lat stosowany jest napinacz o poprawionej konstrukcji i problemu nie ma.
Modele z 1.4 TSI

TSI 122-125 KM (kody: CAXA, CAXC, CFBA)
Audi A3
Seat Leon
Skoda Octavia II
Volkswagen Golf V
Volkswagen Golf VI
Volkswagen Scirocco
Volkswagen Tiguan

TSI 140 KM (kod: BMY)
Volkswagen Golf V
Volkswagen Tiguan

TSI 150 KM (kody: BWK, CAVA, CDGA, CAVF)
Seat Ibiza FR
Volkswagen Tiguan
Volkswagen Passat B7

TSI 160 KM (kod: CAVD)
Audi A3
Volkswagen Golf VI
Volkswagen Scirocco

TSI 170 KM (kod: BLG)
Volkswagen Golf V GT
Volkswagen Golf VI
Volkswagen Touran

TSI 180 KM (kod: CAVE)
Seat Ibiza Cupra
Skoda Fabia RS
Volkswagen Polo GTI

http://www.magazynauto.pl/porady/eksplo ... nId,709645

_________________
Miniblog posiadacza Fabii II Combi FL viewtopic.php?f=27&t=13836


22.08.2013, 09:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Czy silniki 1.4 TSI są awaryjne?
Eee, to spoko-oko. Wystarczy tylko nie kupować tsi (bo niedoprojektowane) i diesli (bo naszpikowane). Reszta jest OK! ;-)

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


22.08.2013, 14:57
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 26.03.2013, 20:23
Posty: 83
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: RS
Rok prod.: 2013
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Czy silniki 1.4 TSI są awaryjne?
Ten artykuł to stary kotlety odgrzewany co kilka msc...


22.08.2013, 15:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post Re: Czy silniki 1.4 TSI są awaryjne?
Można by do tego dodać s-ki 2,0 tdi 140kM pękające głowice i pompy oleju ale ponoć do roku 2007.


22.08.2013, 21:20
Zobacz profil
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47
Lokalizacja: Śląsk
Posty: 5157
Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
Post Re: Czy silniki 1.4 TSI są awaryjne?
tomek-u mam nadzieję że to poprawili :lol: Bo bardzo by zabolalo takie pęknięcie :roll:

_________________
Jest viewtopic.php?f=27&t=24816
Była viewtopic.php?f=27&t=18193


22.08.2013, 21:39
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post Re: Czy silniki 1.4 TSI są awaryjne?
Tak jak wyżej napisałem od 07 podobno poprawione.


22.08.2013, 22:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23
Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Czy silniki 1.4 TSI są awaryjne?
E no niema się co dziwić. Przecież dilerzy grupy VAG złożyli propozycję zmiany przepisów która mia wykluczyć z rynku samochody nie nadające się do użytkowania. Ich zdaniem oczywiście. Chodzi o samochody 5+.
Ze niby niebezpieczne już są z powodu stanu technicznego i nieekologiczne.
Myślę że takie zdanie opierają na własnym doświadczeniu, czyli po oględzinach samochodów przez nich produkowanych.
Więc nie ma się co dziwić doniesieniom że wypuszczają na rynek buble. Nawet takim ja to powyżej. Mającym na celu uspokoić że już wprowadzono poprawki i jest ok ;)

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


23.08.2013, 06:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Czy silniki 1.4 TSI są awaryjne?
No więc VW zamiast wprowadzać poprawki, to obrał inną taktykę: dogadają się z polityką i produkcja aut, które będą działać po okresie gwarancyjnym nie będzie już konieczna. Sprytne, nie?

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


23.08.2013, 07:59
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post Re: Czy silniki 1.4 TSI są awaryjne?
Sprytne Sprytne tylko średnia przyjemność udowadniać w nowym samochodzie że to wadą fabryczna.


23.08.2013, 10:53
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.07.2011, 23:11
Posty: 1605
Podziękował: 18
Pomógł: 62

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O3
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post Re: Odp: Czy silniki 1.4 TSI są awaryjne?
Po okrese gwarancyjnym to juz nie jest nowy samochod i trudno bedzie uznac za wade fabryczna cos co zostalo zaprojektowane tak aby w okreslonym czasie sie zyebalo :) wszystko bedzie w normie, chcesz dalej jezdzic - plac

Tapatalk

_________________
Obrazek


23.08.2013, 11:26
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL