Teraz jest 28.03.2024, 16:25



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Auta z fabryczną instalacją LPG 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Auta z fabryczną instalacją LPG
Niektóre firmy oferują modele z instalacją gazową, przyciągając klientów ceniących niskie koszty eksploatacji. Autogaz wciąż jest sporo tańszy od benzyny i oleju napędowego

Wystarczy zrobić prostą symulację kosztów by zorientować się, że jazda na paliwie zwanym LPG lub autogazem jest wyjątkowo opłacalna. Jego cena jest tak korzystna, że wydatki związane z zakupem i zamontowaniem podstawowej, niedrogiej instalacji LPG w prywatnym warsztacie zwracają się już po przejechaniu 10 000- 20 000 km. Z silnikami zasilanymi autogazem przegrywają pod względem ekonomii nie tylko benzynowce, ale też turbodiesle, postrzegane jako wyjątkowo przyjazne portfelom kierowców.

Ale czy koniecznie trzeba kupować samochód z tradycyjnym zasilaniem a potem uzbrajać go w instalację zasilania autogazem ? Wcale nie, można przecież skorzystać z oferty fabrycznych aut dwupaliwowych, wykorzystujących zarówno benzynę jak i LPG. Odpada problem wyboru instalacji i warsztatu, oszczędzamy czas a nasz samochód nie musi pauzować w serwisie i jest od razu gotowy do jazdy. Jednak nie zawsze instalacja gazowa zaczyna działać od pierwszych kilometrów. W niektórych przypadkach włącza się dopiero po przejechaniu 1000 km na benzynie. No i jeszcze to, co najważniejsze – nie ma problemów z gwarancją, bo producent rekomenduje konkretną instalację i uznaje jej obecność w aucie. Producenci nie przewidują też dodatkowych wizyt przeglądowych. To dobre strony „gazowców” z fabrycznej oferty. Ale są też „minusy”. Nie mamy wpływu na markę instalacji i musimy za nią zapłacić zazwyczaj więcej, niż przy samodzielnej instalacji. Nie zawsze też możemy liczyć na gwarancję producenta, bo niektóre firmy nie zgadzają się na zasilanie LPG.

Decydując się na kupno nowego samochodu z fabryczną instalacją LPG mamy spory wybór. Dwadzieścia modeli aut nie jest może szczególnie szeroką ofertą, ale w tej liczbie znajdziemy przedstawicieli niemal wszystkich segmentów. Są małe, typowo miejskie auta, skromne i tanie kompakty, droższe, większe i bardziej ekskluzywne samochody segmentu C, modele klasy średniej, mniejsze i większe minivany, kombivany, rekreacyjne kombi a nawet typowo sportowe hatchbacki. Co ważniejsze – model z zasilaniem LPG można dopasować do zasobności portfela. Ceny zaczynają się od 30 tys zł i nie przekraczają 101 000 zł.

Alfa Romeo
Dwa modele z gamy Alfy Romeo sprzedawane są z fabryczną instalacją LPG włoskiej firmy Landi Renzo. Zarówno niewielkie MiTo jak i kompaktowa Giulietta mają pod maską doładowany silnik 1.4, przeprojektowany pod kątem współpracy z autogazem. Z odpowiednich materiałów wykonano w nim głowicę, zawory i gniazda zaworowe, zastosowano też specjalny system ssania i dodatkowe przewody. Toroidalny zbiornik paliwa montowany jest w miejscu koła zapasowego. Modyfikacje związane z zasilaniem LPG wykonywane są w fabryce, samochody przyjeżdżają gotowe do wydania klientom

Chevrolet
Instalacje gazowe w przypadku aut Chevroleta montowane są w Polsce, po wybraniu konkretnego modelu przez nabywcę. Konieczne jest jednak przystosowanie samochodów do zasilania LPG na linii montażowej w fabryce. Za przystosowanie trzeba zapłacić 290 zł w przypadku Sparka i 600 zł w przypadku Orlando. Sama instalacja włoskiej firmy MTM – BRC dla Sparka kosztuje 3700 zł, do Orlando zaś 4190 zł. W modelu Cruze nie płaci się za przystosowanie samochodu a cena instalacji MTM – BRC wynosi 3990 zł.

Dacia
Dacia montuje instalacje gazowe włoskiej firmy Landi Renzo na etapie produkcji samochodów. Do Polski przyjeżdżają gotowe auta z zasilaniem LPG.

Fiat
Fiat przewidział instalację gazową tylko do modelu Freemont z silnikiem Chryslera 3.6 (seria Pentastar). To wyjątkowo trafiony pomysł, bo ta wersja jest dość paliwożerna. Średnie spalanie benzyny w mieście wynosi 16 l/100 km, w cyklu mieszanym 11,3 l/100 km. Tankowanie autogazu pozwala sporo zaoszczędzić. Freemont 3.6 LPG nie tafił jeszcze do oficjalnej oferty Fiata

Hyundai
Hyundai oferuje fabryczną instalację LPG włoskiej firmy MTM – BRC tylko w modelu i20 1.2.

Mitsubishi
Mitsubishi postawiło na polską myśl techniczną i w modelu Colt, 1.3 5d proponuje krajową instalację STAG dostarczaną przez firmę AC S.A. Zasilanie LPG zaczyna pracować dopiero po 1000 km, po wykonaniu przeglądu w obecności specjalisty z AC S.A.

Opel
Opel to jeden z potentatów w dziedzinie fabrycznych instalacji gazowych. Ma w gamie pięć modeli zasilanych autogazem, wyposażonych w instalacje włoskiej firmy Landi Renzo montowane na etapie produkcji samochodów. W niektórych modelach Opel oferuje zamiast instalacji LPG instalację CNG, czyli zasilanie gazem ziemnym.

Skoda
Instalacje gazowe dedykowane dla Skody przygotowuje włoska firma Landi Renzo. Są to nie tylko systemy o nazwie Omegas przygotowane dla silników 1.0, 1.2, 1.4 i 1.6 z tradycyjnym, benzynowym zasilaniem wtryskowym, ale również Direct Omegas, pozwalające zasilać autogazem silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny. To skomplikowane rozwiązanie jest ewenementem w segmencie aut spod znaku LPG i najdroższą propozycją wśród instalacji gazowych. Cena takiego systemu dla silnika 1.4 TSI w Octavii kosztuje 5480 zł. Cena instalacji do Citigo 1.0 wynosi 3500 zł, do Fabii 1.4 i Roomstera 1.4 4650 zł a do Octavii 1.6 4850 zł. Układ zasilania autogazem montowany jest w Polsce u dealera Skody.

Wybrane przykłady osiągów przy zasilaniu benzyną i LPG:
Model
Prędkość maks (km/h)
Przyśpieszenie 0-100 km/h (s)
Średnie zużycie paliwa (l/100 km)
Emisja CO2 (g/km)

Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo (benzyna)
198
8,8
6,4
149

Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo (LPG)
198
8,8
8,3
134







Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo (benzyna)
195
9,4
6,4
149

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo (LPG)
195
9,4
8,3
134







Dacia Sandero 1.2 (benzyna)
162
14,5
5,9
136

Dacia Sandero 1.2 (LPG)
154
15,1
7,5
120







Dacia Duster 1.6 4x2 (benzyna)
165
12,4
7,2
167

Dacia Duster 1.6 4x2 (LPG)
162
12,8
9,1
146







Opel Corsa 1.2 (benzyna)
170
13,9
5,5
129

Opel Corsa 1.2 (LPG)
168
14,3
6,8
110







Opel Insignia 1.4 Turbo (benzyna)
195
12,4
5,9
139

Opel Insignia 1.4 Turbo (LPG)
195
12,4
7,6
124


Samochody z fabryczną instalacją LPG dostępne w Polsce:
Model
Poj silnika (KM)
Cena podstawowa (zł)

Alfa Romeo Mito
1.4 (120)
69 900

Alfa Romeo Giulietta
1.4 (120)
80 500

Chevrolet Spark
1.0 (68)
32 980

Chevrolet Spark
1.2 (82)
38 480

Chevrolet Cruze
1.8 (141)
59 980

Chevrolet Orlando
1.8 (141)
70 080

Dacia Sandero
1.2 (75)
36 400

Dacia Logan MCV
1.6 (84)
39 350

Dacia Duster 4x2
1.6 (105)
49 700

Hyundai i20
1.2 (85)
47 600

Mitsubishi Colt
1.3 (95)
49 580

Opel Corsa
1.2 (83)
48 400

Opel Astra IV
1.4 (140)
77 900

Opel Insignia
1.4 (140)
100 550

Opel Meriva
1.4 (120)
71 800

Opel Zafira Tourer
1.4 (140)
100 750

Skoda Citigo
1.0 (60)
32 490

Skoda Fabia II
1.2 (70)
39 500

Skoda Fabia II
1.4 (85)
46 200

Skoda Octavia II
1.6 (102)
65 550

Skoda Octavia II
1.4 (122)
69 380

Skoda Roomster
1.4 (85)
53 150


motofakty.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


14.03.2013, 12:05
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL